Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
U Sarajevu preciznije u Alipašin Mostu je negdje krajem četrdesetih početkom pedesetih bilo žena otpravnika vlaova. Bila je jedna i u Lašvi mislim pedesetih. Ovo što pišem nije radi toga raspravljamo gdje se najprije pojavila žena kao otpravnik vlakova nego da ispričam 2 anegdote sa ženama otpravnicama. Radnje se odigravaju u prije toga navedenim stanicama. Iako tematski ne spadaju na ovu prugu nadam se da se moderator neće ljutiti? Pa da počnem sa zadnjom iz Lašve. Žena je bila otpravnik u Lašvi a muž pregledač vagona. I tako nakon nekog završenog posla otpravnica (žena) naređuje pregledaču vagona (mužu) da napravi skraraćenu probu kočnica ili punu ne sjećam se više. Pregledač (muž) kaže neću to raditi jer sam već napravio! Otpravnica (žena) nisi! Jesam, nisi, jesam, nisi.... I zabiju vlak u polasku ili prolasku. I napravi ona prijavu protiv pregledača vagona (muža). Na kraju je on bio kriv. Kako je prošlo kod kuće? E to ne bih znao.
U Zagrebu sam upoznao jednu gospođu iz Sarajeva koja je radila u tadašnjoj Kontroli prihoda. Preko nje sam doznao za natječaj za otpravnike i tako završio na željeznici. Ona je čini mi se bila vježbenik otpravnika ili je možda čak i dežurala malo. Pričala mi je što je bilo sa jednom njenom kolegicom koja je bila otpravnik u Alipašin Mostu. Od te kolegice otac je bio strojovođa. Nekad je bilo posla i preko glave. Vlakovi stoje po okolnim kolodvorima jer se nemaju kud primiti. Pogotovo je bio problem u A.M. gdje se vršio i pretovar. Iako je u kolodvoru bila i manevra "X" puta se znalo dogoditi da vozna lokomotiva koja je dovukla teretni vlak mora isti i izranžirati. I tko je otac dovukao teretni od Višegrada. Navaljuju vlakovi od Mostara i Lašve. Nemaš kolosijeka za prijem. Treba dolazni vlak rastaviti što prije i vosloboditi kolosijek. Manevra(e) prezauzeta poslom na drugoj strani. I kako sam naveo mora vlak razbacati lokomotiva koji je isti i dovukla. Što se toga tiče to nije problem jer ima vlakovođu i kočničare i ima ljude za manevru. Prometnica (kći) izdaje usmenu naredbu za manevarski rad. Strojovođa (otac) to odbija. Čovjek je umoran i tko zna koliko je sati u službi. Do one nesreće u Zagrebu 1974. neki strojovođe su znali imati mjesečno i preko 300 sati rada. Znalo se biti na lokomotivi i preko 24 sata. Strojovođa odbija rad. Sada otpravnica izdaje pismenu naredbu i raspored manevre. Strojovođa neće raditi iako MORA jer je zadnja i glavna od otpravnika vlakova. Na kraju kaže otpravnica (kći) strojovođi (ocu): To ćeš napraviti jer sam ti ja ovdje BOG! A on će njoj: Ako si ti ovdje Bog kad dođeš kući vidjet ćeš ti svog Boga!
Ukoliko vam neke stvari nisu razumljive slobodno pitajte. Ovdje sam spomenuo probe kočenja potpunu i skraćenu kao i Kontrolu prihoda. Ako vam treba možda to objasniti?
U Zagrebu sam upoznao jednu gospođu iz Sarajeva koja je radila u tadašnjoj Kontroli prihoda. Preko nje sam doznao za natječaj za otpravnike i tako završio na željeznici. Ona je čini mi se bila vježbenik otpravnika ili je možda čak i dežurala malo. Pričala mi je što je bilo sa jednom njenom kolegicom koja je bila otpravnik u Alipašin Mostu. Od te kolegice otac je bio strojovođa. Nekad je bilo posla i preko glave. Vlakovi stoje po okolnim kolodvorima jer se nemaju kud primiti. Pogotovo je bio problem u A.M. gdje se vršio i pretovar. Iako je u kolodvoru bila i manevra "X" puta se znalo dogoditi da vozna lokomotiva koja je dovukla teretni vlak mora isti i izranžirati. I tko je otac dovukao teretni od Višegrada. Navaljuju vlakovi od Mostara i Lašve. Nemaš kolosijeka za prijem. Treba dolazni vlak rastaviti što prije i vosloboditi kolosijek. Manevra(e) prezauzeta poslom na drugoj strani. I kako sam naveo mora vlak razbacati lokomotiva koji je isti i dovukla. Što se toga tiče to nije problem jer ima vlakovođu i kočničare i ima ljude za manevru. Prometnica (kći) izdaje usmenu naredbu za manevarski rad. Strojovođa (otac) to odbija. Čovjek je umoran i tko zna koliko je sati u službi. Do one nesreće u Zagrebu 1974. neki strojovođe su znali imati mjesečno i preko 300 sati rada. Znalo se biti na lokomotivi i preko 24 sata. Strojovođa odbija rad. Sada otpravnica izdaje pismenu naredbu i raspored manevre. Strojovođa neće raditi iako MORA jer je zadnja i glavna od otpravnika vlakova. Na kraju kaže otpravnica (kći) strojovođi (ocu): To ćeš napraviti jer sam ti ja ovdje BOG! A on će njoj: Ako si ti ovdje Bog kad dođeš kući vidjet ćeš ti svog Boga!
Ukoliko vam neke stvari nisu razumljive slobodno pitajte. Ovdje sam spomenuo probe kočenja potpunu i skraćenu kao i Kontrolu prihoda. Ako vam treba možda to objasniti?
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Danas se puno priča o zloupotrebi državnih institucija u stranačke svrhe. Ali nije to na žalost ništa novo. Novinski članak iz 1925. godine o događju u stanici Kopljare pokazuje kako je tadašnja vladajuća stranka koristila železničke objekte za svoje partijske aktivnosti.
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Lokomotiva SDŽ 392 na okretnici u Mladenovcu. Među prvim lokomotivama na pruzi Mladenovac - Aranđelovac - Lajkovac. Neće dočekati kraj I svetskog rata u Srbiji. Verovatno je snimak iz I svetskog rata jer je skinuta SDŽ oznaka.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- 392-SDZ.jpg (88.94 KiB) Pogledano 13356 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
G. ivanjz je napisao : Lokomotiva SDŽ 392 na okretnici u Mladenovcu. Prva lokomotiva na pruzi Mladenovac - Aranđelovac - Lajkovac. Neće dočekati kraj I svetskog rata u Srbiji. Verovatno je snimak iz I svetskog rata jer je skinuta SDŽ oznaka.
Ovo nemože biti Mladenovac, pošto mlademovac je imao trianglu. Mislim da je u pitanju Aranđelovac ?
Pozdrav
Ovo nemože biti Mladenovac, pošto mlademovac je imao trianglu. Mislim da je u pitanju Aranđelovac ?
Pozdrav
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
U stanici Mladenovac postojala je okretnica kao što se vidi iz slike.
Ova okretnica će biti u toku I svteskog rata demontirana i od tada se korstili trijangla.
http://www.google.com
Ova okretnica će biti u toku I svteskog rata demontirana i od tada se korstili trijangla.
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Hvala g. ivanjz, nisam ovo znao.
Pozdrav
Pozdrav
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Železnička stanica Darosava, posle rata Partizani, između dva rata. Tipična stanična zgrada na ovoj pruzi.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- DarosavaSt1.jpg (84.38 KiB) Pogledano 13551 put
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
- Prikačeni fajlovi
-
- 83-182.jpg (89.8 KiB) Pogledano 13444 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
- Prikačeni fajlovi
-
- MladenovacSt.jpg (150.13 KiB) Pogledano 13411 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Zanimljiva fotografija snimljena između dva rata. Ciganin sa majmunom. U pozadini pruga uskog koloseka između Darosave i Aranđelovca.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Darosava.jpg (64.5 KiB) Pogledano 13282 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost