Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Železnička stanica Šumet.

Kako i na kojim stanicama je dolazilo do okretanja ove polovične kompozicije motornog voza ? Verovatno će to znati naš poštovani g.malipaja.
Prikačeni fajlovi
Sumet.jpg
Sumet.jpg (225.06 KiB) Pogledano 2026 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

Piše na pruzi Mostar - Dubrovnik. Moguće je da je Dubrovnik.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Mostar1.jpg
Mostar1.jpg (72.52 KiB) Pogledano 2065 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

ivanjz napisao:Piše na pruzi Mostar - Dubrovnik. Moguće je da je Dubrovnik.

http://www.google.com
Može biti Dubrovnik?

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

PECELJ napisao:Železnička stanica Šumet.

Kako i na kojim stanicama je dolazilo do okretanja ove polovične kompozicije motornog voza ? Verovatno će to znati naš poštovani g.malipaja.
images Sumet.jpg
Pretpostavljam da je slika nastala negdje '67, '68? Ako je tad nastala onda se vlak u Uskoplju razdvajao. U početku je bilo malo MOT 802. Tek su počeli pristizati. Tada su vlakovi za Dubrovnik i Zeleniku išli u komadu do Uskoplja. Tu bi se rastavljali i prvi dio bi odmah produžio za Dubrovnik. Za Zeleniku su upravljačka kola išla na okretaljku na Uskoplju. Isto tako je moguće da je vlak ovako išao skroz iz Čapljine. U slučaju kvara upravljačke jedne jedinice vlak bi išao sa 2 ili 3 motorna kola bez upravljačnice. Po dolazu u Dubrovnik Upravljačka kola su išla na okretaljku.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Zahvaljujem g.mali.paja na iscpnom odgovoru !!!

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

G. Dave Sallery postavio je nekoliko novih fotografija iz Dubrovnika koje je snimio izvesni J. Roos. Jednu smo već videli koju je postavio ćira-1. Na ovoj slici DMV802 u punom sastavu penje se iz Dubrovnika. Godina je 1969.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Dubrovnik1.jpg
Dubrovnik1.jpg (190.5 KiB) Pogledano 2024 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

Ložionica Dubrovnik.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Dubrovnik2.jpg
Dubrovnik2.jpg (160.68 KiB) Pogledano 2024 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

Nisam siguran da li je ovo stanica u Pločama ili Dubrovniku?. Mali paja sigurno zna.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Dubrovnik11.jpg
Dubrovnik11.jpg (198.8 KiB) Pogledano 2001 put

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

DMV 801 u stanici u Dubrovniku.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Dubrovnik1.jpg
Dubrovnik1.jpg (132.02 KiB) Pogledano 1967 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

ivanjz napisao:Nisam siguran da li je ovo stanica u Pločama ili Dubrovniku?. Mali paja sigurno zna.

http://www.google.com
Prvo se ispričavam što nisam prije odgovorio na ovo. Jednostavno sam zaboravio. Ovo je Dubrovnik. Na lijevoj strani slike ova velika gomila je ruda boksita dopremljena iz Nikšića. Puštanjem u promet normalnotračne dionice Nikšić-Titograd-Bar teretni promet naglo opada. To se najviše odrazilo na prugu Uskoplje-Zelenika. Zelenika je isto bila izvozna luka za boksit iz Nikšića i živo (bikovi). U Kutima, par kilometara od luke su bile štale gdje su se dovodile životinje na oporavak nakon dovoženja vlakom. Ovo drvo je dopremljeno iz Bosne. Luka je bila izvozna za drvo iz Bosne kao i Srbije. Kasnije otvaranje normalnotračne pruge Ploče-Sarajevo je još više uzdrmalo promet na uzanim prugama a do kraja ih je dotuklo otvorenje pruge Beograd-Titograd-Bar.
Ovaj teretni vlak sa dvije lokomotive će za nekih 50-100m biti u kolodvoru. Mjesto gdje su lokomotive je pad od 25 promila. Zašto su onda 2 lokomotive na vlaku a pad je konstantno od Uskoplja? Iz Huma do Uskoplja je uspon od 18 promila i vlak je imao radi toga 2 lokomotive.

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju