Moja lutanja prugama
Re: Moja lutanja prugama
Nije samo njemačka vojska tunel miniral nego je to i '41 učinila vojska Kraljevine Jugoslavije.
Re: Moja lutanja prugama
Nije me bilo neko vrijeme jer sam bio okupiran preseljenjem u novokupljenu kuću i morao sam zanemariti željeznicu i pruge, ali ne zadugo.
Ovo je moje novo domicilno stajalište:

Kod stajališta je i željezničko-cestovni prijelaz u nivou, osiguran svjetlosnim signalima i polubranikom:

Prijelaz je navodno sumnjiv na neispravnost (iako u dvadesetak dosadašnjih boravaka u njegovoj blizini nisam primijetio da ne funkcionira), stoga vlakovi pred njim moraju stati i strojovođa mora dati zvučni signal. Idealna prilika za snimanje.
Najprije dva teretna vlaka iz Dobove:


Zatim prigradski putnički vlak iz Harmice, za sada krajnje točke prometa na Kumrovečkoj pruzi:

Ovo je moje novo domicilno stajalište:

Kod stajališta je i željezničko-cestovni prijelaz u nivou, osiguran svjetlosnim signalima i polubranikom:

Prijelaz je navodno sumnjiv na neispravnost (iako u dvadesetak dosadašnjih boravaka u njegovoj blizini nisam primijetio da ne funkcionira), stoga vlakovi pred njim moraju stati i strojovođa mora dati zvučni signal. Idealna prilika za snimanje.
Najprije dva teretna vlaka iz Dobove:


Zatim prigradski putnički vlak iz Harmice, za sada krajnje točke prometa na Kumrovečkoj pruzi:

Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Sisak Caprag, 7. marta 2019.
Uželio sam se pruge, a nije me na njoj bilo podulje vrijeme. Odlučio sam pohoditi stanicu na kojoj sam imao samo jedno kratko ''bavljenje'', iako sam kroz nju prošao vlakom nebrojeno puta. Željezničke veze su bile povoljne, s dva presjedanja u Zagrebu. Ukupno sam u oba smjera prevalio cca 158 km, neloše za početak sezone.
Ovakav pogled iz vlaka naprosto ''oduševljava''. Izgleda da u HŽ PP nemaju pojma da je Božić davno prošao:

Sisak Caprag je međustanica na pruzi M502 Zagreb Glavni kolodvor - Sisak - Novska, na kilometarskom položaju 369+966. Nekada je bila i odvojna stanica za pokojnu prugu Sisak - Topusko - Karlovac. Od susjedne stanice Sisak u smjeru Zagreba udaljena je 4,5 km, a od stanice Blinjski Kut u smjeru Novske 8 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku je 575-583 m ovisno o smjeru vožnje, a dopuštena brzina kroz stanicu je 40 km/h.
Zgrada stanice. Nisam je mogao snimiti cijelu, a razlozi se naziru na slici:

Detalj iz prometnog ureda:

Na stanici je prilična gužva:


Uželio sam se pruge, a nije me na njoj bilo podulje vrijeme. Odlučio sam pohoditi stanicu na kojoj sam imao samo jedno kratko ''bavljenje'', iako sam kroz nju prošao vlakom nebrojeno puta. Željezničke veze su bile povoljne, s dva presjedanja u Zagrebu. Ukupno sam u oba smjera prevalio cca 158 km, neloše za početak sezone.
Ovakav pogled iz vlaka naprosto ''oduševljava''. Izgleda da u HŽ PP nemaju pojma da je Božić davno prošao:

Sisak Caprag je međustanica na pruzi M502 Zagreb Glavni kolodvor - Sisak - Novska, na kilometarskom položaju 369+966. Nekada je bila i odvojna stanica za pokojnu prugu Sisak - Topusko - Karlovac. Od susjedne stanice Sisak u smjeru Zagreba udaljena je 4,5 km, a od stanice Blinjski Kut u smjeru Novske 8 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku je 575-583 m ovisno o smjeru vožnje, a dopuštena brzina kroz stanicu je 40 km/h.
Zgrada stanice. Nisam je mogao snimiti cijelu, a razlozi se naziru na slici:

Detalj iz prometnog ureda:

Na stanici je prilična gužva:


Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama



Rampa za automobile, vlasništvo Pružnih građevina:

Izlaz u smjeru stanice Sisak:

Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Nekada se iz Sisak Capraga, točnije Sisak Predgrađa, moglo vlakom do Karlovca preko Petrinje, Gline, Topuskog i Vrginmosta. Ovaj komadić je sve što je ostalo od te pruge:

Blok kućica:

Kolska vaga nije dugo vidjela tereta:

Iznad stanice postoji pješački nathodnik...

... sa kojeg se pruža lijep pogled na prugu:


Blok kućica:

Kolska vaga nije dugo vidjela tereta:

Iznad stanice postoji pješački nathodnik...

... sa kojeg se pruža lijep pogled na prugu:

Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Industrijski kolosijek za Željezaru Sisak je u funkciji:


ŽCPR na jugoistočnoj strani stanice:

Izlaz iz stanice u smjeru Blinjskog Kuta:




ŽCPR na jugoistočnoj strani stanice:

Izlaz iz stanice u smjeru Blinjskog Kuta:


Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Industrijski kolosijeci Rafinerije Sisak:


U krugu rafinerije primijetio sam manevarsku lokomotivu i htio sam je snimiti. Ulaz mi nije bio dopušten, ali sam doživio neočekivanu čast - izveli su je iz kruga da bi je ja mogao fotografirati:

Detalj iz putničkog prostora. Nekada je bilo puno više putnika, u Sisak Predgrađu su se zaustavljali i brzi vlakovi, pa su radile dvije blagajne:

HŽ mi opstruira vidik i na povratku:

Opširnije:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ujka-2019/


U krugu rafinerije primijetio sam manevarsku lokomotivu i htio sam je snimiti. Ulaz mi nije bio dopušten, ali sam doživio neočekivanu čast - izveli su je iz kruga da bi je ja mogao fotografirati:

Detalj iz putničkog prostora. Nekada je bilo puno više putnika, u Sisak Predgrađu su se zaustavljali i brzi vlakovi, pa su radile dvije blagajne:

HŽ mi opstruira vidik i na povratku:

Opširnije:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ujka-2019/
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Savski Marof 23. marta 2019.
Savski Marof je pogranična stanica na pruzi M101 Državna granica - Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor, na kilometarskom položaju 446+108. U razdoblju 1941.-1945. bio je pogranična stanica između endehazije i njemačkog Reicha, a pograničnom je ponovo postao 1992. godine nakon međunarodnog priznanja Hrvatske i Slovenije. Od susjedne stanice Zaprešić u smjeru Zagreba udaljen je 6,5 km, a od državne granice 5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 1., 2., 3. i 5. kolosijeku je 614-623 m, a najveća dopuštena brzina kroz stanicu je 60 km/h.
Obično u svojim putopisima predstavljam i mjesto po kojem stanica nosi ime, ali u ovoj prilici nema se što predstavljati - seoce s 29 (dvadeset i devet) stanovnika prema popisu stanovništva iz 2011. godine. Ipak je dalo ime željezničkoj stanici sa 7 kolosijeka, iako se on stvarno nalazi na razmeđu sela Prudnice i Prigorje Brdovečko.
Zgrada stanice:

Sličice iz prometnog ureda...


... i prostora za putnike:


Savski Marof je pogranična stanica na pruzi M101 Državna granica - Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor, na kilometarskom položaju 446+108. U razdoblju 1941.-1945. bio je pogranična stanica između endehazije i njemačkog Reicha, a pograničnom je ponovo postao 1992. godine nakon međunarodnog priznanja Hrvatske i Slovenije. Od susjedne stanice Zaprešić u smjeru Zagreba udaljen je 6,5 km, a od državne granice 5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 1., 2., 3. i 5. kolosijeku je 614-623 m, a najveća dopuštena brzina kroz stanicu je 60 km/h.
Obično u svojim putopisima predstavljam i mjesto po kojem stanica nosi ime, ali u ovoj prilici nema se što predstavljati - seoce s 29 (dvadeset i devet) stanovnika prema popisu stanovništva iz 2011. godine. Ipak je dalo ime željezničkoj stanici sa 7 kolosijeka, iako se on stvarno nalazi na razmeđu sela Prudnice i Prigorje Brdovečko.
Zgrada stanice:

Sličice iz prometnog ureda...


... i prostora za putnike:


Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Iako je bilo subotnje popodne u stanici je bilo prilično živahno - u sat vremena ispratio sam šest vlakova, ne računajući one kojima sam doputovao i vratio se.
Najprije lokomotiva 2044-005 tvrtke PPD kao strojni vlak:

Zatim se pojavio brzi iz Zagreba:

Ode on nakon kratkog bavljenja, a u daljini dolazi teretnjak iz Dobove:

Taurus ÖBB s vagonima za prijevoz žitarica:

ŽCPR:

Najprije lokomotiva 2044-005 tvrtke PPD kao strojni vlak:

Zatim se pojavio brzi iz Zagreba:

Ode on nakon kratkog bavljenja, a u daljini dolazi teretnjak iz Dobove:

Taurus ÖBB s vagonima za prijevoz žitarica:

ŽCPR:

Serija 05 je zakon
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta