Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 01 Dec 2021, 21:12
Na isječku iz novina se ne vide koji brojevi pišu (serija je 83) ali ono 182 bi se odnosilo na ložionicu Lajkovac.
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
Nakon toga, colicdusan325 je napisao:mali.paja napisao: 20 Apr 2021, 01:02 Najprije joj trebaju skinuti ovu nakaradnu kapu koju nikad nije imala!
U spomenutoj temi o lokomotivama iz serije "JŽ 83", ima desetak postova koje se odnose na ovu prugu, pa ću da pojedine citate iskoristim.colicdusan325 napisao: 20 Apr 2021, 12:38
Bravo i svaka cast g-dine mali.paja. Kako vi kazete tu nakaradnu kapu nikad nije ni imala, nijedna lokomotiva serije 83 proizvedene u fabrici ĐĐ -Slavonski Brod.
Inace to je jedna od pet lokomotiva serije 83 proizvedenih u fabrici lokomotiva ĐĐ - Slavonski Brod, koje je posedovala lozionica Bijeljina sredinom 50-tih godina: 83-173, 83-174, 83-175, 83-162 i 83-182.
Neposredno pred ukidanje 1979. god. u eksploataciji su ostale 83-174, 83-175 i 83-182. Lokomotiva 83-175 sredjena i nalazi se u ugljeviku kao spomenik kulture,lokomotiva 83-182 [sa nakaradnom kapom kako je vi opisaste] nalazi se u blizini stanice Lajkovac, a lokomotiva 83-173 posle remonta bila u eksploataciji na Šarganskoj osmici, mislim da nije u funkciji, valjda samo radi 83-052.
Priču o uskotračnim prugama: Bosanska Rača - Bijeljina (600 mm), Bijeljina - Ugljevik (600 mm), Bosanska Rača - Ugljevik (760 mm) te Modran (rasputnica) - Bosanska Mezgraja (760 mm), možemo (na ovom forumu) povezati s datumom 17. august 2013., jer se tog dana, na 4. str. teme o lokomotivama serije "JŽ 83", razvila zanimljiva diskusija (čak 6 postova) o lokaciji.
Post 2
Post 3PECELJ napisao: 17 Avg 2013, 20:55 1979. godine zatvara se pruga uskog kolosjeka Bijeljina - Mezgraja. Prema podacima nadjenim na njemackoj wikipediji, posljednja voznja se desila 26. maja 1979. godine.
Mislim da se ova slika iz Bijeljine odnosi na taj događaj, odnosno to je ispraćaj poslednjeg voza
Post 4cira-1 napisao: 17 Avg 2013, 22:19 Jeste, to je poslednji voz na relaciji Bijeljina - Bosanska Mezgraja, 26.05.1979. godine.
Opaska: Molim da colicdusan325 pojasni, da li umjesto: "set godina", treba da piše: "šest godina"?colicdusan325 napisao: 17 Avg 2013, 23:06 G-dine CIRA-1, obzirom da vi znate da je moja malenkost rodjena i provela set godina u zel. stanici Bijeljina, na osnovu cega ste ustvrdili da je ovo zeleznicka stanica Bijeljina? Molim vas da MI TO OBJASNITE, obzirom da smo vi i ja milion puta elaborirali stanicu Bijeljina. Pocinjem da se vec zestim, moracu da vas uhvatim za ruku i da vas ja povedem i da vam ja podrobno objasnim kolosecnu situaciju zel stanice Bijeljina i da vam pokazem napokon gde se nalazi i dan danas lozionica [ima sasvim drugaciju namenu] u nekadasnjoj stanici Bijeljina stara.
Rok napisao: 20 Nov 2021, 22:35 Mašinovođa je zaustavio voz kako bi Frank Stenvall snimio "njegovu" lokomotivu JŽ 83-174. Tog 22. augusta 1969. mašinovođa je krenuo vozom nakrcanim ugljem iz
Bosanske Mezgraje, gdje nije bilo trešajbe ni triangle, pa je zato tender napred.
Nakon fotografiranja, mašinovođa je doveo voz u stanicu Bijeljina (prethodno je prošao stanicu Bijeljina Stara). Situaciju su iskoristili dječaci iz Dašnica mahale da i oni poziraju. Lokacija je desna obala ukanaljene Dašnice (u Bijeljini kažu samo "kanal"), blizu džamije Ali-bega Preljubovića. U pozadini se vidi zvonik crkve sv. Đorđa.
Pozdrav g. cira-1. Našao sam fotografije ali u neočekivanom poglavlju. Čitajući vaše postove, zaključio sam da ste prilično spretan u nabavljaju starih slika, ali da ne poznajete Bijeljinu ni područje oko Bijeljine.cira-1 napisao: 01 Dec 2021, 12:46 Poštovani Rok
Promakla Vam je i fotografije stanice Modran.
Fotografije imate na forumu.
Pozdrav
Mene samo čudi, kako je colicdusan325, kao čovjek, koji piše da je rođen u Bijeljini, mogao da prihvati učešća u pisanju o ovoj uskotračnoj pruzi, u poglavlju koje pokriva Srbiju? Nelogično je da objašnjavate s koje strane je tender u odnosu na lokomotivu, a ispuštate da napišete da je Bijeljina zapadno od Drine i južno od Save. Onako kako biste vi "uhvatili za ruku cira-1" pa da ga provedete po Bijeljni da mu nešto pokažete, tako bih i ja mogao da napišem kako mi dođe da "uhvatim za ruku colicdusan325" pa da ga provedem desnom obalom Save i lijevom obalom Drine.colicdusan325 napisao: 17 Avg 2013, 23:15 G-dine CIRA-1, da vas podsetim jos jednom ono sto smo nedavno pricali, a to je obzirom da stanica i lozionica Bijeljina , nisu imale okretnicu niti trijanglu, parne lokomotive serije 83 su uvek ulazile u stanicu Bijeljina iz pravca Bosanska Mezgraja [Ugljevik] sa tenderom napred, tako da je ovaj voz u smeru ka stanici Bijeljina.
Na 5. str. teme o lokomotivama serije "JŽ 83", za ovu fotografiju, colicdusan325 je napisao:
colicdusan325 napisao: 18 Avg 2013, 22:32 fotografija sa lokomotivom 83-175 + cetiri putnicka vagona tipa Ilidzanac + sluzbena kola, jesu snimljeni u stanici Bijeljina i to na drugom koloseku. na istoj fotografiji se vide i par putnickih vagona tipa Antonijevic koji se nalaze na trecem koloseku, koji u odnosu na prvi i drugi kolosek ima nadvisenje, zato sto je to ujedno bio i pretovarni kolosek. sto se tice vagona tipa Antonijevic mislim da ih je bilo 6 [sest] i da su oni dosli u Bijeljinu neposredno pred ukidanje iz stanice Pozarevac. za ovo sto sam zadnje napisao nisam bas potpuno siguran.
Za ovu prvu fotografiju, o kojoj u temi o lokomotivama serije "JŽ 83" pišete:cira-1 napisao: 01 Dec 2021, 12:46 Poštovani Rok
Promakla Vam je i fotografije stanice Modran.
Fotografije imate na forumu.
Pozdrav
već je železocestnik reagirao, kako je Andreas Knipping naveo da ju je snimio u Bosanskoj Mezgraji.cira-1 napisao: 22 Jun 2018, 11:32 Modran, poslednji vožnja 26.5.1975. Voz ide u Mezgraju.
Izvor: Predrag Novaković, Kolona