Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 05 Jun 2015, 13:39
Na sajtu : http://www.astronomija.co.rs/blog-am/1950-voz-ii autora Dragana Radmilovića, mašinovođe u penziji navodi se sledeće :
"U vreme okupacije 1915. godine u Srbiji su bili sledeći kapaciteti na uzanim prugama:
pruge Državnih železnica 463 km
okružne i industrijske pruge 159 km
lokomotive 40
putnički, službeni i poštanski vagoni 100
teretni vagoni 790
Za vreme okupacije neprijatelj je izgradio sledeće pruge uzanog koloseka na teritoriji današnje Srbije:
Boljevci - Boljevci Sava - trajektni navoz - Zabrežje,
triangla i kolosek do rudnika Bogovina (na pruzi Paraćin - Zaječar),
industrijska pruga Kostolac - Klenovnik - Dubravica,
industrijska pruga Knjaževac - Vina,
industrijska pruga Preljina - Gorijevnica,
industrijska pruga Valjevo - Kamenica,
šumska pruga Kraljevo - Goč,
šumska pruga Obilićevo - Jastrebac."
Pošto je pruga Boljevci-Batajnica normalnog koloseka (pretpostavljam i za vreme WW I) ,
logika nalaže da se u stanici Boljevac vršio pretovar sa normalnog na uski kolosek i obratno.
"U vreme okupacije 1915. godine u Srbiji su bili sledeći kapaciteti na uzanim prugama:
pruge Državnih železnica 463 km
okružne i industrijske pruge 159 km
lokomotive 40
putnički, službeni i poštanski vagoni 100
teretni vagoni 790
Za vreme okupacije neprijatelj je izgradio sledeće pruge uzanog koloseka na teritoriji današnje Srbije:
Boljevci - Boljevci Sava - trajektni navoz - Zabrežje,
triangla i kolosek do rudnika Bogovina (na pruzi Paraćin - Zaječar),
industrijska pruga Kostolac - Klenovnik - Dubravica,
industrijska pruga Knjaževac - Vina,
industrijska pruga Preljina - Gorijevnica,
industrijska pruga Valjevo - Kamenica,
šumska pruga Kraljevo - Goč,
šumska pruga Obilićevo - Jastrebac."
Pošto je pruga Boljevci-Batajnica normalnog koloseka (pretpostavljam i za vreme WW I) ,
logika nalaže da se u stanici Boljevac vršio pretovar sa normalnog na uski kolosek i obratno.