Beogradski tramvaji

Odgovori
Broken Boveri & Cie
Ložač
Postovi: 147
Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Broken Boveri & Cie »

Ja sam sad gledao i upoređivao slike postolja prikolica i ne mogu da prepoznam ali deluje mi da su simensove prikolice imale malo veci razmak izemdju prve i zadnje osovine što se ovde i vidi kad se uporedi serijom iz 1928,


Da li je neko video neku sliku simens tramvaja posle 1964 godine po novinama ili ovkao?

CKD-KT4
Ložač
Postovi: 123
Pridružio se: 27 Jun 2015, 18:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od CKD-KT4 »

Dodatnu poteškoću predstavlja i ova horizontalna daska između osovina. Nekad je ima nekad ne (tj. viđao sam je najviše na "ringhofer" motornim kolima, na prikolicama ne mogu da se setim)... Pomenuta daska ometa da se vide detalji oko osovina (vešanje), koji bi nam odgonetnuli tip prikolice.

Na sledećem linku (prvo kopirati tekst, pa u ubaciti u brauzer-liniju; pišem sa telefona, pa zato nisam napravio isečak):
http://istorijskenovine.unilib.rs/view/ ... 0%B8%D1%85

vidi se prikolica bez daske.

CKD-KT4
Ložač
Postovi: 123
Pridružio se: 27 Jun 2015, 18:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od CKD-KT4 »

Na sledećoj slici se vidi ex BG "Siemens-MAN" u Subotici, sa prerađenim vešanjem (gibnjevi su spušteni ispod nivoa osovinâ):
Slika
http://suistorija.blogspot.com/2014/07/ ... s.html?m=1

Prikolica je isto ex BG, sva je prilika "ringhofer".

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

Mali prilog raspravi o prikolicama:
Prikačeni fajlovi
Prikolica 162.jpg
Prikolica 162.jpg (192.66 KiB) Pogledano 404 puta

CKD-KT4
Ložač
Postovi: 123
Pridružio se: 27 Jun 2015, 18:20
Kontakt:

"Vreme", 2.2.1941.

Post od CKD-KT4 »

Vreme_1941_02_02_str_10_2.JPG
Vreme_1941_02_02_str_10_2.JPG (70.79 KiB) Pogledano 338 puta
Vreme_1941_02_02_str_10.JPG
Vreme_1941_02_02_str_10.JPG (75.62 KiB) Pogledano 338 puta
http://istorijskenovine.unilib.rs/view/ ... 02|page:10|

CKD-KT4
Ložač
Postovi: 123
Pridružio se: 27 Jun 2015, 18:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od CKD-KT4 »

JŽ 363 napisao: 27 Maj 2022, 00:07 U poslednje vreme, na Ebay-u se nude foto-negativi sa beogradskim tramvajima s kraja 70-ih (neke od fotografija su ovde i na srodnim forumima). Interesantno je da u grupi fotografija iz 1979. još uvek nema neke s prizorom ĐĐ 101. Sam nisam naišao na neke fotografije "Đura" nakon 1978. godine, osim jedne, koja se već javljala na forumima (možda i ovde). Prenosim za svaki slučaj:

Slika

Više se ne sećam kada je i gde inicijalno objavljena ova fotografija, ali prenosim.
Ova fotka je bila objavljena na nekom češkom sajtu, ali se ne sećam tačno kom. Svakako je slika iz 1976. ili 1977. godine.

No zato jeste sledeća iz februara 1978, gde se vidi "mali đuro" u saobraćaju sa sve pantografom, a bez trolne motke:
Clip_13.jpg
Clip_13.jpg (259.04 KiB) Pogledano 300 puta
U pitanju je skrinšot iz jednog sada nažalost nedostupnog snimka na YouTube-u, u kome su glavna tematika bili GT6 iz Hagena. Mislim (no nisam 100% siguran) da je autor fotografije Mannfred Streppelmann.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Postovi: 147
Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Broken Boveri & Cie »

Imate li neku sliku duvaga 35 možda,
1985 godine se poslednji put mogu videti i solo i zglobni, šteta velika što su uništavani već početkom osamdesetih kad nasi nisu imali dovoljno delova i volje za njih.

Djure 101 su bas priča za sebe, u zagrebu vozili decenijama i decenijama a kod nas jedva 15 godina skrpili.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od mali.paja »

Tko je ovo na posljednjoj slici sa crvenom kapom? Da nije kakav željezničar možda, otpravnik?

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

Na fotografiji je okretnica tramvaja 6 i 7 Smederevski put, poznatija kao "okretnica kod Kluza". A gospodin je otpravnik na toj okretnici. Verovatno mu je bilo dosadno da sedi preko celog dana sam u svojoj baračici pa je pričao s vozačima. U to vreme naziv kočničar polako je ispadao iz upotrebe.

CKD-KT4
Ložač
Postovi: 123
Pridružio se: 27 Jun 2015, 18:20
Kontakt:

"Borba", 12.08.1958, str. 6

Post od CKD-KT4 »

Vesa napisao: 30 Sep 2022, 14:43 Navodno, 201 je postao 1 kad je počela proizvodnja "Goša", da bi numeracija "Goša" počela od 201. Navodno, bilo ih je devet (201-209). Po drugom izvoru, postojali su i tramvaj 1 i tramvaj 201. Donekle im se razlikovala karoserija.
Izgleda da ih je bilo 10, s time što 10. primerak nije ni isporučen GSP-u:
Borba_19580812_str_6_1.JPG
Borba_19580812_str_6_1.JPG (63.71 KiB) Pogledano 241 put
Borba_19580812_str_6_2.JPG
Borba_19580812_str_6_2.JPG (132.6 KiB) Pogledano 241 put

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost