Stranica 12 od 13

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 22 Apr 2024, 11:01
od PECELJ
Železnički most u Skoplju na reci Vardar na pruzi Niš-Skoplje -Solun.

Snimak iz 1913.godine.

338_001 Skopje - Railway bridge cca.1913.jpg
338_001 Skopje - Railway bridge cca.1913.jpg (182.88 KiB) Pregledano 684 puta

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 29 Apr 2024, 11:41
od PECELJ
Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija

Snimak iz 1915.godine.

534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg (284.59 KiB) Pregledano 652 puta
Izvor : Fb

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 10 Maj 2024, 13:25
od Zvonac
PECELJ piše: 29 Apr 2024, 11:41 Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija

Snimak iz 1915.godine.


534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
Izvor : Fb
Lijepa fotografija; hvala @PECELJ!
Navodno su ti, takozvani 'turski tuneli' bili tuneli najmanjeg profila na čitavoj mreži JŽ-a, i trebalo je napraviti puno produbljivanja, da bi se pruga kroza nj, mogla elektrificirati.
OT - ali problematični tuneli što se profila tiče su i Vremski tuneli (između Pivke i Divače) u Sloveniji.

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 11 Maj 2024, 00:05
od mali.paja
Zvonac piše: 10 Maj 2024, 13:25
PECELJ piše: 29 Apr 2024, 11:41 Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija

Snimak iz 1915.godine.


534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
Izvor : Fb
Lijepa fotografija; hvala @PECELJ!
Navodno su ti, takozvani 'turski tuneli' bili tuneli najmanjeg profila na čitavoj mreži JŽ-a, i trebalo je napraviti puno produbljivanja, da bi se pruga kroza nj, mogla elektrificirati.
OT - ali problematični tuneli što se profila tiče su i Vremski tuneli (između Pivke i Divače) u Sloveniji.
Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 11 Maj 2024, 11:16
od PECELJ
Železnička stanica VOLKOVO na pruzi Kosovo Polje -Skoplje (blizu stanice Đorše Petrov) :

Snimak iz 1950.godine

402_001 1950 train station,railway station - Volkovo.jpg
402_001 1950 train station,railway station - Volkovo.jpg (325.96 KiB) Pregledano 443 puta
Izvor : Fb

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 11 Maj 2024, 21:42
od Zvonac
mali.paja piše: 11 Maj 2024, 00:05 Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.
Hvala Vam na informacijama! Nisam znao da su svi ti tuneli bili (ili jesu još uvijek) problematični!

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 12 Maj 2024, 22:06
od mali.paja
Zvonac piše: 11 Maj 2024, 21:42
mali.paja piše: 11 Maj 2024, 00:05 Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.
Hvala Vam na informacijama! Nisam znao da su svi ti tuneli bili (ili jesu još uvijek) problematični!
U željezničkom muzeju u Trstu je izložena i jedna lokomotiva bivša JŽ serija 22. Ako se ne varam to je bila Varaždinska lokomotiva. Ona je u Trst otpremljena preko Jesenica i dalje bohinjskom prugom preko Gorizie. Čak kod otpreme nekih danas normalnih pošiljki (kontejneri) u tunelu Bradina bi se isključivao napon i vlak prevlačio dizel vučom. Konkretno ovaj tunel Bradina o čemu sam davno pisao na nekoj temi je bio dionica planirane normalnotračne pruge Sarajevo-Mostar-Split u dvadesetim godinama prošlog stoljeća. U taj tunel je privremeno prebačena uzana pruga za Mostar iz Sarajeva. Tako je izbjegnut veliki uspon od 60 promila sa sarajevske strane dok je na južnoj strani ostao veliki uspon/pad od 60 promila. Ipak je malo skraćen i taj uspon sa južne strane jer je između Bradine i stanice Ivan bilo oko 5 km. koje je sad izbjegnuto gradnjom novog baznog tunela dugačkog nešto preko 3 km. Kakvi su standardi i profili bili u dvadesetim godinama a kakvi danas? Izgradnjom normalnotračne pruge za Ploče taj tunel je iskorište i ostao je za novu prugu sa prastarim profilom.

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 14 Maj 2024, 11:44
od PECELJ
Železnička stanica NOVA GORICA 1989.godine.

Na čelu kompozicije je dizelka JŽ 661 - 415.


JŽ 661 - 415 (Nova Gorica 89.jpg
JŽ 661 - 415 (Nova Gorica 89.jpg (200.94 KiB) Pregledano 235 puta
Izvor : Fb

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 14 Maj 2024, 12:25
od Tbilisi
Vidim da je naučio lekciju da Nova Gorica nije u Hrvatskoj. Međutim, to ne znači mnogo kod ovakvog IQ lika.

Re: Železnice u Makedoniji

Poslato: 14 Maj 2024, 13:24
od cvijic
Tbilisi piše: 14 Maj 2024, 12:25 Vidim da je naučio lekciju da Nova Gorica nije u Hrvatskoj. Međutim, to ne znači mnogo kod ovakvog IQ lika.
Sad je dobro napravio NOVA GORICA u Makedoniji.