Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 16 Dec 2022, 13:27
Ovog puta u boji i malo drukčija..........................
Pozorišni trg 30-tih godina :
Pozorišni trg 30-tih godina :
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
Moram da demantujem gornji spisak. Pronašao sam u beleškama (izvodi iz noviskih članaka "Politike") koje mi je prijatelj prosledio da je poligonizacija vršena krajem 1976. (druga polovina novembra i prvih desetak dana decembra te godine, na relaciji Slavija -- Trošarina) i u leto 1977. (period kraj jula -- sam početak septembra, ostatak mreže). Ovo gore je planirani redosled radova, koji je u međuvremenu bio menjan (izgleda u hodu i završen dosta ranije nego kako je prvobitno zamišljeno; npr. deonica Slavije do Rakovice linije 3 je već polovinom avgusta bila u upotrebi).CKD-KT4 napisao: 05 Dec 2022, 14:28Jednom davno je na forumu Autobusi.net napisano sledeće (ne preuzimam odgovornost za tačnost podataka):Vesa napisao: 27 Maj 2022, 04:13 (..) molim vas da mi verujete da je poligonizacija završena u proleće 1977. godine. To znam lično jer sam išao i popisivao. Imam to negde, čim nađem objaviću. A i ne bi bilo nikakvog razloga da se to razvlači dve godine. Što će reći da je tramvaj sa trolnom motkom uslikan nešto ranije, negde krajem leta 1976. godine.Planom modernizacije GSP-a tokom 1976/1977 godine izvršena je Poligonacija mreže odnosno prilagođavanje mreže Pantografu koji je na
tramvajima zamenio stare dotrajale trole.
Poligonacija je tekla u sledećim etapama:
Leto 1976 god. Potez Slavija-Autokomanda;(lin.9,10)
8.11.-9.12.1976 god. Potez Autokomanda-Voždovac
11.07.-31.07.1977 god.Potez: Centrala-Kalemegdan-
Ž.stanica (lin.2,7,9,10)
25.07.-15.08.1977 god. Potez: Ž.stanica-Slavija-Vukov
Spomenik (lin.2,3,6,7,9,10)
10.08.-31.08.1977 god. Potez: Vukov Spomenik-Žagubica-Centrala (lin.2,3,10)
20.08-31.08.1977 god. Potez: Žagubica-Novo Groblje
(lin.3)
25.08.-4.09.1977 god. Potez: Vukov Spom.-Rad.Indust.
(lin.6,7)
1.09.-18.10.1977 god. Potez: Ž.Stanica-Topčider i do
kraja godine završena je Poligonacija od Topčidera do Rakovice.
Rebra jesu ostala, videti na slici ovde kad se uveliča:Vesa napisao: 13 Nov 2022, 01:15Mislim da je BBC #14 postradao u bombardovanju 1941. Zato što je jedini posle rata vozio bez rebrastih otvora za ventilaciju sa strane. Kao da su u Belsapu - ili gde god - umeli da mu naprave sve da izgleda kao originalno sem tih "rebara".
Vidi se da je gospoda išla na neku fudbalsku manifestaciju (gospodin drži loptu), najverovatnije na BASK-ovom stadionu kod Careve ćuprije.Broken Boveri & Cie napisao: 22 Dec 2022, 15:50 Simens sa njegovom prikolicom 79+117 na liniji 3
U većini slučaja pre rata serija tramvaja 51-80 je vukla prikilce 112-141 a 81-110 je vukla 142-171 dešavalo se ja imam par prizora obrnuto ali posle rata i tokom, meni se cini da su tramvaji vukli šta je ko stizao da prikači.
Neke prikolice su čak šezdesetih i renumsrisane preko 170 verovatno simensove zbog PCC tramvaja