Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Na slici se vide u sredini sa lijeve strane konture mosta. Vlak je upravo prešao rijeku Savu na relaciji iz Samobora prema Zagrebu. Ono što je interesantno a ne znaju ni domaći što znači ili bolje reći predstavlja obelisk ispred mosta sa zagrebačke strane? Obelisk se ne vidi od vagona. On je predstavljao granicu (obilježje) do kud su bile ilirske provincije za vrijeme Napoleona. Druga jedna interesantnost je ta da su Francuzi upoznali lokalno stanovništvo sa voćem bolje reći konkretno kruškom koja je bila nepoznata u to vrijeme u tom kraju?
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Konduktei pores "Srebrne Strele":
Ovde im se pridružio verovatno i vozač motornjaka :
Ovde im se pridružio verovatno i vozač motornjaka :
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Vagoni za leto :
Izvor : fotografija iz filma o Samoborčeku
Izvor : fotografija iz filma o Samoborčeku
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Dizel-motorni voz negde na trasi Zagreb - Samobor :
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Red vožnje i cene karata na ovoj relaciji 1940.godine :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Detalj sa pruge Zagreb - Samobor :
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Samoborček, kolodvor Zagreb, ulica Kate Dumbović (današnja ulica Božidara Adžije / Adžijina), fotografija 29.11.1979. godine.
autor: Stanko Sabol
Izvor : Zagreb - Kakav je bio nekada, Vili Patz
autor: Stanko Sabol
Izvor : Zagreb - Kakav je bio nekada, Vili Patz
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Ova lokomotiva nije nikad vozila na samoborskoj pruzi. Isto tako nikad nije vozila pod oznakama JDŽ/JŽ. Bilo je nekoliko ovih lokomotiva u Jugoslaviji. Koliko se sjećam ukupno je naparavljeno svega 10 ovih lokomotiva. Te koje su bule u Jugoslaviji su vozile na industriji. Znam sigurno da je 1 lokomotiva bila u vlasništvu RMU (Rudnik mrkog uglja) Kamengrad, Sanski Most. Da se vratimo konkretnoj lokomotivi. Prije nego je završila u Zagrebu bila je u Tesliću u tvornici celuloze. Tamo nije vozila nego je služila kao stacionarni kotao (proizvodila je paru za pogon(e) u tvornici. Negdje sredinom, krajem sedamdesetih jedan direktor sa samoborske željeznice je kupio (možda i dobio) ovu lokomotivu. Imao je namjeru otvoriti prugu i za turističke vožnje. Čak su bila i 3 vagona Ilidžanca nabavljena u Sarajevu. Na njima je napravljena i revizija gdje je na uzdužnim nosačima pisalo Rev. A.Most. Nažalost njegova preran smrt (ako se dobro sjećam umro je od tumora) sve je upropastila. Ubrzo je ova željeznica pripojena zagrebačkom ZET-u i on ju je zatvorio (ukinuo). Lokomotiva ima orginalno još i dvoosovinski tender. Na slici je lokomotiva bez dimnjaka. Orginalno je imala mali kratki dimnjak. Nakon ukidanja pruge Zagreb-Samobor lokomotiva izložena kao spomenik u Samoboru. Stavili su joj nekekav nakaradni konusni dimnjak. Čak su i ovi vagoni sa slike uz nju izloženi. Ilidžanci su izrezani. Ovi vagoni na slici su vozili po samoborskoj pruzi. Imam negdje u kolekciji slike Ilidžanaca i lokomotive u Zagrebu kao i u Samoboru (bez Ilidžanaca).
U Austriji na uzanoj pruzi između Unzmarkta (polazni kolodvor) pa do Tamswega dužine osamdesetak kilometara odvija se redovit putnički i teretni promet. Na toj pruzi u kolodvoru Frojach nalazi se mali privatni uskotračni muzej. U vlasništvu muzeja je i ova naša lokomotiva o kojoj pišem Ljeti na kratkoj relaciji vozi na nekih desetak kilometara parna vuča sa muzejskim vagonima. Inače sama pruga ima dosta velike uspone, do 23 promila. Ova uzana pruga polazi iz kolodvora Unzmarkt koji je na magistralnij pruzi Beč-Bruck an de Mur (most na Muri)-Villach. Iz Unzmarkta pruga prolazi ispod normalnotračne pruge. Ovja tip lokomotive koji je u muzeju Frojach je crvene boje. Model ovog tipa lokomotive u mjerilu HOe (ovo malo "e"je oznaka za uskotračne željeznice) 1:87 radi tvornica Roco. Imam je u kolekciji i plaćena je negdje oko 150 €. Danas je skuplja barem 70-80% ako ne i puno više! Isto tako ovaj tip lokomotive u mjerili "G" 1:22.5 radi firma LGB (Marklin). I nju imam u kolekciji. Ja sam platio lokomotivu 880 € još sa popustom. Sada košta preko 1000 € ako ne i 1500?
Za sada toliko od mene!
U Austriji na uzanoj pruzi između Unzmarkta (polazni kolodvor) pa do Tamswega dužine osamdesetak kilometara odvija se redovit putnički i teretni promet. Na toj pruzi u kolodvoru Frojach nalazi se mali privatni uskotračni muzej. U vlasništvu muzeja je i ova naša lokomotiva o kojoj pišem Ljeti na kratkoj relaciji vozi na nekih desetak kilometara parna vuča sa muzejskim vagonima. Inače sama pruga ima dosta velike uspone, do 23 promila. Ova uzana pruga polazi iz kolodvora Unzmarkt koji je na magistralnij pruzi Beč-Bruck an de Mur (most na Muri)-Villach. Iz Unzmarkta pruga prolazi ispod normalnotračne pruge. Ovja tip lokomotive koji je u muzeju Frojach je crvene boje. Model ovog tipa lokomotive u mjerilu HOe (ovo malo "e"je oznaka za uskotračne željeznice) 1:87 radi tvornica Roco. Imam je u kolekciji i plaćena je negdje oko 150 €. Danas je skuplja barem 70-80% ako ne i puno više! Isto tako ovaj tip lokomotive u mjerili "G" 1:22.5 radi firma LGB (Marklin). I nju imam u kolekciji. Ja sam platio lokomotivu 880 € još sa popustom. Sada košta preko 1000 € ako ne i 1500?
Za sada toliko od mene!
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Motorni voz "Srebrna Strela" prelazi preko Podsusedkog mosta :
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Železnička stanica Zageb za uzani kolosek 1970.godine i motorni voz "Srebrna Strela -
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju