Re: Infrastruktura
Poslato: 22 Apr 2012, 20:08
Novi železnički most preko reke Save u Beogradu je izgrađen u sklopu rekonstrukcije beogradskog železničkog čvora
(tzv. rešenja "Prokop"). Most je dvokolosečni na oko 250m uzvodno od starog železničkog mosta. Most ima ukupnu dužinu od 1928m,
a glavni raspon iznad Save je 253,7m. Izgradnja mosta je obavljena u periodu 1975-1979. godine.
Ovo rešenje železničkog mosta sa kosim kablovima, u vreme izgradnje, predstavljalo je jedinstveno rešenje u svetu.
Glavni i odgovorni projektanti su akademik prof. dr. Nikola Hajdin, diplomirani inženjer građevine i Ljubomir Jeftović, diplomirani inženjer građevine.
Na sledećoj fotografiji je deo ovog mosta iznad Beogradskog Sajma. Na mostu je voz koji od Novog Beograda odlazi ka Prokopu...
Pilon sa kosim kablovima, pogled sa Sajma:
Deo mosta, iznad Bulevara Vojvode Mišića, sa vozom koji odlazi ka stanici Prokop:
(tzv. rešenja "Prokop"). Most je dvokolosečni na oko 250m uzvodno od starog železničkog mosta. Most ima ukupnu dužinu od 1928m,
a glavni raspon iznad Save je 253,7m. Izgradnja mosta je obavljena u periodu 1975-1979. godine.
Ovo rešenje železničkog mosta sa kosim kablovima, u vreme izgradnje, predstavljalo je jedinstveno rešenje u svetu.
Glavni i odgovorni projektanti su akademik prof. dr. Nikola Hajdin, diplomirani inženjer građevine i Ljubomir Jeftović, diplomirani inženjer građevine.
Na sledećoj fotografiji je deo ovog mosta iznad Beogradskog Sajma. Na mostu je voz koji od Novog Beograda odlazi ka Prokopu...
Pilon sa kosim kablovima, pogled sa Sajma:
Deo mosta, iznad Bulevara Vojvode Mišića, sa vozom koji odlazi ka stanici Prokop: