Beogradski tramvaji
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
cira-1, pozdravljen,
odlično si pronašao situaciju ....
Još jedna iz početka šesdesetih godina:
pozdrav
Darko
odlično si pronašao situaciju ....
Još jedna iz početka šesdesetih godina:
pozdrav
Darko
Re: Beogradski tramvaji
Pozdrav učesnicima,
ja bih vas za trenutak poveo u posleratni period, zarad par fotografija do kojih sam slučajno naleteo. U pitanju su kolor fotografije beogradskih Breda 1. i 2. serije, snimljene početkom 70-ih godina. Fotografije su nažalost u jako maloj rezoluciji, ali treba da se nađu ovde, pošto su Brede 1 i 2 ekstremno retko dokumentovane u poslednjem periodu rada (makar ja nisam naišao na previše materijala). Sve fotografije su nastale 12. aprila 1971. a autor je dokumentovao kola garažnih brojeva 40, 41, 42, 46, 47 (svi iz 1. predratne serije), 48, 50 (iz 2. posleratne serije s troje vrata). Ukupno 7 tramvaja koji su svi saobraćali na liniji 3.








izvor: https://www.hrohrer.ch/railways/htm/est.htm
ja bih vas za trenutak poveo u posleratni period, zarad par fotografija do kojih sam slučajno naleteo. U pitanju su kolor fotografije beogradskih Breda 1. i 2. serije, snimljene početkom 70-ih godina. Fotografije su nažalost u jako maloj rezoluciji, ali treba da se nađu ovde, pošto su Brede 1 i 2 ekstremno retko dokumentovane u poslednjem periodu rada (makar ja nisam naišao na previše materijala). Sve fotografije su nastale 12. aprila 1971. a autor je dokumentovao kola garažnih brojeva 40, 41, 42, 46, 47 (svi iz 1. predratne serije), 48, 50 (iz 2. posleratne serije s troje vrata). Ukupno 7 tramvaja koji su svi saobraćali na liniji 3.








izvor: https://www.hrohrer.ch/railways/htm/est.htm
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Pozdravljeni,
dodajem beogradske Brede za vrijeme bombardovanja Beograda 6.4.1941:
izvor: wikipedija (Breda trams in Belgrade)
pozdrav
Darko
dodajem beogradske Brede za vrijeme bombardovanja Beograda 6.4.1941:
izvor: wikipedija (Breda trams in Belgrade)
pozdrav
Darko
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajska remiza u Beogradu :
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
PECELJ, pozdravljen,
odlično si pronašao original fotografije Donjeg depoa (tramvajske šupe, tramvajske štale).
Sa FB kako izgleda sada...
Baš neznam, dali sam pokupio prave fotografije
pozdrav
Darko
odlično si pronašao original fotografije Donjeg depoa (tramvajske šupe, tramvajske štale).
Sa FB kako izgleda sada...
Baš neznam, dali sam pokupio prave fotografije

pozdrav
Darko
Re: Beogradski tramvaji
Pozdrav Železocestnik,
na fotografijama su različiti depoi - fotografija s muzejskim vozilima je snimljena na Dorćolu (Donji depo), a s istog mesta je najverovatnije i istorijska fotografija sa starim tramvajima (makar po rasporedu građevina). Na donjoj fotografiji je tzv. Gornji depo, koji se više ne koristi, a pitanje je i da li još uvek postoji.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Pozdrav JŽ 363,
dali možeš napisati sadašnji naziv ulice, kde su Gornji depo i Donji depo. Baš me interesira tačna lokacija.
pozdrav
Darko
dali možeš napisati sadašnji naziv ulice, kde su Gornji depo i Donji depo. Baš me interesira tačna lokacija.
pozdrav
Darko
Re: Beogradski tramvaji
Naravno Železocestnik,
lokacija Gornjeg depoa je na uglu Bul. Kralja Aleksandra i Sredačke ulice, a Donji depo se nalazi na Dorćolu, na prostoru nakon ugla ulica Kneginje Ljubice i Skender Begove (zvanična adresa je Ul. Kneginje Ljubice 29). Izgleda da Gornji depo više nije u vlasništvu GSP-a, ne nalazim podatke na njihovom zvaničnom sajtu.
lokacija Gornjeg depoa je na uglu Bul. Kralja Aleksandra i Sredačke ulice, a Donji depo se nalazi na Dorćolu, na prostoru nakon ugla ulica Kneginje Ljubice i Skender Begove (zvanična adresa je Ul. Kneginje Ljubice 29). Izgleda da Gornji depo više nije u vlasništvu GSP-a, ne nalazim podatke na njihovom zvaničnom sajtu.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Pozdravljeni,
pre godinu dana u Politici su još pričali, kako je će biti Gornji depo zastićen:
Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture obavezao je investitora da delove Tramvajskog depoa „očuva, kako u memoriji, tako i materijalnom obliku, u smislu očuvanja i uklapanja istorijskih objekata u savremeno oblikovanje ovog kompleksa”.
Javnost zanima i to šta će ostati od nekadašnjeg tramvajskog depoa – prvi objekat podignut za smeštaj i održavanje vozila javnog gradskog saobraćaja u Beogradu i Srbiji čija je izgradnja omogućila da 14. oktobra 1892. godine bude otvorena prva tramvajska linija Kalemegdan – Slavija, kojom su saobraćala vozila na konjsku vuču. Tramvajski depo koji je nazivan i Tramvajske štale pod prethodnom je zaštitom i nalazi se u okviru zaštićene zone civilnog naselja i nekropole Antički Singidunum, koji je utvrđen za kulturno dobro – arheološko nalazište pre 56 godina.
Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture propisao je mere zaštite.
Posebno značajne objekte – radionice, najstariji deo kompleksa, potrebno je zadržati u postojećem gabaritu uz promenu namene u smislu formiranja galerijskih i umetničkih prostora sa pratećim sadržajima, značajne objekte, hale, očuvati u što većoj meri, a najmanje fasade hala jedan, dva i tri orijentisane ka unutrašnjosti parcele. Otvoreni, neizgrađeni deo kompleksa u unutrašnjosti parcele sačuvati i parterno i pejzažno urediti u funkciji javnog prostora – trga. Tramvajske šine zadržati i uklopiti kao obavezni element u planirano parterno uređenje da bi se očuvala memorija na prvobitnu funkciju ovog prostora. Trg urediti i opremiti kao prostor komunikacije, odmora i relaksacije sa elementima projektovanim u vidu manjih zelenih površina – navodi Zavod za zaštitu spomenika kulture.
U tekstu usvojenog PDR-a navedeno je i da spomen-ploča postavljena 1967. godine povodom obeležavanja sedamdesetpetogodišnjice od izgradnje Tramvajskih štala treba da bude sačuvana.
Buduća stambeno-poslovna četvrt imaće 48.576 kvadratnih metara, 408 stanova, oko 1.200 stanovnika dok će maksimalna visina objekata biti 32 metra. Osim tržišno isplativih kvadrata, na tom mestu predviđena je izgradnja depandansa za 80 dece predškolskog uzrasta i novog objekta ustanove socijalne zaštite u Sredačkoj ulici koji sada ima više korisnika.
link: https://www.politika.rs/sr/clanak/46394 ... 1%87%D1%83
Pa bolje da Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture ne bi ništa pisao...
Sve je već srušeno...
Dodajmo još jednu staru fotografiju Donjeg tramvajskog depoa na Dorćolu za vrijeme prvog svetskog rata...
pozdrav
Darko
pre godinu dana u Politici su još pričali, kako je će biti Gornji depo zastićen:
Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture obavezao je investitora da delove Tramvajskog depoa „očuva, kako u memoriji, tako i materijalnom obliku, u smislu očuvanja i uklapanja istorijskih objekata u savremeno oblikovanje ovog kompleksa”.
Javnost zanima i to šta će ostati od nekadašnjeg tramvajskog depoa – prvi objekat podignut za smeštaj i održavanje vozila javnog gradskog saobraćaja u Beogradu i Srbiji čija je izgradnja omogućila da 14. oktobra 1892. godine bude otvorena prva tramvajska linija Kalemegdan – Slavija, kojom su saobraćala vozila na konjsku vuču. Tramvajski depo koji je nazivan i Tramvajske štale pod prethodnom je zaštitom i nalazi se u okviru zaštićene zone civilnog naselja i nekropole Antički Singidunum, koji je utvrđen za kulturno dobro – arheološko nalazište pre 56 godina.
Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture propisao je mere zaštite.
Posebno značajne objekte – radionice, najstariji deo kompleksa, potrebno je zadržati u postojećem gabaritu uz promenu namene u smislu formiranja galerijskih i umetničkih prostora sa pratećim sadržajima, značajne objekte, hale, očuvati u što većoj meri, a najmanje fasade hala jedan, dva i tri orijentisane ka unutrašnjosti parcele. Otvoreni, neizgrađeni deo kompleksa u unutrašnjosti parcele sačuvati i parterno i pejzažno urediti u funkciji javnog prostora – trga. Tramvajske šine zadržati i uklopiti kao obavezni element u planirano parterno uređenje da bi se očuvala memorija na prvobitnu funkciju ovog prostora. Trg urediti i opremiti kao prostor komunikacije, odmora i relaksacije sa elementima projektovanim u vidu manjih zelenih površina – navodi Zavod za zaštitu spomenika kulture.
U tekstu usvojenog PDR-a navedeno je i da spomen-ploča postavljena 1967. godine povodom obeležavanja sedamdesetpetogodišnjice od izgradnje Tramvajskih štala treba da bude sačuvana.
Buduća stambeno-poslovna četvrt imaće 48.576 kvadratnih metara, 408 stanova, oko 1.200 stanovnika dok će maksimalna visina objekata biti 32 metra. Osim tržišno isplativih kvadrata, na tom mestu predviđena je izgradnja depandansa za 80 dece predškolskog uzrasta i novog objekta ustanove socijalne zaštite u Sredačkoj ulici koji sada ima više korisnika.
link: https://www.politika.rs/sr/clanak/46394 ... 1%87%D1%83
Pa bolje da Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture ne bi ništa pisao...
Sve je već srušeno...
Dodajmo još jednu staru fotografiju Donjeg tramvajskog depoa na Dorćolu za vrijeme prvog svetskog rata...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Pozdravljen JŽ 363,
na kraju sam se ti htio zahvaliti za informacije o tačni lokaciji tramvajskih depoa.
Ali izčezlo mi je vrijeme
Sad sam mogao u miru pretražiti na Streetwiew lokaciju Gornjeg depoa, kojeg više nema:
https://www.google.com/maps/@44.803148, ... 6656?hl=sl
pozdrav
Darko
na kraju sam se ti htio zahvaliti za informacije o tačni lokaciji tramvajskih depoa.
Ali izčezlo mi je vrijeme

Sad sam mogao u miru pretražiti na Streetwiew lokaciju Gornjeg depoa, kojeg više nema:
https://www.google.com/maps/@44.803148, ... 6656?hl=sl
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost