Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
alend
Vozovođa
Postovi: 239
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:00

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustipraća-Višegrad-Vardište

Post od alend »

Jedan od tunela između Bistrika i Pala na straoj razglednici.
Prikačeni fajlovi
istprug1.jpg
istprug1.jpg (80.11 KiB) Pogledano 13476 puta

alend
Vozovođa
Postovi: 239
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:00

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustipraća-Višegrad-Vardište

Post od alend »

Putnička kompozicija napusta stanicu Bistrik krećući se prema Palama.
Prikačeni fajlovi
sarajevof.jpg
sarajevof.jpg (91.1 KiB) Pogledano 13498 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustipraća-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Dovlić su bili prva stanica od Bistrika prema Palama i bila je ukrsnica sa dva koloseka.
U ovoj stanici su retko ulazili ili izlazili putnici. Nalazila se u kanjonu reke Miljacke.

Današnji izgled ove stanice pokazuje da je u fazi raspadanja.

Slika

Zgrada ove stanice bile je spaljena u II svetskom ratu.
dovlici11.jpg
dovlici11.jpg (64.39 KiB) Pogledano 13498 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Železničkа stanica Pale je u blizini Sarajeva. Blizu je Jahorine, pa su pre mnogi izletnici iz Sarajeva upravo ovde izlazili, kako bi dalje nastavili put do Jahorine. Evo dve fotografije ove stanice na starim Austrijskim razglednicama.

Slika

Slika

Pruga od Sarajeva do Pala išla je kanjonom reke Miljacke, gde je bio veliki broj tunela. Deo trase na donjoj razglednici.

Slika

Izvesni NDJ napravio je sjajnu fotoreportažu sa ove pruge. Snimio je je i tunel na ovj rezglednici.
Stari-tunel.jpg
Stari-tunel.jpg (199.39 KiB) Pogledano 13498 puta


Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Železničke stanice Koran i Pale takođe su bile u lepom prirodnom okruženju sa crnogoričnom šumom uokolo.

Dalazak u stanicu Pale uvek se dešavao u ranim jutarnjim ili kasnim popodnevnim satima. Tada bi u kupeima voza počelo komešanje. Neki su se budili i umivali, drugi su već pripremali prtljag, jer je Sarajevo već bilo blizu. Kako su Pale oduvek bile poznate kao vazdušna banja, to postoji i veći broj razglednica i fotografija vezanih za ovu železničku stanicu.
PaleSt.jpg
PaleSt.jpg (167.32 KiB) Pogledano 13493 puta
Ovo je jedna od prvih fotografija ove železničke stanice iz vremena njenog otvaranja.

Panoramski pogled na železničku stanicu Pale.

Slika

Železnička stanica Pale iz vremena sedamdesetih godina. Ovu je
fotografiju postavio g. sdž361 na forumu hrvatskih železnica.

Slika

alend
Vozovođa
Postovi: 239
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:00

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od alend »

Kako je naveo ivanjz od železničke stanice Pale do železničke stanice Bistrik, Sarajevska(Istočna) pruga prolazila je kanjonom reke Miljacke. Iz Austrougarskog vremena postoji oko desetak razglednica sa motivima sa ovog dela trase. Neke od njih smo već postavili. Još tri zanimljive stare razglednice sa ovog dela trase.
milljkan1.jpg
milljkan1.jpg (86.21 KiB) Pogledano 13498 puta
Slika

Slika

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Železnička stanica Koran je verovatno kasnije urađena nakon izgradnje Istočne pruge.
Bila je prva stanica posle Pala u pravcu Višegrada.

Nekadašnji izgled železničke stanice Koran.
Prikačeni fajlovi
stanicaKoran.jpg
stanicaKoran.jpg (72.45 KiB) Pogledano 13498 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Železnička stanica Stambolčić bila je železnička stanica sa najvećom nadmorskom visinom na pruzi Sarajevo – Višegrad cca 942 m n/m. Iz pravca Sarajeva u stanicu se ulazilo direktno iz tunela dužine 852 m. Imala je vrlo lepu okolinu, sa crnogoričnom šumom koja ju je okruživala. Sam tunel presecao je vododelnicu reke Drine i reke Bosne.
Na forumu hrvatskih železnica g. sdž361 postavio je ovu lepu fotografiju ulaska voza u tunel iz pravca Sarajeva.

Slika

Kao i ovu motornog voza u stanici.

Slika

Stanica je imala četiri koloseka i bila je u krivini.

Današnji izgled železničke stanice Stambolčić.

Slika

Na donjoj slici prikazan je satelitski snimak ove stanice.

Slika

Danas se ovaj tunel koristi za lokalni put gde se vozila naizmenično propuštaju.
Na donjoj fotografiji ulaz u ovaj tunel iz pravca Sarajeva.

Slika

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Železnička stanica Prača nalazila se u km 44 + 900 od Sarajeva.

Stara razglednica Prače. Na slici u gornjem levom uglu vidi se trasa pruge uskog koloseka u pozadini.

Slika

Putnička kompozicija u stanici Prača.

Slika

Zgrada železničke stanice Prača teško je oštećena u prošlom ratu u Bosni.

Slika

Još jedan detalj iz kanjona reke Prače u blizini ove železničke stanice.

Slika

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost