Tramvaj u Ljubljani
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Darko, pozdravljen
Foto - Kamra
Foto - Kamra
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
cira-1, pozdravljen,
evo dokaza, da je ova tvoja fotografija iz samog početka tramvaja u 1901. godini...
wikimedia:
Datum: 7.11.1901
Ova fotografija na linku je puna resolucija: 3,268 × 2,116 pixels, file size: 2.6 MB: sa klikom na fotografiju još dodatna povečanje
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 282%29.jpg
Da malo povečamo tramvaj...
pozdrav
Darko
evo dokaza, da je ova tvoja fotografija iz samog početka tramvaja u 1901. godini...
wikimedia:
Datum: 7.11.1901
Ova fotografija na linku je puna resolucija: 3,268 × 2,116 pixels, file size: 2.6 MB: sa klikom na fotografiju još dodatna povečanje
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 282%29.jpg
Da malo povečamo tramvaj...
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Darko, pozdravljen
Kod mosta - Foto - Wikimedia Commons
Kod mosta - Foto - Wikimedia Commons
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
cira-1, pozdravljen,
ova situacija je iz 1912. godine.
Arhitekt Plečnik dogradio je još dva mosta, tako da je posle 1932. godine situacija ovakva...
Foto: Anton Šušteršič, Slovenski etnološki muzej
Danas izgleda ovako:
povečanje: (wikimedia):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... na_134.jpg
pozdrav
Darko
ova situacija je iz 1912. godine.
Arhitekt Plečnik dogradio je još dva mosta, tako da je posle 1932. godine situacija ovakva...
Foto: Anton Šušteršič, Slovenski etnološki muzej
Danas izgleda ovako:
povečanje: (wikimedia):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... na_134.jpg
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Darko, pozdravljen
Na Vlaki.info, železocestnik je postavio :
Na fotografiji se prikazuju nemački policajci (policajci), italijanski carinici i napadači / karabinjeri. Jedna fotografija motornih kola, pretpostavljam u remizi ? Foto Miloš Švabić, hrani MNZS
Na Vlaki.info, železocestnik je postavio :
Na fotografiji se prikazuju nemački policajci (policajci), italijanski carinici i napadači / karabinjeri. Jedna fotografija motornih kola, pretpostavljam u remizi ? Foto Miloš Švabić, hrani MNZS
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
cira-1, pozdravljen,
da, to je kontrolna stanica (međunarodna granična tačka između nemačkog rajha i kraljevine Italije od 1941 do 1945). Iako je Italija kapitulirala 1943. godine, nemački rajh je u Princi Ljubljana još uvjek zadžao lire kao platno sredstvo, i carina je još uvjek bila zbog Talijanske socialne republike (Salo).
Zbog toga nije više tramvaj vozio do područja pod nemačkom upravom (Vižmarje).
Ovaj tramvaj ima broj 1, ali je pitanje, da li je to stvarno broj 1, kojem su skinuli kabinu, da izgleda kao tada, kad je bio kupljen 1901. godine.
Dakle on godište "rođenja" na tramvaju 1893 ne valja.
Nije u remizi.
Pozadi je studentski dom "Akademski kolegij":
U vili pored bio i dječji dom. Zbog toga su i slike na ogradi.
Tramvaje su po završetku obratovanja podelili po vrtićima i školama, da se je djeca igrala sa njima...
pozdrav
Darko
da, to je kontrolna stanica (međunarodna granična tačka između nemačkog rajha i kraljevine Italije od 1941 do 1945). Iako je Italija kapitulirala 1943. godine, nemački rajh je u Princi Ljubljana još uvjek zadžao lire kao platno sredstvo, i carina je još uvjek bila zbog Talijanske socialne republike (Salo).
Zbog toga nije više tramvaj vozio do područja pod nemačkom upravom (Vižmarje).
Ovaj tramvaj ima broj 1, ali je pitanje, da li je to stvarno broj 1, kojem su skinuli kabinu, da izgleda kao tada, kad je bio kupljen 1901. godine.
Dakle on godište "rođenja" na tramvaju 1893 ne valja.
Nije u remizi.
Pozadi je studentski dom "Akademski kolegij":
U vili pored bio i dječji dom. Zbog toga su i slike na ogradi.
Tramvaje su po završetku obratovanja podelili po vrtićima i školama, da se je djeca igrala sa njima...
pozdrav
Darko
-
- Ložač
- Poruke: 90
- Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Prema postojećem gradivu o ljubljanskim tramvajima, reč je o originalnom tramvaju br. 5 (sačuvanom do danas), koji je prenumerisan u br. 1 početkom 50-ih, povodom proslave jubileja ECŽ. Originalni br. 1 je navodno već bio kasiran, zato je i izvršena prenumeracija.železocestnik piše: Ovaj tramvaj ima broj 1, ali je pitanje, da li je to stvarno broj 1, kojem su skinuli kabinu, da izgleda kao tada, kad je bio kupljen 1901. godine.
Dakle on godište "rođenja" na tramvaju 1893 ne valja.
Bilo bi interesantno otkriti na osnovu čega se u to vreme (50-ih) javio podatak o 1893. godini kao datumu izrade prvih ljubljanskih tramvaja. To bi značilo da su ta vozila nabavljena iz fabrike u Gracu kao polovna. Činjenica je da se odnekud bila pojavila ta (dez)informacija.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
JŽ 363, pozdravljen,
prenumerisan je bio samo broj 5 u broj 1 zbog proslave 50-godišnjice ECŽ (Električna cestna železnica) godine1951..
Neko si je zaželjeo broj 1 i dobio ga.
Građe o kasaciji tramvaja nema u arhivima, tako da se tačno nezna, kada je bio kasiran broj 1.
Vjerovatno posle WW2 jer nije bio moguće uvoziti rezervne djelove, a sami nisu imali ni sirovina, da bi jih izradili sami.
Podaci postoje samo o broju tramvaja, koliko jih je bilo u upotrebi.
1953. godine bilo je u upotrebi još 7 starih pogonskih tramvaja iz godine 1901 od svega 14 pogonskih tramvaja od godine 1911. Tada je bila prikolica br. 1 prerađena u pogonski voz broj 14.
Godine 1953 bilo je u upotrebi još 13 pogonskih tramvaja iz Opatije, izrađenih 1906. godine. Dakle isto 'starih'.
1953. godine bilo je u upotrebi još 15 tramvaja iz Slavonskog Broda i 9 domaćih, izrađenih u ECŽ, zajedno 44.
Od godine 1950 pa do 1953 kasirali su 3 pogonske stare vozove, ali se nezna koje brojeve.
1950. godine je bilo dakle još 10 starih tramvaja iz 1901. godine.
O godini proizvodnje prvih pogonskih vozova treba da je tačan podatak u zapisnicima tehničkog pregleda tramvaja prije puštanja u promet, dakle u 1901. godini.
Da su posle rata pisali u ECŽ brojeve za godište izgradnje tramvaja, na koje su se sjetili, je zbog toga, je posle rata nije bilo više stručnjak na mjestu direktora nego delegat komunističke partije.
U zapisniku dana 20.2.1953: Pregled in preizkava vozil ECŽ piše, da su prvi pogonski tramvaji bili izgrađeni 1889. godine i da imaju elektromotore snage 10 kW.
Dakle već tada nisu znali godine proizvodnje prvih pogonskih vozila.
pozdrav
Darko
prenumerisan je bio samo broj 5 u broj 1 zbog proslave 50-godišnjice ECŽ (Električna cestna železnica) godine1951..
Neko si je zaželjeo broj 1 i dobio ga.
Građe o kasaciji tramvaja nema u arhivima, tako da se tačno nezna, kada je bio kasiran broj 1.
Vjerovatno posle WW2 jer nije bio moguće uvoziti rezervne djelove, a sami nisu imali ni sirovina, da bi jih izradili sami.
Podaci postoje samo o broju tramvaja, koliko jih je bilo u upotrebi.
1953. godine bilo je u upotrebi još 7 starih pogonskih tramvaja iz godine 1901 od svega 14 pogonskih tramvaja od godine 1911. Tada je bila prikolica br. 1 prerađena u pogonski voz broj 14.
Godine 1953 bilo je u upotrebi još 13 pogonskih tramvaja iz Opatije, izrađenih 1906. godine. Dakle isto 'starih'.
1953. godine bilo je u upotrebi još 15 tramvaja iz Slavonskog Broda i 9 domaćih, izrađenih u ECŽ, zajedno 44.
Od godine 1950 pa do 1953 kasirali su 3 pogonske stare vozove, ali se nezna koje brojeve.
1950. godine je bilo dakle još 10 starih tramvaja iz 1901. godine.
O godini proizvodnje prvih pogonskih vozova treba da je tačan podatak u zapisnicima tehničkog pregleda tramvaja prije puštanja u promet, dakle u 1901. godini.
Da su posle rata pisali u ECŽ brojeve za godište izgradnje tramvaja, na koje su se sjetili, je zbog toga, je posle rata nije bilo više stručnjak na mjestu direktora nego delegat komunističke partije.
U zapisniku dana 20.2.1953: Pregled in preizkava vozil ECŽ piše, da su prvi pogonski tramvaji bili izgrađeni 1889. godine i da imaju elektromotore snage 10 kW.
Dakle već tada nisu znali godine proizvodnje prvih pogonskih vozila.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Opet sam zakasnio sa odgovorom
Broj 5, koji je od godine 1951 dobio broj 1 zbog proslave, dakle možda nije bio cijelo vrijeme do 1956, kada ga je ECŽ darovala Tehniškem muzeju Slovenije, u remizi.
Broj 1 je bio na posledni vožnji 1.4.1956 na liniji sa Rakovnika.
Podatak, da su br.1 dovezli u 5. mjesecu 1956. godine u Tehniški muzej Slovenije u Bistri je u knjizi T.Brate: Ljubljanski tramvaj včeraj, danes, jutri, Ljubljana 1997.
Izgleda, da su tramvaj dali neko vrijeme u upotrebu vrtiću kod Akademskog kolegija. Fotografija nam prikazuje tramvaj br. 1 na nekoj udaljenosti od Akademskog kolegija. Ili je možda čekao za prevoz u muzej u Bistro na području nekih skladišta u blizini železničke stanice Ljubljana oko mesec i nešto u 1956. godini.
Teško je tačno reči, ako ne postoji još koja fotografija sa drugog ugla.
U Tehniški muzej Slovenije u Bistri transportovali su tramvaj sa cestnim transporterom.
Potrebno bi bilo provjeriti u Tehniškem muzeju Slovenije, odakle su transportirali tramvaj br. 1. Ako još postoji arhiv.
pozdrav
Darko
Broj 5, koji je od godine 1951 dobio broj 1 zbog proslave, dakle možda nije bio cijelo vrijeme do 1956, kada ga je ECŽ darovala Tehniškem muzeju Slovenije, u remizi.
Broj 1 je bio na posledni vožnji 1.4.1956 na liniji sa Rakovnika.
Podatak, da su br.1 dovezli u 5. mjesecu 1956. godine u Tehniški muzej Slovenije u Bistri je u knjizi T.Brate: Ljubljanski tramvaj včeraj, danes, jutri, Ljubljana 1997.
Izgleda, da su tramvaj dali neko vrijeme u upotrebu vrtiću kod Akademskog kolegija. Fotografija nam prikazuje tramvaj br. 1 na nekoj udaljenosti od Akademskog kolegija. Ili je možda čekao za prevoz u muzej u Bistro na području nekih skladišta u blizini železničke stanice Ljubljana oko mesec i nešto u 1956. godini.
Teško je tačno reči, ako ne postoji još koja fotografija sa drugog ugla.
U Tehniški muzej Slovenije u Bistri transportovali su tramvaj sa cestnim transporterom.
Potrebno bi bilo provjeriti u Tehniškem muzeju Slovenije, odakle su transportirali tramvaj br. 1. Ako još postoji arhiv.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Sada izgleda tramvaj broj 5, koji je bio jedno vreme od 1951 do 1956 broj 1, u Tehniškem muzeju Slovenije u Bistri ovako:
Foto: OSNOVNA ŠOLA IVANA SKVARČE, Zagorje ob Savi
pozdrav
Darko
Foto: OSNOVNA ŠOLA IVANA SKVARČE, Zagorje ob Savi
pozdrav
Darko
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju