Beogradski tramvaji

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od ivanjz »

Beograd.
Prilozi
s-l400 (23).jpg
s-l400 (23).jpg (23.7 KiB) Pregledano 3365 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od PECELJ »

Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje :
Prilozi
Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje.jpg
Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje.jpg (90.35 KiB) Pregledano 4130 puta

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2464
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od cira-1 »

Tramvaj na liniji broj 14 za Zemun na Savaskom mostu
221.jpg
221.jpg (83.17 KiB) Pregledano 4032 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od mali.paja »

Na opatijskoj temi spominjana je brusilica pruge. ZET u Zagrebu ima brusilicu kojom brusi povremeno prugu. Znaju je i iznajmiti i u Osijek. Kakva je situacija u Beogradu? Da li se brusi pruga i tko brusi? Možda Beograd ima svoju brusilicu?

JŽ 363
Ložač
Poruke: 90
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od JŽ 363 »

mali.paja piše:Kakva je situacija u Beogradu? Da li se brusi pruga i tko brusi? Možda Beograd ima svoju brusilicu?
GSP je imao svoju brusilicu (tzv. "glačalicu", g.b. 01) koja je bila konstruisana još početkom 50-ih. Ona je bila u redovnom radu još tokom prve decenije novog veka. Danas je van rada, deo muzejske zbirke. Ne smem da tvrdim, ali njenu funkciju bi trebalo da je (između ostalog) preuzeo Cargo tramvaj - za tu svrhu preuređen KT4 YUB tramvaj.

Slika

JŽ 363
Ložač
Poruke: 90
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od JŽ 363 »

Sređujući stare knjige, naleteo sam na reprint razglednice s motivom datiranim u (navodno) 1920. godinu. Kratak komentar; na fotografiji su beogradski električni tramvaji 2. i 3. generacije, izrađeni u Belgiji tokom prve decenije 20. veka. Meni je fotografija zanimljiva ne toliko zbog motiva ili motornih kola, koliko zbog prikolica, koje su različitog tipa.
Prva (udaljenija) prikolica, najverovatnije su bivša zatvorena kola konjskog tramvaja, dok je druga prikolica po svom izgledu interesantan fabrikat. Primetno je da su nešto niža od motornih kola, pa sam se zapitao da li su i to bivša kola konjskog tramvaja, možda čak i naknadno preuređena letnja kola.
Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od mali.paja »

Hvala na odgovoru.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od PECELJ »

Tramvaj u ulici Vojvode Stepe :
753V.Stepe.jpg
753V.Stepe.jpg (136.24 KiB) Pregledano 3816 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od PECELJ »

Terazije u zimskom periodu 20-tih godina :
teraije 20-tih.jpg
teraije 20-tih.jpg (89.22 KiB) Pregledano 3537 puta

JŽ 363
Ložač
Poruke: 90
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od JŽ 363 »

Prenosim par „foto-poslastica“ nekadašnjih beogradskih tramvaja, uz par komentara:

Slika
Breda g.b. 50, na uglu Nemanjine i Kneza Miloša, 1963. godine. Godinu dana ranije, demontirana je skretnica u Ul. Kneza Miloša, a tramvajska pruga prema Mostaru „prebačena“ u Savsku ulicu. Obratite pažnju da je iznad čeonog prozora pokazivač pravca zatvoren i prefarban, što nije bio slučaj sa svim tramvajima ovog tipa. Štaviše, u nekom trenutku, pokazivači su ponovo „otvoreni“. Slede možda najinteresantnije fotografije;


Slika
Tramvaj Škoda/Ringhofer s prikolicom na liniji 4, ispred Novog groblja, 1963. godine. Kuriozitet su motorna kola sa vratima na obe strane, u vreme kada su preostali predratni tramvaji bili preuređeni za jednosmernu vožnju.


Slika
Tramvaj Škoda/Ringhofer g.b. 92 s priklicom na početnoj stanici na Čukarici, 1963. Ovo je ekskluziva (meni barem), budući da prikazuje izlazak tramvaja iz okretnice na Čukarici. Naime, upućeniji će znati da je tramvajska pruga na Čukarici nakon rata neznatno produžena, radi izgradnje okretnice (pruga je do tada završavala prostim prekidom šina). Tačnu godinu ovog produženja nisam pronašao, ali je sada izvesno da se to dogodilo negde između kraja 50-ih i 1963. Međutim, ostaje mi nejasno da li je položaj tramvaja sa fotografije i dalje „unutar“ same okretnice, ili je iz nje već izašao.


Slika

Slika
Dvoje radnih kola (jedna „za ispravljanje i krivljenje šina“ i druga, verovatno za popravku gornjeg voda) na nekadašnjem servisnom koloseku u Tabanovačkoj ulici.

izvor fotografija: https://www.ebay.com/itm/B-Orig-Slides- ... SwtVpefAYY

Pošalji Odgovor

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju