Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
1.Most nije srušen u prvom svjetskom ratu.Most srušen u IV neprijateljskoj ofanzivu je originalni most.
2.Most koji su njemački vojnici obnovili je srušen prilikom snimanja filma.Njemci su prilikom povlačenja 1945 godine minirali most i tunel u njegovoj blizini u namjeri da ga sruše ali je zahvaljujući akciji ilegalac to spriječeno.
3.Trenutno sve stoji u mjestu.Priča se da je Elektroprivreda BIH odobrila sredstva (jer oni su isključivi krivci za uništavanje postavke mosta)ali je navodno zapelo oko tendera za izvođenje radova.Početak radova na obnovi bio je najavljen za proljeće ove godine,ali za sada ništa od toga.
2.Most koji su njemački vojnici obnovili je srušen prilikom snimanja filma.Njemci su prilikom povlačenja 1945 godine minirali most i tunel u njegovoj blizini u namjeri da ga sruše ali je zahvaljujući akciji ilegalac to spriječeno.
3.Trenutno sve stoji u mjestu.Priča se da je Elektroprivreda BIH odobrila sredstva (jer oni su isključivi krivci za uništavanje postavke mosta)ali je navodno zapelo oko tendera za izvođenje radova.Početak radova na obnovi bio je najavljen za proljeće ove godine,ali za sada ništa od toga.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Hvala na odgovorima, g. Ekrem.
Želim samo istaknuti, ako ga misle "obnovit" onako kako su to napravili 1978., onda je bolje da ništa ne rade.
Na tom mjestu treba izgradit most, prema izgledu iz 1891., a nikako njemačku verziju.
U svakom slučaju, most mora bit most, a ne da bude "prelomljen ukras", kao što su to napravili 1978. Na tom mjestu je prijelaz preko Neretve jako bitan.
Želim samo istaknuti, ako ga misle "obnovit" onako kako su to napravili 1978., onda je bolje da ništa ne rade.
Na tom mjestu treba izgradit most, prema izgledu iz 1891., a nikako njemačku verziju.
U svakom slučaju, most mora bit most, a ne da bude "prelomljen ukras", kao što su to napravili 1978. Na tom mjestu je prijelaz preko Neretve jako bitan.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-3a069ba043bf81fc5b2375123df44eed-V.jpg (239.48 KiB) Pogledano 3911 puta
-
- IMG-0799aa9cca15971be2fd5369d5235050-V.jpg (201.94 KiB) Pogledano 3911 puta
-
- IMG-a65b737a92f2cb21d8529088eee9deb9-V.jpg (210.82 KiB) Pogledano 3911 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Ovako je izgledao "prelomljen ukras" (prilog 1). Potpuno nesvrhovit "kič".
- Prikačeni fajlovi
-
- 2019-04-23 19.42.27.jpg (150 KiB) Pogledano 3907 puta
-
- IMG-8a3ba6c8e8612d779d3b480aef30514b-V.jpg (227.6 KiB) Pogledano 3907 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Ovu skicu kolodvora Sarajevo je 1892. objavio Franz Pfeuffer
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-ff87ad789a7fae1b9c67a8bb8bd7a9e2-V.jpg (159.47 KiB) Pogledano 4170 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Geiger i Lebret su 1870. dovršili idejni projekt normalnotračne pruge: Dvor na Uni - Bosanski Novi - Banja Luka - Jajce - Vitez - Busovača - Kiseljak - Blažuj - Sarajevo - Gorovići - Prača - Ustiprača - Strgačina - Priboj na Limu - Prijepolje - Kosovska Mitrovica.
Međutim, splet (političkih) okolnosti bio je protiv realizacije najlegendarnijeg niskogradnog projekta, u povijesti Balkana.
Na Längenprofil "projekta svih projekata", Geiger i Lebret su zacrtali stanicu Blažuj.
Izdvojio sam sam dionicu od Lašve do Miljacke, radi identifikacije lokacija zamišljenih stanica, zato jer su Geiger i Lebret pretežno griješili prilikom zapisa naziva lokacija (na primjer: "Blasni").
Međutim, splet (političkih) okolnosti bio je protiv realizacije najlegendarnijeg niskogradnog projekta, u povijesti Balkana.
Na Längenprofil "projekta svih projekata", Geiger i Lebret su zacrtali stanicu Blažuj.
Izdvojio sam sam dionicu od Lašve do Miljacke, radi identifikacije lokacija zamišljenih stanica, zato jer su Geiger i Lebret pretežno griješili prilikom zapisa naziva lokacija (na primjer: "Blasni").
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-6e7c650a3caca820c1bcfe86dd1e62ec-V.jpg (103.9 KiB) Pogledano 4126 puta
-
- IMG-526f8905401388f16ea1090d528b4bf2-V.jpg (160.26 KiB) Pogledano 4126 puta
-
- IMG-817cc30323feaf9d365e1b4336459db2-V.jpg (210.78 KiB) Pogledano 4126 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Zacrtana stanica "Tunič", zapravo je: Turići, južno od Turbe.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-347d38ad57542966f465453ad7715180-V.jpg (223.02 KiB) Pogledano 4124 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Stanica "Vites" je: Vitez, zapis "Lasiva" je pozicija gdje je zamišljeno napravit most na Lašvi, a stanica "Busovac", je Busovača.
Kroz Busovaču protječe rijeka Kozica, u koju utiče rijeka Klokoti. Pokraj korita tih rijeka Geiger i Lebret su zamislili trasu normalnotračne pruge Dvor na Uni - Sarajevo - Kosovska Mitrovica.
Na vododijelnici (nadmorska visina 555 m), između rijeke Klokoti i rijeke Mlava, Geiger i Lebret su zamislili da bude "Wasserstation".
Ta stanica je zamišljena pokraj Šehitluka (na detalju karte: "Šeitluci").
Nakon stanice "Wasserstation", pruga je zamišljena da "ide" niz rijeku Mlavu, pa uz Fojničku rijeku i uz Lepenicu, do Kiseljaka.
Oznaka "Lepanica" na Längenprifil je, naravno, rijeka Lepenica, koju treba premostiti ("malo") uzvodno od Kiseljaka.
Kroz Busovaču protječe rijeka Kozica, u koju utiče rijeka Klokoti. Pokraj korita tih rijeka Geiger i Lebret su zamislili trasu normalnotračne pruge Dvor na Uni - Sarajevo - Kosovska Mitrovica.
Na vododijelnici (nadmorska visina 555 m), između rijeke Klokoti i rijeke Mlava, Geiger i Lebret su zamislili da bude "Wasserstation".
Ta stanica je zamišljena pokraj Šehitluka (na detalju karte: "Šeitluci").
Nakon stanice "Wasserstation", pruga je zamišljena da "ide" niz rijeku Mlavu, pa uz Fojničku rijeku i uz Lepenicu, do Kiseljaka.
Oznaka "Lepanica" na Längenprifil je, naravno, rijeka Lepenica, koju treba premostiti ("malo") uzvodno od Kiseljaka.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-c361750022a0fe711bb475c6ad193a6b-V.jpg (237.46 KiB) Pogledano 4121 put
-
- IMG-b2bdb2364dd47f73a98a7595fc73c8be-V.jpg (220.99 KiB) Pogledano 4121 put
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Geiger i Lebret su osmislili stanicu na vododjelnici između rijeke Lepenica i rijeke Žujevina. Tu stanicu su označili: "Ravin".
Ja sam pripadajuću lokaciju identificirao kao: Ravnić, a nalazi se jugozapadno od Kobiljače ("Kobila Glava").
Ja sam pripadajuću lokaciju identificirao kao: Ravnić, a nalazi se jugozapadno od Kobiljače ("Kobila Glava").
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-fc636f0fe85eedbc7788cc717f5e962c-V.jpg (190.47 KiB) Pogledano 4118 puta
-
- IMG-bf93473431526c82ec6da650a450b234-V.jpg (246.15 KiB) Pogledano 4118 puta
-
- IMG-c759f8cc409114cc07ea81a1d2a27e49-V.jpg (223.47 KiB) Pogledano 4118 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Najteže mi je bilo odrediti lokaciju stanice, koju su u Längenprofil, Geiger i Lebret, označili kao "Malin". Ta stanica je zamišljena da bude, na (oko) 500 m.n.v.
Međutim, sličnog toponima (hidronima), nema pokraj rijeke Lepenice.
Moje tumačenje je: Mlin, zato jer blizu "kote 505" ima mlinova na Lepenici, tu je most preko rijeke, kao i džamija, a na karti nije napisan određen naziv lokacije.
Ta lokacija je logičan izbor za stanicu vlaka, pogotovo jer se nalazi "na pola puta" između (zamišljene) stanice "Kiseljak" i (zamišljene) stanice "Ravnić".
Međutim, sličnog toponima (hidronima), nema pokraj rijeke Lepenice.
Moje tumačenje je: Mlin, zato jer blizu "kote 505" ima mlinova na Lepenici, tu je most preko rijeke, kao i džamija, a na karti nije napisan određen naziv lokacije.
Ta lokacija je logičan izbor za stanicu vlaka, pogotovo jer se nalazi "na pola puta" između (zamišljene) stanice "Kiseljak" i (zamišljene) stanice "Ravnić".
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-3218e6ab711cb157840d94fbc649a8b0-V.jpg (119.21 KiB) Pogledano 4117 puta
-
- IMG-f9ea6a4a32b89e500d2d0f8e6164bf00-V.jpg (203.41 KiB) Pogledano 4117 puta
-
- IMG-7bbd71308b9dd8785aa3dc066bebcd9c-V.jpg (204.83 KiB) Pogledano 4117 puta
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Kameni železnički most preko rekeDrine u blizini stanice i planine Prenj :
- Prikačeni fajlovi
-
- 607_001.jpg (182.65 KiB) Pogledano 4096 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju