Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Ne vredi g.mali.paja, omatorilo se. Jedno mislim a drugo pišem
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Nek ti je za utjehu da nisi jedini!PECELJ piše:Ne vredi g.mali.paja, omatorilo se. Jedno mislim a drugo pišem
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
U blizini stanice Dovlići
Sa lijeve strane je austrougarski skretničar, a sa desne strane kanjon Paljanske Miljacke. Nekoliko tunela do stanice Dovlići prema Sarajevu. Sa facebook-a
Sa lijeve strane je austrougarski skretničar, a sa desne strane kanjon Paljanske Miljacke. Nekoliko tunela do stanice Dovlići prema Sarajevu. Sa facebook-a
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Vidi se da ne znaju ovi koji pišu tekst uz slike što slike predstavljaju. Na prvoj slici nije skretničar. Kakve bi on skretnice vrtio na otvorenoj pruzi? Skretničar može biti samo u kolodvoru ili rasputnici. Rasputnica je službeno mjesto gdje se sa otvorene pruge odvaja druga pruga. I na rsaputnici rijetko je skretničar jer tamo skretnice vrti odjavničar koji rukuje signalima. Na slici je najvjerovatnije čuvar pruge ili drugog imena pružni ophodar. U ruci drži zaustavni signalni kotur. Pretpostavljam da pruga nije dalje prohodna pa će na sredini kolosijeka zabiti zaustavni signalni kotur.
Na drugoj slici su pružni radnici koji mijenjaju stare ili uništene pragove. Uništeni pragovi mogu biti iz raznih razloga. Može biti uništen od kiše i vlage, ili je u blatnom terenu ili je možda sa lokomotive pao žar ili vatra pa je izgorio ili nagorio prag. Kod nas na uzanim prugama su bili drveni pragovi. Na normalnotračnim prugama osim drvenih mogu još biti betonski i željezni pragovi. Naši pragovi najčešće su bili od bukovog i hrastovog drveta. Hrast je najbolji. Kod impregnacije bukovo drvo bi upilo do srži smolu. Hrast bi uglavnom površinski upio smolu. Tako kada gori bukov prag više dimi crnim dimom i više smrdi u odnosu na hrast.
Na drugoj slici su pružni radnici koji mijenjaju stare ili uništene pragove. Uništeni pragovi mogu biti iz raznih razloga. Može biti uništen od kiše i vlage, ili je u blatnom terenu ili je možda sa lokomotive pao žar ili vatra pa je izgorio ili nagorio prag. Kod nas na uzanim prugama su bili drveni pragovi. Na normalnotračnim prugama osim drvenih mogu još biti betonski i željezni pragovi. Naši pragovi najčešće su bili od bukovog i hrastovog drveta. Hrast je najbolji. Kod impregnacije bukovo drvo bi upilo do srži smolu. Hrast bi uglavnom površinski upio smolu. Tako kada gori bukov prag više dimi crnim dimom i više smrdi u odnosu na hrast.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Hvala
Samo sam preneo šta je pisalp uz sliku
Pozdrav
Samo sam preneo šta je pisalp uz sliku
Pozdrav
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Nije se to na tebe odnosilo!cira-1 piše:Hvala
Samo sam preneo šta je pisalp uz sliku
Pozdrav
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
83-139 Parnjaca u Mesicima
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Lokomotiva JŽ 83-104 ispred ložionice u železničkoj stanici Višegrad. Snimak iz 1966.godine.
- Prilozi
-
- s-l1600 83 104 Visegrad 1966 Original.jpg (112.23 KiB) Pregledano 6007 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
- Prilozi
-
- Bistrik.jpg (74.65 KiB) Pregledano 6005 puta
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Dizel-motrorni-voz2
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 25 gostiju