Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Igor Legaz »

Za obje "catare", koje sam spomenuo u prethodnom postu, stari kajakaš kaže da su bile "na žicu".

Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"

https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039

Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
Prikačeni fajlovi
IMG-048370395d88161d2620af319821ef8c-V.jpg
IMG-048370395d88161d2620af319821ef8c-V.jpg (118.09 KiB) Pogledano 3501 put

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Igor Legaz napisao:Za obje "catare", koje sam spomenuo u prethodnom postu, stari kajakaš kaže da su bile "na žicu".

Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"

https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039

Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
Sve skele ili kako su dole nazivali catare su bile na žicu. One su bile usidrene na žicu. Pokretala ih je riječna matica. Buna kao ukrižje nije imala nikakvih kuća osim stanične zgrade i čini mi se skladišta. Tamo je postojala još i vodostanica gdje su lokomotive mogle vodu uzimati. Nikad nije bilo nikakvog mosta koji je povezivao lijevu i desnu obalu kako za vrijeme 760mm tako i 1435mm. Za vrijeme uzane pruge veliko naselje (selo) je bilo Bačevići, stajalište, sada stanica. Da li je nešto (most ili skela) bilo za vrijeme Kraljevine Jugoslavije ili NDH ili još starije ne bih znao. Onaj most na slici je nastao negdje u osamdesetim godinama i dosta je južnije od bivšeg ukrižja Buna. Na bunskim kanalima su se znala održavati takmičenja kajak na divljim vodama. Čak je bilo 1 veliko natjecanje. Da li je bilo prvenstvo Jugoslavije, Europe ili svijeta ne sjećam se.
Barke kakva je na slici bilo je dosta sve do juga. Ako se ne varam u Čapljini su ih zvali "lajac". Na takvim čamcima se i održavaju utrke na Neretvi svake godine između Metkovića i Ploča.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Železnička stanica Čapljina i motorni voz Dmu-802 :
Prikačeni fajlovi
9 capljina.jpg
9 capljina.jpg (80.67 KiB) Pogledano 3343 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Ova fotografija mi dugo stoji u računaru ali ne znam lokaciju. ?
Pretpostavljam da je na ovoj trasi pruge a lokomotiva je JŽ 83-055.
Prikačeni fajlovi
83-055 r.f..jpg
83-055 r.f..jpg (150.87 KiB) Pogledano 4162 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Zahvaljujući g.Igor Legazu, otkriveno je da je lokacije ove fotografije negde između stanica Duži i Volujac, na puzi Hum - Tebinje.
To je lepo objasnio na temi Hum-Trebinje-Bileća

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Ložionica u Dubrovniku 1969.godine :
DU 69.jpg
DU 69.jpg (232.97 KiB) Pogledano 4070 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Igor Legaz »

Apsolutno najvažniji detalj fotografije iz prethodnog posta, nalazi se uz lijevi rub.

Vide se kupališne kabine na Kantafigu, kao i njemački bunker (s bunkera se skakalo "na glavu").

Kabina od kupališta Kantafig i tog bunkera, odavna više nema. Uklonjeni su iz prostora u drugoj polovici sedamdesetih.

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Igor Legaz »

John Batts je za fotografiju, snimljenu u srijedu, 08.10.1969. (prilog 2), zapisao u legendi (pod br. 26): "Station & lamp", a naknadno je dopisao "Vaylja Mayda" (slika 1).

Da se doista radi o stanici Velja Međa, dokaz je fotografija iz 1973. (prilog 3).

Razumljivo je, da je mister John Batts, imao poteškoća kod registriranja ovih "naših" toponima, pa je pogriješio kod zapisivanja naziva ove stanice.
Prikačeni fajlovi
JBl.jpg
JBl.jpg (213.58 KiB) Pogledano 4001 put
Velja.Medja.1969.jpg
Velja.Medja.1969.jpg (240.55 KiB) Pogledano 4001 put
Velja-Medja_Station_1973.jpg
Velja-Medja_Station_1973.jpg (206.46 KiB) Pogledano 4001 put

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Igor Legaz »

Odlomak iz članka: "Idejne studije i projekti generalnog urbanističkog plana uređenja Dubrovnika"

Kapetan Luko Vidak, je početkom šezdesetih, publicirao:

"Osvrt na organizaciju luke od Lapada (Batale) do Sustjepana i Mokošice (Rijeke Dubrovačke)".

U tom osvrtu, "dotaknuo" se željezničkog prometa, pa je napisao:


Dubrovnik ima uskotračnu željeznicu, ima je i Konavle i Boka Kotorska, ali danas sa društvenog i ekonomskog

(* nastavak odlomka članka je predstavljen u "jpg" *)
Prikačeni fajlovi
IMG-ae90a60711bc341fee30d697fa36955d-V.jpg
IMG-ae90a60711bc341fee30d697fa36955d-V.jpg (209.49 KiB) Pogledano 3961 put
IMG-ff88d246ce950bb9e1c121f74cabb2a6-V.jpg
IMG-ff88d246ce950bb9e1c121f74cabb2a6-V.jpg (216.66 KiB) Pogledano 3961 put
IMG-6d0cca130bc660cbdf52e9abd45fdcca-V.jpg
IMG-6d0cca130bc660cbdf52e9abd45fdcca-V.jpg (235.54 KiB) Pogledano 3961 put

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Igor Legaz »

Na karti (M = 1 : 500000), koja je izrađena nakon 1976. (nema pruge "760" Čapljina - Dubrovnik), "sovjeti" su nevjerojatno falili prilikom crtanja kolosijeka unutar grada Mostara.

Prema ovoj karti, normalnotračna pruga od Ploča do Donje Jablanice ide isključivo uz desnu obalu Neretve, s tim da ima jedan "slijepi" kolosijek od Bačevića, preko mosta Ortiješ, pa do (novog)
kolodvora. Nema ni mosta kod Skakala?!

Njima pruga "1435" prolazi kroz staru mostarsku stanicu "760"!

Djeluje potpuno nestvarno da su "sovjeti" mogli ovako falit!
Prikačeni fajlovi
2019-05-18 18.07.17_17_17.jpg
2019-05-18 18.07.17_17_17.jpg (149.24 KiB) Pogledano 3909 puta
2019-05-18 18.05.49_49_49.jpg
2019-05-18 18.05.49_49_49.jpg (121.58 KiB) Pogledano 3909 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta