Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Za obje "catare", koje sam spomenuo u prethodnom postu, stari kajakaš kaže da su bile "na žicu".
Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"
https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039
Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"
https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039
Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-048370395d88161d2620af319821ef8c-V.jpg (118.09 KiB) Pogledano 3501 put
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Sve skele ili kako su dole nazivali catare su bile na žicu. One su bile usidrene na žicu. Pokretala ih je riječna matica. Buna kao ukrižje nije imala nikakvih kuća osim stanične zgrade i čini mi se skladišta. Tamo je postojala još i vodostanica gdje su lokomotive mogle vodu uzimati. Nikad nije bilo nikakvog mosta koji je povezivao lijevu i desnu obalu kako za vrijeme 760mm tako i 1435mm. Za vrijeme uzane pruge veliko naselje (selo) je bilo Bačevići, stajalište, sada stanica. Da li je nešto (most ili skela) bilo za vrijeme Kraljevine Jugoslavije ili NDH ili još starije ne bih znao. Onaj most na slici je nastao negdje u osamdesetim godinama i dosta je južnije od bivšeg ukrižja Buna. Na bunskim kanalima su se znala održavati takmičenja kajak na divljim vodama. Čak je bilo 1 veliko natjecanje. Da li je bilo prvenstvo Jugoslavije, Europe ili svijeta ne sjećam se.Igor Legaz napisao:Za obje "catare", koje sam spomenuo u prethodnom postu, stari kajakaš kaže da su bile "na žicu".
Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"
https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039
Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
Barke kakva je na slici bilo je dosta sve do juga. Ako se ne varam u Čapljini su ih zvali "lajac". Na takvim čamcima se i održavaju utrke na Neretvi svake godine između Metkovića i Ploča.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Železnička stanica Čapljina i motorni voz Dmu-802 :
- Prikačeni fajlovi
-
- 9 capljina.jpg (80.67 KiB) Pogledano 3343 puta
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ova fotografija mi dugo stoji u računaru ali ne znam lokaciju. ?
Pretpostavljam da je na ovoj trasi pruge a lokomotiva je JŽ 83-055.
Pretpostavljam da je na ovoj trasi pruge a lokomotiva je JŽ 83-055.
- Prikačeni fajlovi
-
- 83-055 r.f..jpg (150.87 KiB) Pogledano 4162 puta
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Zahvaljujući g.Igor Legazu, otkriveno je da je lokacije ove fotografije negde između stanica Duži i Volujac, na puzi Hum - Tebinje.
To je lepo objasnio na temi Hum-Trebinje-Bileća
To je lepo objasnio na temi Hum-Trebinje-Bileća
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ložionica u Dubrovniku 1969.godine :
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Apsolutno najvažniji detalj fotografije iz prethodnog posta, nalazi se uz lijevi rub.
Vide se kupališne kabine na Kantafigu, kao i njemački bunker (s bunkera se skakalo "na glavu").
Kabina od kupališta Kantafig i tog bunkera, odavna više nema. Uklonjeni su iz prostora u drugoj polovici sedamdesetih.
Vide se kupališne kabine na Kantafigu, kao i njemački bunker (s bunkera se skakalo "na glavu").
Kabina od kupališta Kantafig i tog bunkera, odavna više nema. Uklonjeni su iz prostora u drugoj polovici sedamdesetih.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
John Batts je za fotografiju, snimljenu u srijedu, 08.10.1969. (prilog 2), zapisao u legendi (pod br. 26): "Station & lamp", a naknadno je dopisao "Vaylja Mayda" (slika 1).
Da se doista radi o stanici Velja Međa, dokaz je fotografija iz 1973. (prilog 3).
Razumljivo je, da je mister John Batts, imao poteškoća kod registriranja ovih "naših" toponima, pa je pogriješio kod zapisivanja naziva ove stanice.
Da se doista radi o stanici Velja Međa, dokaz je fotografija iz 1973. (prilog 3).
Razumljivo je, da je mister John Batts, imao poteškoća kod registriranja ovih "naših" toponima, pa je pogriješio kod zapisivanja naziva ove stanice.
- Prikačeni fajlovi
-
- JBl.jpg (213.58 KiB) Pogledano 4001 put
-
- Velja.Medja.1969.jpg (240.55 KiB) Pogledano 4001 put
-
- Velja-Medja_Station_1973.jpg (206.46 KiB) Pogledano 4001 put
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Odlomak iz članka: "Idejne studije i projekti generalnog urbanističkog plana uređenja Dubrovnika"
Kapetan Luko Vidak, je početkom šezdesetih, publicirao:
"Osvrt na organizaciju luke od Lapada (Batale) do Sustjepana i Mokošice (Rijeke Dubrovačke)".
U tom osvrtu, "dotaknuo" se željezničkog prometa, pa je napisao:
Dubrovnik ima uskotračnu željeznicu, ima je i Konavle i Boka Kotorska, ali danas sa društvenog i ekonomskog
(* nastavak odlomka članka je predstavljen u "jpg" *)
Kapetan Luko Vidak, je početkom šezdesetih, publicirao:
"Osvrt na organizaciju luke od Lapada (Batale) do Sustjepana i Mokošice (Rijeke Dubrovačke)".
U tom osvrtu, "dotaknuo" se željezničkog prometa, pa je napisao:
Dubrovnik ima uskotračnu željeznicu, ima je i Konavle i Boka Kotorska, ali danas sa društvenog i ekonomskog
(* nastavak odlomka članka je predstavljen u "jpg" *)
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-ae90a60711bc341fee30d697fa36955d-V.jpg (209.49 KiB) Pogledano 3961 put
-
- IMG-ff88d246ce950bb9e1c121f74cabb2a6-V.jpg (216.66 KiB) Pogledano 3961 put
-
- IMG-6d0cca130bc660cbdf52e9abd45fdcca-V.jpg (235.54 KiB) Pogledano 3961 put
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na karti (M = 1 : 500000), koja je izrađena nakon 1976. (nema pruge "760" Čapljina - Dubrovnik), "sovjeti" su nevjerojatno falili prilikom crtanja kolosijeka unutar grada Mostara.
Prema ovoj karti, normalnotračna pruga od Ploča do Donje Jablanice ide isključivo uz desnu obalu Neretve, s tim da ima jedan "slijepi" kolosijek od Bačevića, preko mosta Ortiješ, pa do (novog)
kolodvora. Nema ni mosta kod Skakala?!
Njima pruga "1435" prolazi kroz staru mostarsku stanicu "760"!
Djeluje potpuno nestvarno da su "sovjeti" mogli ovako falit!
Prema ovoj karti, normalnotračna pruga od Ploča do Donje Jablanice ide isključivo uz desnu obalu Neretve, s tim da ima jedan "slijepi" kolosijek od Bačevića, preko mosta Ortiješ, pa do (novog)
kolodvora. Nema ni mosta kod Skakala?!
Njima pruga "1435" prolazi kroz staru mostarsku stanicu "760"!
Djeluje potpuno nestvarno da su "sovjeti" mogli ovako falit!
- Prikačeni fajlovi
-
- 2019-05-18 18.07.17_17_17.jpg (149.24 KiB) Pogledano 3909 puta
-
- 2019-05-18 18.05.49_49_49.jpg (121.58 KiB) Pogledano 3909 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta