Pozdravljeni,
da se vratimo na fotografiju na stranici 102 u knjizi Vlakec : Čedad - Kobarid = Trenino : Caporetto - Cividale / [avtor Vojko Hobič ; soavtor Tadej Brate]:
Ovdje piše uz fotografiju, da je iz zbirke Igor Legaz, pored toga piše, da je to most prije Štupce/Stupizza.
Za one, koji znaju prugu i mapu, to je dovoljno. Ali za druge nije.
Pogledajmo fotografiju iz knjige SBUFFI DI FUMO STORIA DEI TRASPORTI ITALIANI Ogliari Francesco - Sapi Franco, Milano 1966
Prvo što vidimo, je fakat, da je fotografija iz "zbirke Igor Legaz" obrezana sa tri strane: odozgo, sa lijeve strane i odozdo!
U knjizi SBUFFI DI FUMO STORIA DEI TRASPORTI ITALIANI stoji pored fotografije zapis, da je fotografirano 26.10.1917, kada se je italijanska vojska povukla i da još samo nekoliko vojnika straži most.
Da vidimo, kakva fotografija tog mosta je u knjizi Marino Zerboni: Le ferrovie di Cividale del Friuli, Udine 2003, koju autori knjige Vlakec-Trenino navode u literaturi:
Prvo što vidimo je, da je fotografija obrezana sa svih četiri strana, kada je usporedimo sa fotografijom u knjizi SBUFFI DI FUMO STORIA DEI TRASPORTI ITALIANI (ili sa fotografijom na forumu vlaki.info ili zeljeznice.net, koju može svako "skinuti").
Ovdje imamo lokaciju: Blason
Šta to znači ?
Autor je preuzeo lokaciju iz mape:
Lokacija: Cristo di Blason je tačna, pošto baš ovdje prelazi pruga sa lijevog brega na desni.
Kod ove lokacije u blizini je i potočić Arpit.
Zaključak:
pošto su sve fotografije "obrezane" u odnosu na fotografiju u knjizi SBUFFI DI FUMO STORIA DEI TRASPORTI ITALIANI, možemo zaključiti, da je u knjizi SBUFFI DI FUMO STORIA DEI TRASPORTI ITALIANI bio objavljena fotografija originala.
pozdrav
Darko
Čedad-Kobarid/Cividale-Caporetto/ - 750 mm
Sve o nekadašnjim prugama uskog koloseka u Sloveniji
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Pošalji Odgovor
Brzi-mod alati
Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Sloveniji”
Skoči na
- ULAZ
- ↳ O forumu
- ↳ Za naše nove članove
- ŽELEZNICA
- ↳ Putnički saobraćaj
- ↳ Železničke stanice danas
- ↳ Železničke pruge u Srbiji - stanje danas
- ↳ Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada
- ↳ Vozna sredstva današnje železnice
- ↳ Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži
- ↳ Infrastruktura
- ↳ Železnica na filmu i televiziji
- ↳ Putopisi
- ↳ Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice
- ↳ Knjige, časopisi....
- ↳ Zanimljivosti
- ↳ Priče o ljudima i železnici
- ↳ Priče iz života
- ↳ Strane pruge
- USKI KOLOSEK
- ↳ Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji
- ↳ Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Sloveniji
- ↳ Pruge uskog koloseku u svetu nekada i sada
- ↳ Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka
- ↳ Priče sa uskog koloseka
- ↳ Lokomotivske knjige
- INDUSTRIJSKE PRUGE
- ↳ Industrijske pruge u Srbiji danas
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uzanog koloseka u Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje lokomotive uskog koloseka na industrijskim prugama
- TRAMVAJI I ŽIČARE
- ↳ Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima
- MODELARASTVO
- ↳ Makete, modeli, upravljanje...
- INFO
- ↳ Pitanja, predlozi, ankete, kritike...
- ↳ Zanimljivi linkovi vezani za železnice
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju