Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na karti (M = 1 : 75000) iz (najkasnije) 1891. označen je položaj željezničke stanice "Buna".
Ta stanica je bila na desnoj strani Neretve, nedaleko ušća Bune (lijeve pritoke Neretve).
Ne znam kad je napravljen most na Neretvi, koji je povezivao stanicu Buna, sa naseljima pokraj rijeke Bune. Na karti iz (najkasnije) 1891. ja takav most na Neretvi, ne vidim. Ima, doduše, nešto "bijelo" na Neretvi (između "B" i "u") , a ima nekakva staza (- - -), uzvodno (kod "a"). Nejasno.
Kad već spominjem rijeku Bunu, prilažem fotografiju legendarnog kamenog mosta [prilog 2], koji je u naselju Buna, postojao do 1945. i ucrtan je na karti [prilog 1].
Ta stanica je bila na desnoj strani Neretve, nedaleko ušća Bune (lijeve pritoke Neretve).
Ne znam kad je napravljen most na Neretvi, koji je povezivao stanicu Buna, sa naseljima pokraj rijeke Bune. Na karti iz (najkasnije) 1891. ja takav most na Neretvi, ne vidim. Ima, doduše, nešto "bijelo" na Neretvi (između "B" i "u") , a ima nekakva staza (- - -), uzvodno (kod "a"). Nejasno.
Kad već spominjem rijeku Bunu, prilažem fotografiju legendarnog kamenog mosta [prilog 2], koji je u naselju Buna, postojao do 1945. i ucrtan je na karti [prilog 1].
- Prilozi
-
- Buna.1891.jpg (224.63 KiB) Pregledano 2954 puta
-
- Buna-kameni-most-1900-tih-1.jpg (217.31 KiB) Pregledano 2954 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Vjenceslav Radimsky napisao je nešto o ostacima jednog starog mosta na Neretvi (koji je mogao biti dug oko 100 m), te o legendarnom mostu na Buni (do 1945. bio u prostoru, kod ljetnikovca Ali-bega Rizvanbegovića, paše Hercegovačkog)Na karti (M = 1 : 75000) iz (najkasnije) 1891. označen je položaj željezničke stanice "Buna".
Ta stanica je bila na desnoj strani Neretve, nedaleko ušća Bune (lijeve pritoke Neretve).
Ne znam kad je napravljen most na Neretvi, koji je povezivao stanicu Buna, sa naseljima pokraj rijeke Bune. Na karti iz (najkasnije) 1891. ja takav most na Neretvi, ne vidim. Ima, doduše, nešto "bijelo" na Neretvi (između "B" i "u") , a ima nekakva staza (- - -), uzvodno (kod "a"). Nejasno.
Kad već spominjem rijeku Bunu, prilažem fotografiju legendarnog kamenog mosta, koji je u naselju Buna, postojao do 1945. i ucrtan je na karti
- Prilozi
-
- IMG-d8468e63b25aac63a951e191b6499ee5-V.jpg (226.54 KiB) Pregledano 2938 puta
-
- IMG-66b84fbfcbc5b6c5dc28b31cebb3f827-V.jpg (218.87 KiB) Pregledano 2938 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ako netko ima shemu stanice Mostar, molim da je priloži, jer ju je g. Srećko Ignjatović izostavio:
http://vremeplov.ba/?p=8848
http://vremeplov.ba/?p=8848
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ne znam iz koje je godine. Potrebno je zumirati.
- Prilozi
-
- img148-Copy21935sv.jpg (112.74 KiB) Pregledano 2908 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Prilog 1
Na karti (M = 1 : 75000) iz 1907. prikazan je dio pruge u okolici Mostara.
Prilog 2
Na karti (M = 1 : 200000) iz 1929. ucrtana je željeznička stanica Buna.
Ono što nije nacrtano, a ja nikako da saznam, je način kako su stanovnici naselja Buna, Hodbina, Kosor, Blagaj, ..., dolazili do željezničke stanice Buna. Most preko Neretve nije označen.
U privatnom razgovoru s jednim mještaninom naselja Buna, čuo sam da je bila "skela na žicu", ali oznake za skelu na Neretvi nema.
Prilog 3
Ono što je najbolnije, to je da više nema fantastične ćuprije "na 14 volata" u naselju Buna.
Na karti (M = 1 : 75000) iz 1907. prikazan je dio pruge u okolici Mostara.
Prilog 2
Na karti (M = 1 : 200000) iz 1929. ucrtana je željeznička stanica Buna.
Ono što nije nacrtano, a ja nikako da saznam, je način kako su stanovnici naselja Buna, Hodbina, Kosor, Blagaj, ..., dolazili do željezničke stanice Buna. Most preko Neretve nije označen.
U privatnom razgovoru s jednim mještaninom naselja Buna, čuo sam da je bila "skela na žicu", ali oznake za skelu na Neretvi nema.
Prilog 3
Ono što je najbolnije, to je da više nema fantastične ćuprije "na 14 volata" u naselju Buna.
- Prilozi
-
- Mostar-i-okolica-karta-1907.jpg (162.21 KiB) Pregledano 2895 puta
-
- Mostar-i-okolica-karta-1929.jpg (84.99 KiB) Pregledano 2895 puta
-
- Buna kameni most 1900-tih.jpg (112.23 KiB) Pregledano 2895 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Danas sam, u jednom razgovoru, čuo da su mještani naselja Buna, "sami pravili most od greda" kako bi došli do željezničke stanice Buna (kako u vrijeme "760", tako i za "1435").
Na moje čuđenje da "takav most ne može opstat", uslijedlo je: "svaki put, kad ga Neretva odnese, mjesna zajednica bi kupila grede i daske za novi most"?!
Prilog 1
Topografska JNA karta (M = 1 : 25000) iz 1973. kao dokaz da u vrijeme pruge "1435" nije bio ucrtan most preko Neretve kod ušća Bune, niti je označena "skela na žicu" (priču o "skeli na žicu" sam čuo u jednom ranijem razgovoru).
Prilog 2
Sada postoji armiranobetonski most na Neretvi, nizvodno od ušća Bune, ali nikakve koristi za ukrcaj na vlak, jer putnički vlakovi staju u stanici Mostar, odnosno stanici Žitomislići, i nigdje između.
Prilog 3
Još jedna fotografija zločinački miniranog mosta "na 14 volata", na rijeci Buni (naselje Buna). U pozadini se vidi minaret i kupola džamije Ali-paše (Ali-beg Rizvanbegović - Stočević).
Na moje čuđenje da "takav most ne može opstat", uslijedlo je: "svaki put, kad ga Neretva odnese, mjesna zajednica bi kupila grede i daske za novi most"?!
Prilog 1
Topografska JNA karta (M = 1 : 25000) iz 1973. kao dokaz da u vrijeme pruge "1435" nije bio ucrtan most preko Neretve kod ušća Bune, niti je označena "skela na žicu" (priču o "skeli na žicu" sam čuo u jednom ranijem razgovoru).
Prilog 2
Sada postoji armiranobetonski most na Neretvi, nizvodno od ušća Bune, ali nikakve koristi za ukrcaj na vlak, jer putnički vlakovi staju u stanici Mostar, odnosno stanici Žitomislići, i nigdje između.
Prilog 3
Još jedna fotografija zločinački miniranog mosta "na 14 volata", na rijeci Buni (naselje Buna). U pozadini se vidi minaret i kupola džamije Ali-paše (Ali-beg Rizvanbegović - Stočević).
- Prilozi
-
- IMG-b6b009038183b0635b6b60fde4d06884-V.jpg (214.11 KiB) Pregledano 2880 puta
-
- IMG-baf3ebc1dbee572a93500e63b58dbf5a-V.jpg (115.38 KiB) Pregledano 2880 puta
-
- 2018-12-21 14.02.19.jpg (137.08 KiB) Pregledano 2880 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Danas sam u Šeheru, sasvim slučajno, čuo jednog starog Mostarca, koji je pričao kako su "oni kajacima veslali od Titova mosta, niz Neretvu do mora, pa do sve do Neuma".
Kad sam to čuo, pitao sam ga da li se sjeća kako su mještani Bune dolazili do željezničke stanice Buna.
Rekao mi je da je bila "catara", a da se skeladžija zvao Boško, pa da se po njemu, mjesto gdje je bila skela, zove "Boškov liman".
Također, rekao je da je u Žitomisliću bila "catara".
Prilog 1
Most na Neretvi, nizvodno od ušća Bune. Malo nizvodno od tog mosta, je "Boškov liman" (na fotografiji ispod riječi "se").
Prilog 2
Ako je u WW2, kod Bačevića, bilo čamaca, onda je izvjesno, da ih je bilo i u mirnodobsko vrijeme, pa su putnici i barkama, mogli prelaziti Neretvu, kako bi došli do stanice Buna.
Prilog 3
Još jedna fotografija čuvene ćuprije u Buni
Kad sam to čuo, pitao sam ga da li se sjeća kako su mještani Bune dolazili do željezničke stanice Buna.
Rekao mi je da je bila "catara", a da se skeladžija zvao Boško, pa da se po njemu, mjesto gdje je bila skela, zove "Boškov liman".
Također, rekao je da je u Žitomisliću bila "catara".
Prilog 1
Most na Neretvi, nizvodno od ušća Bune. Malo nizvodno od tog mosta, je "Boškov liman" (na fotografiji ispod riječi "se").
Prilog 2
Ako je u WW2, kod Bačevića, bilo čamaca, onda je izvjesno, da ih je bilo i u mirnodobsko vrijeme, pa su putnici i barkama, mogli prelaziti Neretvu, kako bi došli do stanice Buna.
Prilog 3
Još jedna fotografija čuvene ćuprije u Buni
- Prilozi
-
- mo buna he1.jpg (164.94 KiB) Pregledano 2859 puta
-
- 2018-12-23 10.20.43.jpg (103.61 KiB) Pregledano 2859 puta
-
- Buna.cuprija.jpg (244.55 KiB) Pregledano 2859 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Za obje "catare", koje sam spomenuo u prethodnom postu, stari kajakaš kaže da su bile "na žicu".
Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"
https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039
Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"
https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039
Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
- Prilozi
-
- IMG-048370395d88161d2620af319821ef8c-V.jpg (118.09 KiB) Pregledano 2847 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Sve skele ili kako su dole nazivali catare su bile na žicu. One su bile usidrene na žicu. Pokretala ih je riječna matica. Buna kao ukrižje nije imala nikakvih kuća osim stanične zgrade i čini mi se skladišta. Tamo je postojala još i vodostanica gdje su lokomotive mogle vodu uzimati. Nikad nije bilo nikakvog mosta koji je povezivao lijevu i desnu obalu kako za vrijeme 760mm tako i 1435mm. Za vrijeme uzane pruge veliko naselje (selo) je bilo Bačevići, stajalište, sada stanica. Da li je nešto (most ili skela) bilo za vrijeme Kraljevine Jugoslavije ili NDH ili još starije ne bih znao. Onaj most na slici je nastao negdje u osamdesetim godinama i dosta je južnije od bivšeg ukrižja Buna. Na bunskim kanalima su se znala održavati takmičenja kajak na divljim vodama. Čak je bilo 1 veliko natjecanje. Da li je bilo prvenstvo Jugoslavije, Europe ili svijeta ne sjećam se.Igor Legaz piše:Za obje "catare", koje sam spomenuo u prethodnom postu, stari kajakaš kaže da su bile "na žicu".
Također, rekao je da se on ne sjeća nekog drvenog mosta na "Bunskim kanalima"
https://www.klix.ba/lifestyle/putovanja ... /170315039
Našao sam fotografiju jedne tipične barke na Neretvi u Žitomisliću. Kao što se vidi, u takve barke se moglo ukrcat dosta ljudi. Ne znam kad je fotografija snimljena, ali nije bitno. Takve barke su se sigurno koristile za prijevoz ljudi preko Neretve.
Barke kakva je na slici bilo je dosta sve do juga. Ako se ne varam u Čapljini su ih zvali "lajac". Na takvim čamcima se i održavaju utrke na Neretvi svake godine između Metkovića i Ploča.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Železnička stanica Čapljina i motorni voz Dmu-802 :
- Prilozi
-
- 9 capljina.jpg (80.67 KiB) Pregledano 2689 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 45 gostiju