Lokomotive serije 441
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Elektro lokomotiva JŽ 441-027 u železničkoj stanici Zagreb 1970.godine :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1865
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Nije u pitanju Doboj niti su lokomotive točne osim prve kao i godina nastanka.cvijic piše:Depo Doboj slikano 1969.lok 441-405,406 i 407
Lokomotive su 441-403, 441-404 i 441-405 uslikane u Grazu 1967. prije isporuke Jugoslaviji. Još precizniji kolodvor je Graz Koflacher Bahnhof. Taj kolodvor je udaljen od Graz Hbf možda ni dvestotinjak metara prema zapadu. Kolodvor na privatnoj pruzi Graz-Koflach. Na taj kolodvor je izlazio industrijski kolosijek tvornice SGP (Simmering-Graz-Pauker) koja je radila lokomotive. Dok lokomotive nije počeo raditi Končar u Grazu su se radile. Inače u Grzu su se nekad radili i uskotračni vagoni kojih je bilo i kod nas. Na ovim elektrama karkteristična je plava podloga na oznaci serije i broja lokomotiva kao i na oznaci vlasništva (JŽ).
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Noćni poslovni voz Slovenija sa lokomotivom JŽ 441- 428 na čelu :
-
- Ložač
- Poruke: 90
- Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Mala korekcija g. Pecelj; voz "Slovenija" je po rangu bio ekspresni, ne poslovni voz.PECELJ piše:Noćni poslovni voz Slovenija sa lokomotivom JŽ 441- 428 na čelu :
[/attachment]
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Hvala g.JŽ 363 na ispravci.
Voz je imao tretman expresni ali pretpostavljam da su njime putavali uglavnom poslovni ljudi, da bi stigli ujutru u Ljubljanu.
Voz je imao tretman expresni ali pretpostavljam da su njime putavali uglavnom poslovni ljudi, da bi stigli ujutru u Ljubljanu.
-
- Ložač
- Poruke: 90
- Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Lep pozdrav g. Pecelj,
činjenica je da je Slovenija Express imala jutarnje vreme dolaska u Ljubljanu, mada malo rano za poslovne ljude. Ovaj voz su međutim dosta koristili putnici koji su putovali za Istru (pogotovo severni deo) - zbog auto-vagona, bio je popularan za porodice i kampere koji su iz Kopra kolima posle lako mogli da se spuštaju u druga mesta duž obale. A bilo je i onih putnika koji su iz Kopra nastavljali za Trst.
Zvanični "poslovnjak" između Beograda i Ljubljane je bila "Sava Express" i ona je bila konkurentna drugim vozovima po komforu i brzini. Ali; polazak iz Ljubljane je bio oko 3 sata ujutru, povratak iz Beograda oko 15 ili 16h popodne. S malo cinizma bismo mogli da konstatujemo da je red vožnje pravljen tako da odgovara samo "poslovnim" Ljubljančanima koji su putovali u Beograd, ne i Beograđanima na putu za Ljubljanu.
Izvinjavam se za pisanje van teme.
činjenica je da je Slovenija Express imala jutarnje vreme dolaska u Ljubljanu, mada malo rano za poslovne ljude. Ovaj voz su međutim dosta koristili putnici koji su putovali za Istru (pogotovo severni deo) - zbog auto-vagona, bio je popularan za porodice i kampere koji su iz Kopra kolima posle lako mogli da se spuštaju u druga mesta duž obale. A bilo je i onih putnika koji su iz Kopra nastavljali za Trst.
Zvanični "poslovnjak" između Beograda i Ljubljane je bila "Sava Express" i ona je bila konkurentna drugim vozovima po komforu i brzini. Ali; polazak iz Ljubljane je bio oko 3 sata ujutru, povratak iz Beograda oko 15 ili 16h popodne. S malo cinizma bismo mogli da konstatujemo da je red vožnje pravljen tako da odgovara samo "poslovnim" Ljubljančanima koji su putovali u Beograd, ne i Beograđanima na putu za Ljubljanu.
Izvinjavam se za pisanje van teme.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1865
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Svi koji su putovali za Istru koristili si vlak 602/603 Beograd-Koper/Pula-Beograd koji je imao u svom sastavu i vagon za prijevoz automobila. Pola vlaka je išlo za Koper a pola za Pulu. Vlak na slici je pretpostavljam bio 9600/9601 Beograd-Ljubljana-Beograd i sastojao se samo od spaćih + auto vagona. Vlak koji je imao samo vagone sa sjedalima je bio 600/601 Beograd-Ljubljana-Beograd.JŽ 363 piše:Lep pozdrav g. Pecelj,
činjenica je da je Slovenija Express imala jutarnje vreme dolaska u Ljubljanu, mada malo rano za poslovne ljude. Ovaj voz su međutim dosta koristili putnici koji su putovali za Istru (pogotovo severni deo) - zbog auto-vagona, bio je popularan za porodice i kampere koji su iz Kopra kolima posle lako mogli da se spuštaju u druga mesta duž obale. A bilo je i onih putnika koji su iz Kopra nastavljali za Trst.
Zvanični "poslovnjak" između Beograda i Ljubljane je bila "Sava Express" i ona je bila konkurentna drugim vozovima po komforu i brzini. Ali; polazak iz Ljubljane je bio oko 3 sata ujutru, povratak iz Beograda oko 15 ili 16h popodne. S malo cinizma bismo mogli da konstatujemo da je red vožnje pravljen tako da odgovara samo "poslovnim" Ljubljančanima koji su putovali u Beograd, ne i Beograđanima na putu za Ljubljanu.
Izvinjavam se za pisanje van teme.
Poslovni vlak iz Ljubljane je najprije bio Emona 100/101. Iz Zagreba je iza njega kretao poslovni vlak Zagreb. Znalo se dogoditi da su ta 2 vlaka smetala jedan drugom. Kako bi se to eliminiralo počeo je voziti vlak Sava sa 4 vagona iz Ljubljane za Beograd. U Zagrebu na prvom peronu bi čekalo još 6 vagona. Vlak iz Ljubljane bi ušao na drugi kolosijek i odmah bi skrenuo na prvi kolosijek. Sad se ne sjećam da li bi manevra gurnula zagrebački dio na ljubljanski ili bi vozna lokomotiva pogurala malo natrag i spojila se na garnituru. Uglavnom obje garniture su imale biffe ili restorane (ne sjećam se više). Uglavnom bogatije biffe/restoran je bio iz Ljubljane pa su manje više svi tamo išli na okrepu. Kad je počela vožnja iz Ljubljane sa vagonima vlak je vukla prva tiristorska lokomotiva 442-001. Turnus je bio sljedeći: Lokomotiva 442-001 je u Zagrebu preuzimala vlak 252, Beograd-Maribor-Beč. U Dobovi je ta lokomotiva preuzimala vlak 101, Sava i vukla do Beograda. U Beogradu se radila izmjena garniture kako bi slovenski dio ponovno bio na čelu vlaka prema Ljubljani kao i u dolazu u Beograd. Po dolazu u Zagreb naš dio vagona je ostao a ostatak produžavao u Ljubljanu. Lokomotiva je bila i dalje 442-001 do Dobove. U Dobovi bi ta lokomotiva preuzela vlak 741, Kozara, Ljubljana/Maribor-Ploče. U Zagrebu bi lokomotiva 442-001 išla u depo na pregled i pripremu ponovno za ujutro u Dobovu. Vlak 741 u Zagrebu je preuzimala sarajevska lokomotiva serije 441 od dolazećeg vlaka 296, Mostar express i skroz vukla do Ploča. U drugoj polovici osamdesetih se pojavio poslovni vlak Matoš, Beograd-Zagreb. On je išao ujutro iz Beograda i imao je u Zagrebu vezu za Ljubljanu. Taj vlak je bila ljubljanska DMG garnitura.
Malo sam preopširan?
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Ja se sećam da sam u par navrata 80-tih godina putovao službeno u Zagreb na Sajam i da smo iz Beograda koristili poslovni voz koji je kretao oko 15.45 i stizao u Zagreb oko 20 h.
S druge strane u periodu 1982-90 naše dve porodice su letovale u kampu Ankaran. Jedni bi odvukli kamp-prikolicu a drugi posle 20 dana dolazili direktnim vozom Beograd-Kopar. Mi bi se tasa vraćali istim vozom
S druge strane u periodu 1982-90 naše dve porodice su letovale u kampu Ankaran. Jedni bi odvukli kamp-prikolicu a drugi posle 20 dana dolazili direktnim vozom Beograd-Kopar. Mi bi se tasa vraćali istim vozom
-
- Šef stanice
- Poruke: 434
- Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
lokomotiva 441-428 vv zagreb ,voz 1602 beograd-ljubljana- pula.stanica beograd kolosek 6 polazak 18.10.voz 600 beograd- ljubljana -kopar polazio u21,45 sa 6 koloseka.voz9600 auto voz beograd -ljubljana 22.40,kola za spavanje spalnik 6 vagona i 2 ksr .posta uvek do lokomotive a vagoni za prevoz automobila na kraju.u odlasku preko siska ,au povratku novska.
-
- Ložač
- Poruke: 90
- Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 441
Ja sam se "Slovenijom" vozio kasnih 80-ih; kad se već piše o peronima, sećam se da je jedan od polazaka iz Beograda bio s 4. perona, iz Kopra (mislim ) sa 9. (interesantno je da su peroni tamošnje stanice bili numerisani tek od broja 7, a renumeracija je izvršena tek skoro). Osim spavaćih kola ŽG-a, dobro se sećam i beogradskih svetlo-plavih kušeta prvog razreda.
Ovim vozom sam poslednji put putovao u septembru 1990. godine. U Beograd nas je dovukla JŽ 461, što je interesantno, pošto znamo da one nisu vozile ka Zagrebu. Da li je možda došlo do kakve zamene u Vinkovcima, ne bih znao.
Ovim vozom sam poslednji put putovao u septembru 1990. godine. U Beograd nas je dovukla JŽ 461, što je interesantno, pošto znamo da one nisu vozile ka Zagrebu. Da li je možda došlo do kakve zamene u Vinkovcima, ne bih znao.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 42 gosta