Tramvaj u Ljubljani
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2476
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Tramvaj u Ljubljani
Dolazak novih tramvaja u Ljubljanu između dva rata.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Pozdravljeni,
tačno je, to je dolazak novih tramvaja u Ljubljanu između dva rata.
Ali sada se tačno zna, kada su došli i ko jih je izradio.
Dakle izradili su jih u: Prva jugoslavenska tvornica vagona, strojeva i mostova d.d. Brod na Savi
Tačno se zna, da su za Ljubljanu jer imaju grb Ljubljane i napise za ulaz i izlaz u slovenskom jeziku.
Dobava bila je ovakva:
- brojevi 15-24 godine 1931
- brojevi 25- 29 godine 1932
Jeli su bili identični?
Ne, razlika je bilu u ležajevima na osovinama voza: godište 1931 imalo je klizne ležajeve a godište 1932 kotrljajuće.
Kako se to vidi?
Na razpolaganju imamo fotografiju broja 27, koji je imao kotrljajuće ležajeve tvrdke SKF.
Pa kako se zna i to?
Ova fotografija, koja je na razpolaganju, je došla od tvrdke SKF, Bengt Dahlberg je spasio fotografije i dao jih je na razpolaganje Ingu Hütterju, koji ima svoju stranicu o historiji lokomotiva in željeznica: http://www.beitraege.lokomotive.de/d_start.php
Ingo Hütter mi je dozvolio, da mogu staviti fotografiju na forum uz primjedbu, da je iz Dahlbergove zbirke i da je Dahlbergova želja, da mogu upotrebiti tu fotografiju svi, koji imajo interes.
Dakle tvornička fotografija SKF iz zbirke Bengt Dahlberg. Ispred remize u Ljubljani. Remiza još postoji, samo su u njoj autobusi.
Pozdrav
Darko
tačno je, to je dolazak novih tramvaja u Ljubljanu između dva rata.
Ali sada se tačno zna, kada su došli i ko jih je izradio.
Dakle izradili su jih u: Prva jugoslavenska tvornica vagona, strojeva i mostova d.d. Brod na Savi
Tačno se zna, da su za Ljubljanu jer imaju grb Ljubljane i napise za ulaz i izlaz u slovenskom jeziku.
Dobava bila je ovakva:
- brojevi 15-24 godine 1931
- brojevi 25- 29 godine 1932
Jeli su bili identični?
Ne, razlika je bilu u ležajevima na osovinama voza: godište 1931 imalo je klizne ležajeve a godište 1932 kotrljajuće.
Kako se to vidi?
Na razpolaganju imamo fotografiju broja 27, koji je imao kotrljajuće ležajeve tvrdke SKF.
Pa kako se zna i to?
Ova fotografija, koja je na razpolaganju, je došla od tvrdke SKF, Bengt Dahlberg je spasio fotografije i dao jih je na razpolaganje Ingu Hütterju, koji ima svoju stranicu o historiji lokomotiva in željeznica: http://www.beitraege.lokomotive.de/d_start.php
Ingo Hütter mi je dozvolio, da mogu staviti fotografiju na forum uz primjedbu, da je iz Dahlbergove zbirke i da je Dahlbergova želja, da mogu upotrebiti tu fotografiju svi, koji imajo interes.
Dakle tvornička fotografija SKF iz zbirke Bengt Dahlberg. Ispred remize u Ljubljani. Remiza još postoji, samo su u njoj autobusi.
Pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2476
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Još dve fotografije dolaska tramvaja u Ljubljanu iz ĐĐ.
Svečani prijem na kraju tramvajske linije kod crkve St. Antona Padovanskega na Viču 27. maja 1931.
Svečani prijem na kraju tramvajske linije kod crkve St. Antona Padovanskega na Viču 27. maja 1931.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Istorujat Ljubljanskih tramvaj :
Ideja o prvom ljubljanskom tramvaju seže još u 1897. godinu, kada je gradonačelnik Ivan Hribar pisao autro-ugarskim vlastima da u Ljubljani izgrade tramvaj koji bi vozio do Ljubljanske tvrđave na brdu u blizini centra grada.
Ljubljanski tramvaj u promet je pušten 1901. godine. Međutim, u razdoblju poslije Drugog svjetskog rata većina gradova u Jugoslavijiu kinula je tramvajski promet dajući tako više prostora automobilima koji su postajali sve važniji. Tramvaj u Ljubljani ukinut je 1958. godine, a dužina tračnica tada je iznosila 21 km. Tramvaji koji su prometovali uskoro su preveženi u Osijek i Suboticu.
Plan tramvajskih linija (šteta što je slika loša) :
Ideja o prvom ljubljanskom tramvaju seže još u 1897. godinu, kada je gradonačelnik Ivan Hribar pisao autro-ugarskim vlastima da u Ljubljani izgrade tramvaj koji bi vozio do Ljubljanske tvrđave na brdu u blizini centra grada.
Ljubljanski tramvaj u promet je pušten 1901. godine. Međutim, u razdoblju poslije Drugog svjetskog rata većina gradova u Jugoslavijiu kinula je tramvajski promet dajući tako više prostora automobilima koji su postajali sve važniji. Tramvaj u Ljubljani ukinut je 1958. godine, a dužina tračnica tada je iznosila 21 km. Tramvaji koji su prometovali uskoro su preveženi u Osijek i Suboticu.
Plan tramvajskih linija (šteta što je slika loša) :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
PECELJ, pozdravljen,
mislim, da je ovaj plan malo bolji
http://shrani.najdi.si/?1y/11f/44VQiN1w ... 00tram.png
povečava: klik na nacrt
pozdrav
Darko
mislim, da je ovaj plan malo bolji
http://shrani.najdi.si/?1y/11f/44VQiN1w ... 00tram.png
povečava: klik na nacrt
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Pozdravljeni,
tramvaj ispred gradske uprave...
Razglednica je putovala 1915. godine.
pozdrav
Darko
tramvaj ispred gradske uprave...
Razglednica je putovala 1915. godine.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Tramvaj u Ljubljani
Pozdravljeni,
ova razglednica je putovala 1903. godine...
pozdrav
Darko
ova razglednica je putovala 1903. godine...
pozdrav
Darko
Re: Tramvaj u Ljubljani
Garažni broj 20, isti model se vidi i u gornjim slikama.
- Prilozi
-
- ljubljana20.jpg (106.59 KiB) Pregledano 5363 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta