Malo listam po forumu pa vidim da je ovo neodgovoreno. Pokušat ću dati neki odgovor nekako otprilike. Baš precizno neće biti. Znam točno da su JŽ lokomotive obavljale vuču, to jest išle u Austriju na prijelazu JŽ Šentilj/OBB Spiefeld-Sreass. Austrijanci su dolazili iz OBB Rosenbach u JŽ Jesenice. Tko je obavljao vuču na prijelazu JŽ Prevalje/OBB Bleiburg ne bih znao. Ovdje je interesantno na je poslije '45 OBB vozio po jednom komadu pruge kroz Sloveniju (Jugoslaviju) dok nisu napravili prugu u Austriji i izbjegli vožnju po JŽ-u. Oni iz Bleiburga nisu imali prugu kroz Austriju nego su se morali koristiti našom do izgradnje prespoja. Nešto ću pokušat više doznati o tome pa napisati.PECELJ piše:Na sajtu je pisalo tačno tako - Gasko. Tražio sam po Internetu i Gasko i Gaško ali toga nema. Mislio sam da je Slovenija. Oni često greše.
Opet na lokomotivi ne vidi se jasno broj-samo se nazire.
Kad smo već tu imao bih par pitanja :
- da li su naše parne lokomotive vukle teretne vozove npr. iz Slovenije do nekog odredišta u Austriji ?
- Koliki je vek trajanja bio za šine uzanog koloseka na takvoj releciji kao što je bila npr.Sarajevo-Dubrovnik (na pravcu i u krivini) ?
- Koliki je bio vek trajanja pogonskog točka na lokomotivi a koliko na vagonu ?
Unapred hvala !
Za druga 2 pitanja bi odgovor mogao eventualno dati sdz361.
Nešto o trajanju pruge mogu reći kod pojave dizel lokomotiva serije 740. Lokomotiva je bila prejaka za uskotračnu tračnicu. Glava tračnice je za tu lokomotivu preuska. U čemu je bio problem? Lokomotiva je imala snagu od oko 600ks. To je negdje u rangu normalnotračne manevarke serije 732. Na usponima je lokomotiva trgala prugu. Pogotovo ako je padala kiša ili iz Dubrovnika kada bi se ujutro spustila slana. Na težim vlakovima bi otrgnula prugu kao sa brusilicom. Kada bi vagon naišao na to mjesto se osjetiulo unutra.
Žao mi je što nemam boli odgovor?