Lokomotive serije JZ 82
Urednik: ivanjz
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Lokomotive serije JZ 82
82-003 u lozionici Zajecar
82-004 na nepoznatoj lokaciji
82-007 u lozionici Zajecar
http://www.google.com
82-004 na nepoznatoj lokaciji
82-007 u lozionici Zajecar
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Lajkovacka lozionica je imala samo jednu lokomotivu serije 82, sa
oznakom 82-005.
Zanimljivo je da je postojalo samo devet ovih lokomotiva i sve su se
nalazile u Srbiji od broja 82-001 do broja 82-008. Prvih pet
lokomotiva na srpskim zeleznicama nosile su oznake SDZ801 do SDZ805.
Zadnje cetiri lokomotive nalazile su se u rudniku Bor. Lokomotiva
82-002 vozila je vozove na pionionirskoj pruzi u Zagrebu
(Dubrava – Slanovec), posle rata, da bi kasnije bila prebacena u
Banovice. Lokomotiva iz Borskog rudnika kukHB IV 4451 na neki
nacin je dospela u Cehoslovacku gde je dobila oznaku U48.001
tako da nije ni imala JDZ broj.
http://ww.google.com
oznakom 82-005.
Zanimljivo je da je postojalo samo devet ovih lokomotiva i sve su se
nalazile u Srbiji od broja 82-001 do broja 82-008. Prvih pet
lokomotiva na srpskim zeleznicama nosile su oznake SDZ801 do SDZ805.
Zadnje cetiri lokomotive nalazile su se u rudniku Bor. Lokomotiva
82-002 vozila je vozove na pionionirskoj pruzi u Zagrebu
(Dubrava – Slanovec), posle rata, da bi kasnije bila prebacena u
Banovice. Lokomotiva iz Borskog rudnika kukHB IV 4451 na neki
nacin je dospela u Cehoslovacku gde je dobila oznaku U48.001
tako da nije ni imala JDZ broj.
http://ww.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Zanimljiva je istorija lokomotive 82-005 koja se vidi iz njene
lokomotivske knjige. Lokomotiva je došla u Sarajevo na generalnu
opravku pred sami rat 07.02.1941. godine, gde ju je rat i zatekao. Da li
je došla iz ložionice Lajkovac nije poznato. Budući da sa sobom nije
imala lokomotivsku knjigu, Bosanci su joj otvorili novu, u kojoj piše da je
proizvedena 1915. godine. Popravljena je tek posle nešto više od godinu
dana 25.04.1942. godine. Vozila je tokom celog rata u ložionici u
Sarajevu, verovatno kao manevarska lokomotiva. Kako je BiH za vreme
rata pripadala NDH to su neki njeni dokumenti pod oznakom Hrvatskih
državnih železnica.
1947. godine bila je u Zenici da bi se 1949. godine vratila u Lajkovac i tu
ostala sve do svoga kraja 1967 godine. Inače najveći broj pređenih
kilometara zabeležen je 1956 godine sa 29850 km, da bi od 1960 godine
ovaj broj bio mali tri do četiri hiljade godišnje. Ponekad je prelazila i u
vuču vozova u Titovom Užicu.
Jedna od lokomotiva serije 82 je sačuvana u muzeju u Požegi, 82-007.
http://www.google.com
lokomotivske knjige. Lokomotiva je došla u Sarajevo na generalnu
opravku pred sami rat 07.02.1941. godine, gde ju je rat i zatekao. Da li
je došla iz ložionice Lajkovac nije poznato. Budući da sa sobom nije
imala lokomotivsku knjigu, Bosanci su joj otvorili novu, u kojoj piše da je
proizvedena 1915. godine. Popravljena je tek posle nešto više od godinu
dana 25.04.1942. godine. Vozila je tokom celog rata u ložionici u
Sarajevu, verovatno kao manevarska lokomotiva. Kako je BiH za vreme
rata pripadala NDH to su neki njeni dokumenti pod oznakom Hrvatskih
državnih železnica.
1947. godine bila je u Zenici da bi se 1949. godine vratila u Lajkovac i tu
ostala sve do svoga kraja 1967 godine. Inače najveći broj pređenih
kilometara zabeležen je 1956 godine sa 29850 km, da bi od 1960 godine
ovaj broj bio mali tri do četiri hiljade godišnje. Ponekad je prelazila i u
vuču vozova u Titovom Užicu.
Jedna od lokomotiva serije 82 je sačuvana u muzeju u Požegi, 82-007.
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Pet ovih lokomotiva naručile su SDŽ železnice od poznate švajcarske fabrike lokomotiva SLM 1915. godine sistema 0-8-0T. Da li su pristigle pre okupacija ili za vreme okupacije Srbije nemam pouzdan podatak Rudnici bakra u Boru su još 1911. godine naručile tri ove lokomotiva a 1914. još jednu. Verovatno su se pokazale dobre pa su ih naručile i SDŽ.
Na slici dole dve ove lokomotive snimljene u Metovnici tridesetih godina.
Ove lokomotive koristile su su i na prugama u Zapadnoj Srbiji pa smo u jednom od postova videli lokomotivsku knjigu lokomotive 82-005.
G. Detlef Schikorr u svojoj poznatoj reportaži snimljenoj u Zaječaru 1970. godine zatekao je dve lokomotive ove serije 007 i 0003. Evo fotografije lokomotive 83-003 koju je on snimio.
Na slici dole dve ove lokomotive snimljene u Metovnici tridesetih godina.
Ove lokomotive koristile su su i na prugama u Zapadnoj Srbiji pa smo u jednom od postova videli lokomotivsku knjigu lokomotive 82-005.
G. Detlef Schikorr u svojoj poznatoj reportaži snimljenoj u Zaječaru 1970. godine zatekao je dve lokomotive ove serije 007 i 0003. Evo fotografije lokomotive 83-003 koju je on snimio.
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Zajecar...
- presa
- Šef stanice
- Poruke: 378
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
- Mesto: Мали Борак
- Kontakt:
-
- Šef stanice
- Poruke: 422
- Pridružen: 29 Maj 2012, 10:18
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Skica lokomotive serije 82 :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Muzejski eksponat lokomotive JŽ 82-007 :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Tehničke karakteristike serije 82 :
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju