Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Ovu ftografiju sam dobio od gospodina Dušana Nedeljkovića.
Snimljena je verovatno krajem 1915. godine u železničkoj stanici u Aranđelovcu. Slavna lokomotiva SDŽ362 ostala je u svojoj stanici sa jednim službenim vagonom. Došla je na ovu prugu po njenom otvaranuju. Vide se okupatroski vojnici(Austrijanci i Nemci). Opšte rasulo u stanici. Pored lokomotive neki delovi. Moguće je da bila onesposobljena.
http://www.google.com
Snimljena je verovatno krajem 1915. godine u železničkoj stanici u Aranđelovcu. Slavna lokomotiva SDŽ362 ostala je u svojoj stanici sa jednim službenim vagonom. Došla je na ovu prugu po njenom otvaranuju. Vide se okupatroski vojnici(Austrijanci i Nemci). Opšte rasulo u stanici. Pored lokomotive neki delovi. Moguće je da bila onesposobljena.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Arandjelovac11.jpg (149.39 KiB) Pogledano 3435 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Ova fantastična fotografija nije vredna samo za ovaj forum već ona poseduje i istorijsku vrednost. Svaka čast gospodine ivanjz!
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
- Prikačeni fajlovi
-
- Arandjelovac1.jpg (169.82 KiB) Pogledano 3570 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Arandjelovac-GP-Standard-kod-železničke stanice. Sa sajta - slike stare stanice
- Prikačeni fajlovi
-
- 75.jpg (78.07 KiB) Pogledano 3332 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Odavno na starom forumu ZOVS-a postavio sam ovu fotografiju. Na fotografiji oznacen strelicom je Markovic Andrija, radnik lozionice u Lajkovcu. Inače fotografije potiče od njegovog unuka. Koliko može da se vidi mašinovođa nije obučen kao ostali. Verovatno je Bosanac i došao je sa lokomotivom.
Tom prilikom sdž361 je napisao:
"Fotografija je zaista vrlo zanimljiva jer je jedna od veoma retkih fotografija ovog tipa lokomotive iz lajkovačke ložionice. Na slici je naime lokomotiva JDŽ/JŽ 186-007. Lokomotive serije 186 su bosanske lokomotive pravljene 1901 i 1904 godine za BosanskoHercegovačke Državne Železnice (BHStB) i nosile su brojeve 801 do 811. Inače to su uz vrlo slične lokomotive serije 185 bile čuvene "radijalke" jer su imale karakterističan mehanizam za lakši prolaz kroz krivine. Nekoliko ovih lokomotiva je prebačeno iz Bosne u Lajkovac posle 1928. godine kada su pruge od Čukarice do Vardišta i od Mladenovca do Valjeva od Direkcije Beograd predate u nadležnost Direkciji Sarajevo pod kojom su ostale sve do okupacije (Ideja je bila da radi unifikacije sve pruge koloseka 0,76 m vezane mreže pređu u nadležnost Direkcije Sarajevo ali se brzo odustalo od toga za pruge u istočnoj Srbiji iz praktičnih razloga tako da su samo lajkovače pruge prešle pod "sarajevsku" upravu). Lajkovačka ložionica je koristila mašine ovog tipa uglavnom za menevru a pored stanice u Lajkovcu obavljale su manevru i u Aranđelovcu i Mladenovcu a posle II sv. rata i u Beograd Savi. Slika ove lokomotive iz Lajkovca koju je postavio ivanjz je nastala između 1929. i 1933. godine jer je na njoj još uvek stara tabla sa brojem 807 ali i sa sitnim natpisom JDŽ. Znači nastala je ne pre 1929. godine kada je nakon promene naziva države promenjena i oznaka železnice (od SHS u JDŽ) ali ne posle 1933. godine kada je izvršena prenumeracija lokomotiva i kada su ove lokomotive označene kao serija 186. Lokomotiva 807 je postala 186-007.
Da je slika nastala u ovom periodu može se zaključiti i po uniformama železničara. Sve su železničarske ali neki još imaju uniforme "austriskog" stila koje su korišćene u Bosni još dugo posle I svetskog rata. To su očigledno železničari koji su posle 1928. godine premeštani iz Bosne u Lajkovac.
Inače ova lokomotiva sa još 5 drugih ove serije je kasnije prebačena na prugu Split - Sinj. Nekoliko sličnih je ostalo u zapadnoj Srbiji sve do početka 50-tih godina kada su vraćene u Bosnu ili kasirane."
U privatnom razgovoru g. sdž361 je pretpostavio da je ova fotografija snimljena u Mladenovcu, a ne Lajkovcu. I bio je u pravu. Danas sam od g. preše dobio ovu potvrdu! Marković Andrija je počeo da uči zanat u ložionici u Mladenovcu, a tek posle nekoliko godina je došao u ložionicu u Lajkovcu.
http://www.google.com
Tom prilikom sdž361 je napisao:
"Fotografija je zaista vrlo zanimljiva jer je jedna od veoma retkih fotografija ovog tipa lokomotive iz lajkovačke ložionice. Na slici je naime lokomotiva JDŽ/JŽ 186-007. Lokomotive serije 186 su bosanske lokomotive pravljene 1901 i 1904 godine za BosanskoHercegovačke Državne Železnice (BHStB) i nosile su brojeve 801 do 811. Inače to su uz vrlo slične lokomotive serije 185 bile čuvene "radijalke" jer su imale karakterističan mehanizam za lakši prolaz kroz krivine. Nekoliko ovih lokomotiva je prebačeno iz Bosne u Lajkovac posle 1928. godine kada su pruge od Čukarice do Vardišta i od Mladenovca do Valjeva od Direkcije Beograd predate u nadležnost Direkciji Sarajevo pod kojom su ostale sve do okupacije (Ideja je bila da radi unifikacije sve pruge koloseka 0,76 m vezane mreže pređu u nadležnost Direkcije Sarajevo ali se brzo odustalo od toga za pruge u istočnoj Srbiji iz praktičnih razloga tako da su samo lajkovače pruge prešle pod "sarajevsku" upravu). Lajkovačka ložionica je koristila mašine ovog tipa uglavnom za menevru a pored stanice u Lajkovcu obavljale su manevru i u Aranđelovcu i Mladenovcu a posle II sv. rata i u Beograd Savi. Slika ove lokomotive iz Lajkovca koju je postavio ivanjz je nastala između 1929. i 1933. godine jer je na njoj još uvek stara tabla sa brojem 807 ali i sa sitnim natpisom JDŽ. Znači nastala je ne pre 1929. godine kada je nakon promene naziva države promenjena i oznaka železnice (od SHS u JDŽ) ali ne posle 1933. godine kada je izvršena prenumeracija lokomotiva i kada su ove lokomotive označene kao serija 186. Lokomotiva 807 je postala 186-007.
Da je slika nastala u ovom periodu može se zaključiti i po uniformama železničara. Sve su železničarske ali neki još imaju uniforme "austriskog" stila koje su korišćene u Bosni još dugo posle I svetskog rata. To su očigledno železničari koji su posle 1928. godine premeštani iz Bosne u Lajkovac.
Inače ova lokomotiva sa još 5 drugih ove serije je kasnije prebačena na prugu Split - Sinj. Nekoliko sličnih je ostalo u zapadnoj Srbiji sve do početka 50-tih godina kada su vraćene u Bosnu ili kasirane."
U privatnom razgovoru g. sdž361 je pretpostavio da je ova fotografija snimljena u Mladenovcu, a ne Lajkovcu. I bio je u pravu. Danas sam od g. preše dobio ovu potvrdu! Marković Andrija je počeo da uči zanat u ložionici u Mladenovcu, a tek posle nekoliko godina je došao u ložionicu u Lajkovcu.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- stara-1.jpg (131.78 KiB) Pogledano 3241 put
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Detalj sa železničke stanice Mladenovac. Ima još dugo do voza. !!!
Izvor : forum SkyscraperSity
Izvor : forum SkyscraperSity
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Rudnik mermera u Aranđelovcu. Vide se koloseci. Verovatno je ovaj rudnik bio spojen sa prugom uskoga koloseka.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Arandjelovac1.jpg (78.17 KiB) Pogledano 3136 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
ivanjz je napisao:
Rudnik mermera je prilično visoko iznad Aranđelovca na Venčacu. Nije bio nikad spojen sa prugom uskog koloseka. Koloseci koji se vide na slici su za interni prenos blokova vagonetima. U levom gornjem delu se i vidi grupa radnika koja gura vagonet.Rudnik mermera u Aranđelovcu. Vide se koloseci. Verovatno je ovaj rudnik bio spojen sa prugom uskoga koloseka.
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Porušeni most verovatno na Belom Brodu na Kolubari. Pored se vidi izgrađeni privremni most da li durmski ili železnički teško je reći.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Srbija1.JPG (67.27 KiB) Pogledano 3093 puta
-
- Srbija2.jpg (52.21 KiB) Pogledano 3093 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Pecelj je napisao:
PECELJ napisao:Prvo, očigledno se radi o nekoj velikoj poplavi.
Na poleđini ove fotografije, rukom je napisano da je to most na Kolubari između Lajkovca i Lazarevca.
Problem je što mi dosad nismo imali sliku ovog mosta neposredno pred WW I. Na slici je most lučni a opet mi ga znamo kao pravougaono rešetkasti.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta