Stranica 1 od 1
Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 17 Apr 2018, 12:43
od ivanjz
Ova lokomotiva snimljena je u stanici Donji Vakuf. Da li se zna nešto više o njoj?
http://www.google.com
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 02 Jun 2018, 00:38
od železocestnik
ivanjz, pozdravljen,
Pospichal zna o njoj ovo:
Jung11930/53 760 Sebesić Grmeć 6; ´61:Grahovo 6;´65:Klekovaća 6 11930 Donji Vakuf muzejski primjerak
Kad se je prodavala ova fotografija na ebay za £1.25 (niko je nije kupio), pisalo je kod nje:
7 X 5 IMAGE STEAM LOCOMOTIVE IN BOSNIA- JUNG 11930 760 mm
N0 6 at DONJI VAKUF
ovako izgleda sada...
više podataka u linku:
http://www.csimc.cz/seznamy/bih_760/6.php
pozdrav
Darko
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 02 Jun 2018, 13:12
od ivanjz
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 28 Okt 2018, 12:15
od ivanjz
Još jedna fotografija ovog tipa lokomotiva. Možda ista.
http://www.google.com
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 29 Dec 2018, 11:13
od železocestnik
Pozdravljeni,
sve podatke o lokomotivi broj "6" ima i Chester u svojoj knjizi:
"6" 0-8-0T Jung 11930/1953 PDI Šebešić; PDI Grmeč; ŠIP Grahovo; ŠIP Klekovača
U 1953. godini bilo je kupljeno (reparacije ?) preko 40 Jung lokomotiva za industrijske pruge u BiH.
Chester dodaje i fotografiju te lokomotive broj "6" kod PDI Borja u dolini Usore, kada ju je fotografirao Alfred Luft
11.8.1959.
Nemam bolje fotografije (fotokopija):
pozdrav
Darko
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 29 Dec 2018, 11:41
od železocestnik
Opet sam zakasnio: Ne možete više učitavati ili brisati tu poruku.
Tvornička ploća na lokomotivi izgledala je 1959. godine ovako:
a 1940. godine ovako:
Dakle i u 1953. godina bio je izgled tvorničke ploće jednak ovim pločićama.
pozdrav
Darko
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 03 Jan 2019, 13:29
od Tanka vatra
U knjizi o fabrici lokomotiva ARNOLD JUNG,navedeno je da je tokom 1953 godine Jugoslaviji isporučeno 36 komada 2 -osovinskih parnih
lokomotiva,fabr.brojevi 11901-11926/1953 i 11982-11991/1953.Ove lokomotive iako 2-osovinske bile su veoma jake ( 175 KS ) i bile su
izrađene za koloseke širine 900 mm. Isporučene su površinskim kopovima železne rude i železarama u Varešu i okolini.Jedna od njih je
ostala u Varešu,fabr.broj 11989/1953 i predviđena je za muzejski eksponat.
Drugi tip lokomotiva iz ove isporuke, su bile 4-osovinske,sa spoljnim fremom i podvozjem Klien-Lindnerovom šupljom osovinom radi lakšeg
prolaza kroz krivine manjeg radijusa.Bilo ih je ukupno 8 komada, fabr.brojevi 11925-11934/1953,kolosečne širine 760 mm,snage 85 KS,i
namenjene su bile za rad na šumskim prugama i preduzećima DI,zbog čega su imale "Koblerove" dimnjake koji su sprečavali izlazak varnica
i time izbegavali pojavu požara.Od ovih lokomotiva su kao eksponati ostalo 2 komada - JUNG 6 - u Donjem Vakufu, fabr.br.11930/1953 i
11931/1953 u Đurđenovcu.
Fabrićke tablice su bil skoro identičnog izgleda koje je prikazao kolega @zelezocestnik,sa tom razlikom što su i fabrički brojevi i godina
proizvodnje nisu bili ukucani,već su bili reljefnog oblika kao i ostali podaci na tablici.
DIK Đurđenovac.JPG
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 03 Jan 2019, 19:51
od železocestnik
Pozdravljeni,
sada tačno znamo, da je lokomotiva broj "6" stvarno lokomotiva JUNG sa tvorničkim brojem 11930, izrađena 1953. godine.
Ali od Tanke vatre saznali smo i to, da je lokomotiva JUNG fabr.br.11931, izrađena 1953. godine, eksponat u Đurđenovcu...
I Pospichal je ima u listi:
Jung 11931/53 Dt, 760mm Servis za Industrija, Beograd Đurđenovac Denkmal
pozdrav
Darko
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 03 Jan 2019, 20:27
od železocestnik
Dok još nije bilo krova, izgledala je ovako...
Jung 11931/1953 Đurđenovac
ĐURĐENOVAC - Nekad popularna parna lokomotiva “ćiro”, koje se mnogi nostalgično sjećaju još iz vremena postojanja đurđenovačke uskotračne željeznice, dobila je svoj novi život i smisao. Stara i trošna lokomotiva parkirana u krugu propalog DIK-a "Đurđenovac" i prepuštena zubu vremena, nakon restauracije, ovih je dana premještena na plato u Ulici Alojzija Stepinca, u središte Đurđenovca.
“Ćiro” je, u punom sjaju i spreman za turističke pothvate, već postao atrakcija za domaće stanovništvo.
- Đurđenovčani, a pogotovo oni najmlađi, fascinirani su lokomotivom, pokraj koje se fotografiraju. Nadamo se da će u Đurđenovac dolaziti i turisti i zaljubljenici u željeznice, budući da se radi o kulturnoj baštini i jednom od posljednjih primjeraka lokomotive iz vremena đurđenovačke uskotračne željezničke mreže - rekao je još uvijek aktualni načelnik Đurđenovca Hrvoje Topalović i dodao da je općinsku ideju da se restauira lokomotiva, kako bi se spasila od propadanja i koristila u turističke svrhe, podržao Hrvatski restauratorski zavod.
- Uspjeli smo u dogovoru sa strukom lokomotivu zaštititi kao pokretno kulturno dobro, restaurirati i spasiti od raznih oblika devastacije te postaviti kao eksponat vrijedne đurđenovačke industrijske baštine - istaknuo je Topalović.
U planu je postavljanje nadstrešnice i zaštitne ograde oko lokomotive, a to će biti riješeno za desetak dana.S.Fridl
pozdrav
Darko
Re: Lokomotiva Jung broj 6
Poslato: 03 Feb 2019, 11:33
od železocestnik
Pozdravljeni,
šta je dobro kod Gugla ?
Skida sve fotografije sa svih foruma i stavlja jih na svoje servere.
Krađa?
Da i ne.
Mi imamo sada mogućnost, da fotografiju, koja je "nestala" iz gornjeg posta:
Jung 11931/1953 Đurđenovac
...nađemo na Guglu i ponovo je stavimo:
https://www.google.com/search?biw=1338& ... ZxgMSqx9WM:
Ovaj put ne kao link sa:
http://www.internationalsteam.co.uk/tra ... a11007.jpg
...nego ću je staviti na server: shrani.si
Izdržat će barem 2-3 godine...
Interesantno, kada sam sada pogledao post, fotografije se je našla i u gornjem postu.
Nema veze, bolje je imati fotografiju dva puta kao nijednom.
Ako ništa drugo, može se to uzeti kao šta je sve moguće na Guglu
pozdrav
Darko