Stranica 1 od 1

Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 17 Apr 2018, 12:43
od ivanjz
Ova lokomotiva snimljena je u stanici Donji Vakuf. Da li se zna nešto više o njoj?

http://www.google.com

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 02 Jun 2018, 00:38
od železocestnik
ivanjz, pozdravljen,

Pospichal zna o njoj ovo:

Jung11930/53 760 Sebesić Grmeć 6; ´61:Grahovo 6;´65:Klekovaća 6 11930 Donji Vakuf muzejski primjerak

Kad se je prodavala ova fotografija na ebay za £1.25 (niko je nije kupio), pisalo je kod nje:

7 X 5 IMAGE STEAM LOCOMOTIVE IN BOSNIA- JUNG 11930 760 mm N0 6 at DONJI VAKUF

ovako izgleda sada...

Slika

više podataka u linku: http://www.csimc.cz/seznamy/bih_760/6.php


pozdrav
Darko

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 02 Jun 2018, 13:12
od ivanjz

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 28 Okt 2018, 12:15
od ivanjz
Još jedna fotografija ovog tipa lokomotiva. Možda ista.

http://www.google.com

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 29 Dec 2018, 11:13
od železocestnik
Pozdravljeni,

sve podatke o lokomotivi broj "6" ima i Chester u svojoj knjizi:

"6" 0-8-0T Jung 11930/1953 PDI Šebešić; PDI Grmeč; ŠIP Grahovo; ŠIP Klekovača

U 1953. godini bilo je kupljeno (reparacije ?) preko 40 Jung lokomotiva za industrijske pruge u BiH.

Chester dodaje i fotografiju te lokomotive broj "6" kod PDI Borja u dolini Usore, kada ju je fotografirao Alfred Luft 11.8.1959.

Nemam bolje fotografije (fotokopija):

Slika

pozdrav
Darko

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 29 Dec 2018, 11:41
od železocestnik
Opet sam zakasnio: Ne možete više učitavati ili brisati tu poruku. :roll:

Tvornička ploća na lokomotivi izgledala je 1959. godine ovako:

Slika

a 1940. godine ovako:

Slika

Dakle i u 1953. godina bio je izgled tvorničke ploće jednak ovim pločićama.

pozdrav
Darko

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 03 Jan 2019, 13:29
od Tanka vatra
U knjizi o fabrici lokomotiva ARNOLD JUNG,navedeno je da je tokom 1953 godine Jugoslaviji isporučeno 36 komada 2 -osovinskih parnih
lokomotiva,fabr.brojevi 11901-11926/1953 i 11982-11991/1953.Ove lokomotive iako 2-osovinske bile su veoma jake ( 175 KS ) i bile su
izrađene za koloseke širine 900 mm. Isporučene su površinskim kopovima železne rude i železarama u Varešu i okolini.Jedna od njih je
ostala u Varešu,fabr.broj 11989/1953 i predviđena je za muzejski eksponat.
Drugi tip lokomotiva iz ove isporuke, su bile 4-osovinske,sa spoljnim fremom i podvozjem Klien-Lindnerovom šupljom osovinom radi lakšeg
prolaza kroz krivine manjeg radijusa.Bilo ih je ukupno 8 komada, fabr.brojevi 11925-11934/1953,kolosečne širine 760 mm,snage 85 KS,i
namenjene su bile za rad na šumskim prugama i preduzećima DI,zbog čega su imale "Koblerove" dimnjake koji su sprečavali izlazak varnica
i time izbegavali pojavu požara.Od ovih lokomotiva su kao eksponati ostalo 2 komada - JUNG 6 - u Donjem Vakufu, fabr.br.11930/1953 i
11931/1953 u Đurđenovcu.
Fabrićke tablice su bil skoro identičnog izgleda koje je prikazao kolega @zelezocestnik,sa tom razlikom što su i fabrički brojevi i godina
proizvodnje nisu bili ukucani,već su bili reljefnog oblika kao i ostali podaci na tablici.
DIK Đurđenovac.JPG

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 03 Jan 2019, 19:51
od železocestnik
Pozdravljeni,

sada tačno znamo, da je lokomotiva broj "6" stvarno lokomotiva JUNG sa tvorničkim brojem 11930, izrađena 1953. godine.

Ali od Tanke vatre saznali smo i to, da je lokomotiva JUNG fabr.br.11931, izrađena 1953. godine, eksponat u Đurđenovcu...

Slika

I Pospichal je ima u listi:

Jung 11931/53 Dt, 760mm Servis za Industrija, Beograd Đurđenovac Denkmal

pozdrav
Darko

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 03 Jan 2019, 20:27
od železocestnik
Dok još nije bilo krova, izgledala je ovako... :(

Slika
Jung 11931/1953 Đurđenovac

ĐURĐENOVAC - Nekad popularna parna lokomotiva “ćiro”, koje se mnogi nostalgično sjećaju još iz vremena postojanja đurđenovačke uskotračne željeznice, dobila je svoj novi život i smisao. Stara i trošna lokomotiva parkirana u krugu propalog DIK-a "Đurđenovac" i prepuštena zubu vremena, nakon restauracije, ovih je dana premještena na plato u Ulici Alojzija Stepinca, u središte Đurđenovca.

“Ćiro” je, u punom sjaju i spreman za turističke pothvate, već postao atrakcija za domaće stanovništvo.

- Đurđenovčani, a pogotovo oni najmlađi, fascinirani su lokomotivom, pokraj koje se fotografiraju. Nadamo se da će u Đurđenovac dolaziti i turisti i zaljubljenici u željeznice, budući da se radi o kulturnoj baštini i jednom od posljednjih primjeraka lokomotive iz vremena đurđenovačke uskotračne željezničke mreže - rekao je još uvijek aktualni načelnik Đurđenovca Hrvoje Topalović i dodao da je općinsku ideju da se restauira lokomotiva, kako bi se spasila od propadanja i koristila u turističke svrhe, podržao Hrvatski restauratorski zavod.

- Uspjeli smo u dogovoru sa strukom lokomotivu zaštititi kao pokretno kulturno dobro, restaurirati i spasiti od raznih oblika devastacije te postaviti kao eksponat vrijedne đurđenovačke industrijske baštine - istaknuo je Topalović.

U planu je postavljanje nadstrešnice i zaštitne ograde oko lokomotive, a to će biti riješeno za desetak dana.S.Fridl

pozdrav
Darko

Re: Lokomotiva Jung broj 6

Poslato: 03 Feb 2019, 11:33
od železocestnik
Pozdravljeni,

šta je dobro kod Gugla ?

Skida sve fotografije sa svih foruma i stavlja jih na svoje servere.
Krađa?
Da i ne.
Mi imamo sada mogućnost, da fotografiju, koja je "nestala" iz gornjeg posta:
Jung 11931/1953 Đurđenovac

...nađemo na Guglu i ponovo je stavimo: https://www.google.com/search?biw=1338& ... ZxgMSqx9WM:

Ovaj put ne kao link sa: http://www.internationalsteam.co.uk/tra ... a11007.jpg

...nego ću je staviti na server: shrani.si

Slika

Izdržat će barem 2-3 godine...

Interesantno, kada sam sada pogledao post, fotografije se je našla i u gornjem postu.

Nema veze, bolje je imati fotografiju dva puta kao nijednom. :idea:
Ako ništa drugo, može se to uzeti kao šta je sve moguće na Guglu ;)

pozdrav
Darko