Tramvaj u Ljubljani

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2005
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod cira-1 » 30 Jan 2020, 11:16

Darko, pozdravljen

Foto - Kamra

10.jpg
10.jpg (200.16 KiB) Pregledano 560 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1047
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod železocestnik » 31 Jan 2020, 02:03

cira-1, pozdravljen,

evo dokaza, da je ova tvoja fotografija iz samog početka tramvaja u 1901. godini...

wikimedia:
Slika
Datum: 7.11.1901


Ova fotografija na linku je puna resolucija: 3,268 × 2,116 pixels, file size: 2.6 MB: sa klikom na fotografiju još dodatna povečanje :shock:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 282%29.jpg


Da malo povečamo tramvaj...

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2005
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod cira-1 » 31 Jan 2020, 11:11

Darko, pozdravljen

Kod mosta - Foto - Wikimedia Commons

28.jpg
28.jpg (204.38 KiB) Pregledano 537 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1047
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod železocestnik » 31 Jan 2020, 16:05

cira-1, pozdravljen,

ova situacija je iz 1912. godine.

Arhitekt Plečnik dogradio je još dva mosta, tako da je posle 1932. godine situacija ovakva...

Slika


Slika

Foto: Anton Šušteršič, Slovenski etnološki muzej

Danas izgleda ovako:

Slika

povečanje: (wikimedia):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... na_134.jpg

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2005
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod cira-1 » 01 Feb 2020, 10:59

Darko, pozdravljen

Na Vlaki.info, železocestnik je postavio :

Na fotografiji se prikazuju nemački policajci (policajci), italijanski carinici i napadači / karabinjeri.
21.jpg
21.jpg (142.12 KiB) Pregledano 516 puta


Jedna fotografija motornih kola, pretpostavljam u remizi ?
30.jpg
30.jpg (212.22 KiB) Pregledano 516 puta


Foto Miloš Švabić, hrani MNZS

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1047
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod železocestnik » 01 Feb 2020, 14:35

cira-1, pozdravljen,

da, to je kontrolna stanica (međunarodna granična tačka između nemačkog rajha i kraljevine Italije od 1941 do 1945). Iako je Italija kapitulirala 1943. godine, nemački rajh je u Princi Ljubljana još uvjek zadžao lire kao platno sredstvo, i carina je još uvjek bila zbog Talijanske socialne republike (Salo).
Zbog toga nije više tramvaj vozio do područja pod nemačkom upravom (Vižmarje).

Ovaj tramvaj ima broj 1, ali je pitanje, da li je to stvarno broj 1, kojem su skinuli kabinu, da izgleda kao tada, kad je bio kupljen 1901. godine.
Dakle on godište "rođenja" na tramvaju 1893 ne valja.

Nije u remizi.
Pozadi je studentski dom "Akademski kolegij":

Slika

U vili pored bio i dječji dom. Zbog toga su i slike na ogradi.
Tramvaje su po završetku obratovanja podelili po vrtićima i školama, da se je djeca igrala sa njima...

pozdrav
Darko

JŽ 363
Kondukter
Poruke: 52
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod JŽ 363 » 01 Feb 2020, 22:19

železocestnik piše:Ovaj tramvaj ima broj 1, ali je pitanje, da li je to stvarno broj 1, kojem su skinuli kabinu, da izgleda kao tada, kad je bio kupljen 1901. godine.
Dakle on godište "rođenja" na tramvaju 1893 ne valja.


Prema postojećem gradivu o ljubljanskim tramvajima, reč je o originalnom tramvaju br. 5 (sačuvanom do danas), koji je prenumerisan u br. 1 početkom 50-ih, povodom proslave jubileja ECŽ. Originalni br. 1 je navodno već bio kasiran, zato je i izvršena prenumeracija.

Bilo bi interesantno otkriti na osnovu čega se u to vreme (50-ih) javio podatak o 1893. godini kao datumu izrade prvih ljubljanskih tramvaja. To bi značilo da su ta vozila nabavljena iz fabrike u Gracu kao polovna. Činjenica je da se odnekud bila pojavila ta (dez)informacija.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1047
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod železocestnik » 02 Feb 2020, 00:43

JŽ 363, pozdravljen,

prenumerisan je bio samo broj 5 u broj 1 zbog proslave 50-godišnjice ECŽ (Električna cestna železnica) godine1951..
Neko si je zaželjeo broj 1 i dobio ga.

Građe o kasaciji tramvaja nema u arhivima, tako da se tačno nezna, kada je bio kasiran broj 1.
Vjerovatno posle WW2 jer nije bio moguće uvoziti rezervne djelove, a sami nisu imali ni sirovina, da bi jih izradili sami.
Podaci postoje samo o broju tramvaja, koliko jih je bilo u upotrebi.

1953. godine bilo je u upotrebi još 7 starih pogonskih tramvaja iz godine 1901 od svega 14 pogonskih tramvaja od godine 1911. Tada je bila prikolica br. 1 prerađena u pogonski voz broj 14.

Godine 1953 bilo je u upotrebi još 13 pogonskih tramvaja iz Opatije, izrađenih 1906. godine. Dakle isto 'starih'.
1953. godine bilo je u upotrebi još 15 tramvaja iz Slavonskog Broda i 9 domaćih, izrađenih u ECŽ, zajedno 44.

Od godine 1950 pa do 1953 kasirali su 3 pogonske stare vozove, ali se nezna koje brojeve.
1950. godine je bilo dakle još 10 starih tramvaja iz 1901. godine.


O godini proizvodnje prvih pogonskih vozova treba da je tačan podatak u zapisnicima tehničkog pregleda tramvaja prije puštanja u promet, dakle u 1901. godini.

Da su posle rata pisali u ECŽ brojeve za godište izgradnje tramvaja, na koje su se sjetili, je zbog toga, je posle rata nije bilo više stručnjak na mjestu direktora nego delegat komunističke partije.

U zapisniku dana 20.2.1953: Pregled in preizkava vozil ECŽ piše, da su prvi pogonski tramvaji bili izgrađeni 1889. godine i da imaju elektromotore snage 10 kW.

Dakle već tada nisu znali godine proizvodnje prvih pogonskih vozila. :roll:

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1047
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod železocestnik » 02 Feb 2020, 01:51

Opet sam zakasnio sa odgovorom :roll: :roll:

Broj 5, koji je od godine 1951 dobio broj 1 zbog proslave, dakle možda nije bio cijelo vrijeme do 1956, kada ga je ECŽ darovala Tehniškem muzeju Slovenije, u remizi.
Broj 1 je bio na posledni vožnji 1.4.1956 na liniji sa Rakovnika.

Slika

Slika


Podatak, da su br.1 dovezli u 5. mjesecu 1956. godine u Tehniški muzej Slovenije u Bistri je u knjizi T.Brate: Ljubljanski tramvaj včeraj, danes, jutri, Ljubljana 1997.

Izgleda, da su tramvaj dali neko vrijeme u upotrebu vrtiću kod Akademskog kolegija. Fotografija nam prikazuje tramvaj br. 1 na nekoj udaljenosti od Akademskog kolegija. Ili je možda čekao za prevoz u muzej u Bistro na području nekih skladišta u blizini železničke stanice Ljubljana oko mesec i nešto u 1956. godini.
Teško je tačno reči, ako ne postoji još koja fotografija sa drugog ugla.
U Tehniški muzej Slovenije u Bistri transportovali su tramvaj sa cestnim transporterom.
Potrebno bi bilo provjeriti u Tehniškem muzeju Slovenije, odakle su transportirali tramvaj br. 1. Ako još postoji arhiv.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1047
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Tramvaj u Ljubljani

Porukaod železocestnik » 02 Feb 2020, 02:06

Sada izgleda tramvaj broj 5, koji je bio jedno vreme od 1951 do 1956 broj 1, u Tehniškem muzeju Slovenije u Bistri ovako:

Slika

Slika
Foto: OSNOVNA ŠOLA IVANA SKVARČE, Zagorje ob Savi

pozdrav
Darko


Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron