Stranica 70 od 129

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Maj 2021, 11:26
od železocestnik
cira-1, pozdravljen,

ova gornja prva snimljena je u Osijeku...
Osijek_konjski.jpg
Osijek_konjski.jpg (74.33 KiB) Pregledano 1281 put
Prvi hrvatski tramvaj ne može drugdje nego u Osijeku.

Ove druge još nisam vidio.

pozdrav
Darko

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Maj 2021, 16:39
od cira-1
Hvala na ispravci - Previd

Hvala železocestnik

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 05 Maj 2021, 11:20
od PECELJ
Pored nekadašnjeg oficirskog doma :
casino01dz1.jpg
casino01dz1.jpg (142.43 KiB) Pregledano 1233 puta
1903 :
oficirskidom1903jp.jpg
oficirskidom1903jp.jpg (573.51 KiB) Pregledano 1233 puta

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 05 Maj 2021, 11:59
od železocestnik
PECELJ, pozdravljen,

odlično si to pronašao.
Dobro, da je neko pisao miloj Dari ;)

pozdrav
Darko

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 06 Maj 2021, 11:30
od cira-1
Popravka okretnice 1919. godine
Popravka okretnice 1919.jpg
Popravka okretnice 1919.jpg (148.55 KiB) Pregledano 1186 puta
Izvor : Fb Bgd

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 06 Maj 2021, 20:45
od JŽ 363
cira-1 piše: Popravka okretnice 1919. godine
Pozdrav svima,
podatak o godini je netačan, pošto 1919. godine okretnica na Pozorišnom trgu još uvek nije vodila oko samog spomenika, niti su tramvaji MAN/Siemens (kola u prvom planu) bili isporučeni. Verovatnije da je fotografija nastala oko 1928/29, u sklopu tadašnjih radova na rekonstrukciji tramvajskih pruga u centru grada. Tako da je možda reč o lapsusu prilikom obeležavanja fotografije.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 07 Maj 2021, 12:00
od cira-1
Gos. 363, Ja sam samo preneo fotografiju. U svakom slučju hvala na ispravci jer tako možemo doći do tačnih podataka.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 08 Maj 2021, 21:53
od JŽ 363
Slučajno sam naišao na jedan video, koji bi navodno trebalo da je snimljen 1919. godine; interesantan zato što se vide dvoje motornih kola belgijskog tipa, nabavljana za beogradski tramvajski saobraćaj tokom prve decenije 20. veka. Jedan od tramvaja vuče prikolicu, najverovatnije bivša zatvorena kola konjskog tramvaja.

https://www.youtube.com/watch?v=5quTFg7Wtmw

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 09 Maj 2021, 10:20
od železocestnik
Pozdravljeni,

sada bi mogli usporediti ovu fotografiju iz 1899. godine, kde konjski tramvaj skreće sa bulevara Terazije (tako piše Boris Belingar sredom na FB)...
11836721_453173768188077_99494075909014960_n.jpg
11836721_453173768188077_99494075909014960_n.jpg (103.78 KiB) Pregledano 1039 puta
...sa ovom iz godine 1900:
BGDTR21900a.jpg
BGDTR21900a.jpg (146.1 KiB) Pregledano 1039 puta
Sa leve strane imamo na Terazijama električni tramvaj, a sa desne još uvjek konjski tramvaj.


Može li ko objasnit, koje su te linije na nacrtu pruga iz 1908. godine...
Tramvajska_mreža_Beograda_1908a.jpg
Tramvajska_mreža_Beograda_1908a.jpg (162.73 KiB) Pregledano 1039 puta
pozdrav
Darko

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 09 Maj 2021, 21:14
od JŽ 363
železocestnik piše: Može li ko objasnit, koje su te linije na nacrtu pruga iz 1908. godine...
pozdrav
Darko
Pozdrav Železocestnik,

navedena godina izrade nacrta je najverovatnije netačna. Tokom 1908. godine, još nisu bile izgrađene tramvajske pruge prema Čuburi (kroz Makenzijevu ulicu) i od Gornjeg depoa uz Bulevar prema Đermu. Ove dve pruge biće položene u vreme pred početak 1. sv. rata (tačnije za vreme Balkanskih ratova). U isto vreme i deonica tramvajske pruge od Uzun Mirkove do Ul. Cara Dušana, prebačena je u potpunosti kroz Knez Mihajlov venac (pre toga se spuštala ulicom Rige od Fere). Priloženi nacrt, najverovatnije prikazuje stanje u prvim posleratnim godinama (početak 3. decenije).

Linije bi trebalo da budu sledeće;

Kalemegdan - Čubura
Slavija - Žel. stanica - Kalemegdan - Tramvajske šupe
Knežev spomenik - Topčider
Terazije - Novo groblje
Terazije - Đeram
Tramvajske šupe - ugao Ratarske i Grobljanske

Na nacrtu je isprekidanom linijom ucrtana i linija od Kneževog spomenika (tj. nekadašnje kafane "Kolarac") do Trkališta, koja je u to vreme bila u prekidu, s jednom greškom - tramvajska pruga nije dosezala Grobljansku niti se spajala s prugom prema Novom groblju (jer je između bio prostor trkališta).

Iako su na karti tramvajske linije numerisane, ne smem da tvrdim da su u to vreme one i zaista nosile te brojeve (npr. na tramvajskim kolima), iako u principu prate potonju zvaničnu numeraciju.