Beogradski tramvaji

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Vesa piše: 22 Maj 2022, 20:39 Da. Izvinjavam se, navikao sam da su "brede" vozile na "trojci" i nisam proverio. Međutim, tramvaj 60 zbunjuje. Dolazi sa linije 3 iz Ulice Borisa Kidriča, a "trojka" je do 1976. okretala na Trgu Dimitrija Tucovića.
Ja sam naišao nekada na podatak da je trojka produžena 1972 ili 3 do groblja,
Slajd koji sam postavio je čovek na ebay označio pod tim datumom pa sam ga ja i preneo tako.
Evo i linka čak
DSld Railroad Slide Yugoslavia Car #60 Belgrade 8/21/73
Možda su obe linije vozile do groblja do nekog trenutka ja zaista ne znam.

A što se tiče fotografije Jasenice 34 koje ste pitali za fotku uslikana je 1970 godine nažalost ja nemam u boljoj rezoluciji odavno je ona postavljena na ebay u lotu sa dve gosine trole ja tad nisam pratio toliko sajt.
Pozdrav.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Vesa piše: 22 Maj 2022, 20:45 PCC #113 na liniji 3 u Nemanjinoj, 1979. (Trotskee Travel)
Na ovoj fotografiji se vidi na rolo kutiji sledeca pozicija "3 Sajam" što znači da je uvek postojala ta neka skraćena verzija trojke ili nekadašnje četvorke ali to treba neko da posvedoči ko se seća dobro tog perioda kako je to funkcionisalo sa tom okretnicom sajam.

Evo jednog Belgijanca 119 iz 1974 deluje da je na liniji 4 mada se slabo vidi i ako deluju prva slova na kutiji sajam ali se vidi da ima još nešto.
Prilozi
IMG_20220524_111303.jpg
IMG_20220524_111303.jpg (284.72 KiB) Pregledano 628 puta

Vesa
Vozovođa
Poruke: 233
Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Vesa »

Verovatno je taj datum iz 1973. tačan, nemamo razloga da sumnjamo. Ako i nije tačan, to ne znači da ne bi trebalo da proverimo sve te sumnje koje imamo. Meni se čini da se ja lično sećam da su se linije 3 i 4 spojile u jednu 1976, uoči promene kontaktne mreže, kad je rešeno da se trolne motke na tramvajima zamene pantografima. Naravno, ja sam potpuno svestan da su sećanja varljiva.
Ono što nesumnjivo znam jeste da su do oko 1967. godine postojale linije 3 Trg Dimitrija Tucovića - Rakovvica i 4 Novo groblje - Čukarica. Kad je ukinut krak prema Čukarici, tramvaj 4 je neko vreme išao do Topčidera, toga se jasno sećam jer nas je 1968. učiteljica vodila tamo na celodnevne izlete. Odlazili smo tamo "ringhoferima" koji nisu vozili na liniji 3. Ne znam kad je tačno linija 4 skraćena do Sajma, mislim da je to bilo oko 1970. godine. Takođe, uopšte ne razumem zašto se linije 3 i 4 nisu ujedinile odmah posle ukidanja čukaričke pruge.
Verovatno je, takođe, da su postojale razne varijante trojke, ali ko bi to sad mogao pouzdano da potvrdi. Naravno, svaka pomoć oko toga je dobrodošla.
Što se tiče belih vrata na "bredi", ne sećam se da su vrata na tramvajima generalno farbana u belo. Verovatnije je da su menjali sva vrata na tom tramvaju, da su nova vrata koja su stavili bila bela i da ih je mrzelo da ih prefarbaju. Ovo i stoga što iz tog perioda nema fotografija drugih tramvaja s belim vratima, ili ih bar ja nisam video.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Pa negde oko 1969 pre bih rekao da je četvorka stacionirana na sajam.
Mada to sad i nije toliko važan podatak koliko kad je spojena sa 3 i da li su uporedo vozile do groblja.

A što se tiče belih vrata prelistajte forum imate i ovde slika djuro djakivic čini mi se 111, 105 maltene ganc novi, Belgijanac 127, 116,
imaju i stare Brede i prve i druge serije djuro 101 ima na nekom stranom sajtu sa izuzetno lošom rezolucijom, snimci stari filmovi dokumentarci... prosto se mora istraživati.

Predratni trmavaji nisu imali a koji su preživeli dolazak T4 verujem da su bili možda samo domaći tramvaj Jasenica/sl brod i na njima nisam vidjao ako je i ona bila u službi uospte a podatak da je 27 vozio do 1979 što sam nedavno pročitao je sulud i dokaz da su knjige 0, jer je 27 prvi završio na slepom koloseku na pristaništu još pre 1975.

Svi T4 su došli sa belim vratima, a ovo što sam ja vidjao na ostalim modelima je od 1974-1976 i naravno ne mora da znači da su baš svi u inventaru imali od modela, od 1976 kao da posle ponovo dobijaju šemu iz 1969.

Beogradski tramvaji i trase su jedna velika enigma i dosta ljudi gaji simpatiju prema njima iz nekog neobjasnjivog razloga, jer nažalost ljudi koji su zapisivali istorijske podatke nisu baš marili o tačnosti već kopirajcui jednu te istu knjigu i izdanja.
Pozdrav, skoro sam otkrio ovaj forum rado ću učestvovati u diskusiji.

Vesa
Vozovođa
Poruke: 233
Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Vesa »

Verovatno ste u pravu za bela vrata. No, kao što rekoh, ne sećam se.
U vreme kad sam ja počeo da "izučavam" beogradske tramvaje, nije mi padalo na pamet da će istorija na kraju spasti i na mene. Nije mi padalo na pamet. Bio sam siguran da sve to ima zapisano negde. Ali, da ima zapisano negde, šta bismo mi sad radili?
Dobrodošli na forum. Zapazio sam detalj sa Jasenicom 27 na Pristaništu. Da li ste u to vreme živeli u Beogradu?

Vesa
Vozovođa
Poruke: 233
Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Vesa »

Koliko god da su sećanja varljiva, potpuno sam siguran da NIJEDAN tramvaj napravljen pre Drugog svetskog rata nije dobio pantograf, pa ni Jasenica. Krajnje godište otpisa svih predratnih tramvaja mora biti 1976. Došle su Đure i majstori GSP-a su jedva čekali da odahnu. Održavanje starih tramvaja bilo je skuplje od nabavke novih, ali tadašnja država nije htela da da devize za kupovinu tramvaja na zapadu pa su Česi krajem šezdesetih, sa kreditima, u zamenu za drugu robu, došli kao spasonosno rešenje.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Nisam doživeo to vreme rodjen sam kasnije ali mngoo volim da slušam priče starog grada naravno praćenje dokumentaraca trezor na RTS i svašta nešto još.
Ono što sam ja zaključio evo da doprinesem malo temi je da je na pristaništu stajalo čak 3 tramvaja Jasenica
Prvo 27 do 1975 kada je prebačen negde neko vreme su stajali zajedno 27 i iza 31 to je fotografija t4 broja 20 veoma dobro poznata da je ne ponavljam, pa 31 dolazi na mesto 27 1975 g.(možda je baš on bio medju poslednjim u saobraćaju ako je i doživeo 1975 ja neverujem da su posle 1974 i pored toliko djura oni izlazili eventualno kao striktna rezerva) i ostaje tu par godina da bi 1979 nastala fotografija koju sad delim ovde broj 24 od trotskee travel u poslednjih par nedelja objavljen je veći broj slajdova na prodaju bio.
Broj 31 je malo drugačije izgledao i vrata su bila okrenuta ka "peronima"
Prilažem i originalni link.

35mm Slide YUGOSLAVIA Tram Strassenbahn Beograd Belgrade 24 1979 Original
Prilozi
24 1979.jpg
24 1979.jpg (298.41 KiB) Pregledano 585 puta

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

A evo i tramvaja 31 uslikan 1975 izvor je neki strani sajt mislim tram club Basel.
Prilozi
75-003-008.jpg
75-003-008.jpg (57.15 KiB) Pregledano 579 puta
75-003-006.jpg
75-003-006.jpg (52.39 KiB) Pregledano 579 puta

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

I poslednja slika od mene za sad je iz 1981 gde možemo videti Bredu uništeni od sudara 1980 broj 56 i jasenciu 24, oba tramvaja uskoro će otići na put bez povratka.
Izvor tram club Basel
Pozdrav.
Prilozi
81-087-033.jpg
81-087-033.jpg (59.94 KiB) Pregledano 578 puta

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Divag 26 se spušta niz Bulevar Revolucije "van službe" osamdesetih.
Izvor: FB Crno beli Beograd

Ako neko ima fotografije Djuro djakovic trmavaja tipa 101 skraja sedamdesetih ili početka osamdesetih bilo bi lepo da objavi jer gotovo i da ne postoje fotografije od kad su Hagenski Divazi pušteni u saobraćaj niti podatak kad su povučeni sem GSP arhiva koji kaže 1981.
Prilozi
FB_IMG_1653218524616.jpg
FB_IMG_1653218524616.jpg (183.65 KiB) Pregledano 559 puta

Pošalji Odgovor

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju