Stranica 2 od 3

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 18 Feb 2018, 16:32
od ivanjz
Zanimljivo je da je lokomotiva 83-158 u saobraćaju i danas u Banovićima. Malo izmenjena ali je to ona iz Metkovića.

http://wwww.google.com

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 18 Feb 2018, 23:26
od mali.paja
Kuhinja je zatvorena sa željeznim plehom. Ostavljen je samo otvor prema tenderu kao bi se ugalj mogao uzimati. Orginalno su imali smotanu ceradu i po potrebi je spuštali. Iza dimnjaka je ugrađen spremnik za zrak za kočenje. Orginalne uskotračne parne lokomotive kod nas to nisu imale. Kod nas na uskotračnim prugama je bilo VAKUM kočenje za razliku od sada zračnog.

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 05 Nov 2018, 19:09
od Igor Legaz
Uskotračnu prugu Metković - Porto Tolero, započela je gradit talijanska vojska (navodno) 1942., ali je do kapitulacije (08.09.1943.) nije završila, pa ju je (navodno) njemačka vojska dovršila (navodno) 1944.

Kako bih riječ "navodno" što manje koristio, pokušao sam pronaći informacije po talijanskim izvorima, ali nisam uspio.

U minuti 32, ovog filma, prikazan je prekrcaj transformatora za potrebe HE "Jablanica", u luci Ploče (s ploveće dizalice "Veli Jože"), u specijalni vagon uskotračne željeznice

https://youtu.be/FKlDifJ9Zgs

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 06 Nov 2018, 01:24
od mali.paja
Na forumu "zeljeznice.nat" sam pisao nešto o ovome.
Talijani su krenuli sa izgradnjom pruge iz Metkovića prema Pločama. Kako su u međuvremenu kapitulirali nisu usojeli prugu završiti. Čak su čini mi se i ono što su napravili uništili. Imama 1 knjigu o dolini Neretve pa je moram potražiti i provjeriti? Istog posla su se prihvatili Nijemci. Pruga im je bila potrebna. Zašto? U to vrijeme ('44) trebao im je aluminij za rakete V-2. London je najviše bombardiran tim raketama. Hercegovina je bogata rudom boksita od koje se radio aluminij. Boksit se vadio u rajonu Čitluka i otpremao na sjever do B.Broda gdje se pretovarao na normalnotračne vagone. Tada transport već je bio dosta nesiguran radi savezničkih bombardiranja. Radi toga su htjeli transportirati rudu na jug. Utovar boksita se obavljao u stanici Žitomislići (južno od Mostara oko 15-20km). Do luke Metković na Neretvi je bilo otprilike isto toliko. Samo luka u Metkoviću je bila neprikladna jer je imala mali gaz i nisu veći brodovi mogli dolaziti. Radi toga je trebalo produžiti prugu do Ploča još nekih dvadesetak kilometara. Za potrebe otpreme boksita iz Žitomislića iz Čitluka je napravljena žičara kojom se ruda dopremala. Čak je napravljena i posebna utovarna rampa. Ona je bila negdje paralelna sa sadašnjim ulaznim signalom "B" stanice Žitomislići. Poslije '45 prestalo se to koristiti. Žičara je demontirana i završila je u Kaknju, možda preciznije u Ćatićima. Služila je za transport uglja za termoelktranu Ćatići. Utovarna rampa u Žitomislićima je bila stajala uz normalnotračnu prugu iako se nije koristila sve do negdje devedesetih godina kada je razrušena.

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 26 Nov 2018, 14:05
od Igor Legaz
[1] Vozni red vlakova Mostar - Metković i Metković - Mostar od 01.06.1890.

[2] Način transporta robe do (od) Porto Tolero, prije regulacije delte Neretve i produbljenja korita od Metkovića do ušća.

[3] Plovidbeni red putničkih brodova za 1890. godinu, iz luke Metković, prema lukama Gruž, Split, Fiume i Trieste

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 30 Nov 2018, 17:04
od Igor Legaz
železocestnik piše:Pozdravljeni,

zar stvarno nema niko pravih nacrta za prugu od Sarajeva do Metkovići ?

Pa vjerovatno nije sve izgorelo pre par godina u Arhivu Bosne i Hercegovine u Sarajevu.

Ako je izgorela ova građa, koju su arhivisti dovukli iz Beča: Saobraćajni arhiv Beč – Bosanske željeznice 1888-1895; fasc. 15, paketa 6, onda ta građa još uvjek ima u Beču.

I valjda nije sve izgorelo, što je bilo o železnicama u arhivu u Sarajevu.

Postoji i pitanje, šta su znali dovući iz Beča.
U Saobraćajnom arhivu Beč (Verkehr IX D.68 postoji zbirka Projektsammlung: A1 Bosnisch-Herzegowinische Staatsbahnen,
J10: Jablanica-Sarajewo-Mostar-Metković Längenprofile (dakle uzdužni profil)
M13: Mostar-Sarajewo (donji ustroj, zgrade)
S 14: Sarajewo-Bosnisch Brod (uzdužni profil)

Na žalost ja vremena nemam za ovo da skeniram, jer imam druge projekte, koje moram završiti: trolejbus/tramvaj Piran-Sv. Lucija, tramvaj Dubrovnik, tramvaj Ljubljana, Južna železnica (Südbahn) Beč-Trst....

pozdrav
Darko
Na detalju "Skizze des Bahnnetzes mit der Einteilung der BahnerhaltungsSectionen und der Bahnmeisterstrecken“, [Bosnisch-Herzegowinische Staatsbahnen, 1907, ÖSTA]

upisan je stari naziv: Metkovići !

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 01 Dec 2018, 13:23
od Igor Legaz
Ovo je kompletna "Skizze", na kojoj (vrlo ispravno) piše: Metkovići

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 02 Dec 2018, 18:50
od Igor Legaz
Na detalju karte iz 1909. godine, prikazana je ideja gradnje željezničke pruge Metković - Split.

Quelle:
Prochaskas Eisenbahnkarte von Österreich Ungarn (78. Auflage)

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 09 Mar 2020, 16:49
od ivanjz
Vozna karta Ssrajevo - Metković.

Re: Nekadašnja pruga uskog koloseka Gabela - Metković - Ploče

Poslato: 23 Feb 2024, 13:33
od PECELJ
Železnička stanica Ploče :

ploce.jpg
ploce.jpg (131.72 KiB) Pregledano 135 puta

Luka Ploče dok je bilo uzanog koloseka (od 1942 do 1966.godine) :

ploce luka  17.JPG
ploce luka 17.JPG (192.38 KiB) Pregledano 135 puta