Hrvatska

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8229
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

=nastavak=
3 Gradnja pruge Knin - Gracac 1924 i povezivanje sa Splitom i Sibenikom.jpg
3 Gradnja pruge Knin - Gracac 1924 i povezivanje sa Splitom i Sibenikom.jpg (231.63 KiB) Pregledano 2214 puta
4 Gradnja pruge Knin - Gracac 1924 i povezivanje sa Splitom i Sibenikom.jpg
4 Gradnja pruge Knin - Gracac 1924 i povezivanje sa Splitom i Sibenikom.jpg (229.56 KiB) Pregledano 2214 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8229
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Šumska pruga u okolini Benkovca :

Izvor : Aca Z.Jovanović
Prilozi
Benkovac sumska pruga.jpg
Benkovac sumska pruga.jpg (119.82 KiB) Pregledano 2177 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od ivanjz »

Železnička stanica Zabok.

http://www.google.com
Prilozi
ZabokSt.jpg
ZabokSt.jpg (145.41 KiB) Pregledano 2141 put

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8229
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Čakovec :
Prilozi
Cakovec.jpg
Cakovec.jpg (149.75 KiB) Pregledano 2102 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8229
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Godišnjica Rijećke pruge :

Izvor : Aca.Z.Jovanović
Prilozi
46453221_194466291442629_5691367520204750848_n.jpg
46453221_194466291442629_5691367520204750848_n.jpg (101.17 KiB) Pregledano 2073 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8229
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Diverzija u blizini Splita 1941.godine :
46453191_365098324063573_7198246556804317184_n.jpg
46453191_365098324063573_7198246556804317184_n.jpg (200.82 KiB) Pregledano 2044 puta
Izvor : Aca Z.Jovanović

Korisnikov grb
Stanley
Vozovođa
Poruke: 258
Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
Mesto: Zagreb
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od Stanley »

ivanjz piše:Železnička stanica Prandauovci. Dal neko zna na kojoj se pruzi nalazi/la?
Pruga Koprivnica - Osijek. Za vrijeme JŽ zvala se Vučkovac.
Serija 05 je zakon

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2470
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od cira-1 »

Zaprešićka železnička stanica iz 1942. godine.
Tada je još uvijek postojao drvored ispred kolodvorske zgrade, mislim da se radilo o kestenima...
01.jpg
01.jpg (148.37 KiB) Pregledano 2005 puta
Zaprešićka železnička stanica. Slikan 1986. godine...
Drvoreda ispred stanične zgrade više nema...
Desno od zgrade vidi se telefonska govornica, tj. kućica...
U to vreme, kad još nije bilo mobilnih telefona, a imati telefon u kući bio je luksuz, ovakve telefonske govornice bile su jedina veza sa dalekim prijateljima, rodbinom... Znalo se i čekati da bi se došlo na red...
02.jpg
02.jpg (192.41 KiB) Pregledano 2005 puta
Fotografija je iz privatne arhive Vjekoslava Sutona.

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2470
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od cira-1 »

PRVI ŽELJEZNIČKI MOST PREKO KRAPINE, NA ULAZU U ZAPREŠIĆ.
Prvi željeznički most preko rijeke Krapine kod Zaprešića, napravljen je još davne 1862. godine, kao dio prve pruge u našim krajevima (pruga Zidani most - Zagreb - Sisak).
"Most preko rijeke Krapine bio je dug 91,04 m i imao je dva mosna otvora. Izvedba je bila tehnički vrlo složena. Izgradnju su stupova za mosnu konstrukciju preuzeli 1860. građevni poduzetnici Jakov Delač iz Skrada i Antun Šneler iz Dobre, a čelične rešetkaste mosne konstrukcije mosta izrađene su u austrijskoj tvornici mostova Jozef Körösi u Grazu. Konstrukcije za most preko Krapine kod Zaprešića, kao i za most preko Save u Zagrebu, Dunavom i Savom su dopremljene do Siska, a odatle kopnenim putem na gradilište. Zbog mase od 360 (savski most) odnosno 206 tona (krapinski most), konstrukcija se najprije montirala na pomičnoj skeli, a potom naguravala na već ugrađene temeljne stupove. Pomicanje je izvođeno na drvenim valjcima. Budući da je takvo navlačenje konstrukcije bilo prvi put primijenjeno u Monarhiji, pobudilo je veliko zanimanje stručnjaka, ali i građana. Stoga je na prvi dan montaže mosne konstrukcije na rijeci Savi 22. svibnja 1862. došao na gradilište i hrvatski ban Josip Šokčević i drugi odličnici iz Zagreba, a 15. svibnja tijekom montaže mosne konstrukcije na rijeci Krapini, za sve je koji su željeli vidjeti tu novost u mostogradnji bio je priređen izlet iz Zagreba do Podsuseda, i prije otvaranje pruge za promet"
Most je tada bio jednokolosječan.
Na slici se vidi taj most, prvi željeznički most preko rijeke Krapine kod Zaprešića.
Slika je sa kraja 1942. godine.
Slika skinuta sa stranice Hrvatskog željezničkog muzeja:
http://www.hznet.hr/hz_muzej/index.php/ ... odvoznjaci
Autor: foto Zaza, inventarska oznaka: 793-1 4-2
Tekst preuzet sa stranice:
http://www.casopis-gradjevinar.hr/asset ... etnice.pdf
01.jpg
01.jpg (19.19 KiB) Pregledano 1990 puta
02.jpg
02.jpg (16.42 KiB) Pregledano 1990 puta

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2470
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od cira-1 »

DRUGI ŽELJEZNIČKI MOST PREKO KRAPINE PORED ZAPREŠIĆA...
"...Godine 1944. za promet je otvoren i drugi željeznički most preko rijeke Krapine. Građen je u sklopu gradnje drugoga kolosijeka na dionici između Zidanoga Mosta i Zagreb Zapadnog kolodvora. Novi je most izgrađen na mjestu prijašnjeg mosta, bio je širok 9 m, imao je jedan otvor od 62 m i čeličnu rešetkastu mosnu konstrukciju izvedenu zakivanjem. Most je postavljen na ležajeve dviju novoizgrađenih mosnih glava (upornjaka) od armirana betona. Mosne je glave izgradilo Građevno poduzetništvo ing. Alberta Helfmana iz Zagreba, a mosnu je konstrukciju izradila i montirala njemačka tvrtka Ferrostahl A.G. iz Essena. Montaža je konstrukcije novog mosta počela u rujnu 1943., a kao zanimljivost valja istaknuti da je nosiva konstrukcija novog mosta bila privremeno montirana pokraj staroga mosta i da je služila za promet sve do potpune demontaže starog. Konačno je postavljanje konstrukcije na pravo mjesto uslijedilo 15. veljače 1944. godine..."
Na slici se vidi njemačka vojska koja je gradila taj drugi, ovaj put dvokolosječni željeznički most.
Slika je sa kraja 1943. godine.
Fotografija je uslikana u čekaonici zaprešićkog kolodvora.Dio je arhive Vjekoslava Sutona (željezničara, našeg Zapreščana, velikog zaljubljenika u željeznicu, povijest i naš grad)
Tekst preuzet sa stranice:
http://www.casopis-gradjevinar.hr/asset ... etnice.pdf
01.jpg
01.jpg (58.65 KiB) Pregledano 1972 puta
Slikan 1946. godine...
Most je oštećen u savezničkom bombardiranju 1945. godine. Tada je oštećena pruga i neko vrijeme je smo jedan kolosijek preko mosta bio osposobljen za promet...
Ali most nikada nije srušen. Dan danas tamo stoji i preko njega prometuju vlakovi.
Na slici se (po okolnim poljima) vide krateri od savezničkog bombardiranja.Pored mosta vide se i temelji prvog mosta (dio njih je vidljiv i danas).A vidi se i bunker. koji, još uvijek i danas tamo postoji.
Ova fotografija uslikana je u čekaonici zaprešićkog željezničkog kolodvora.Dio je arhive Muzeja železnice Srbije.
02.jpg
02.jpg (43.38 KiB) Pregledano 1972 puta
Skinuto sa : Zaprešić grad kak te imam rad

Pošalji Odgovor

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 16 gostiju