Hrvatska

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od mali.paja »

Ne vjerovatno je bila i ložionica nego je bila velika ložionica. Iz Knina su skoro pa svi vlakovi išli sa 2 (putnički) ili 3 (teretni) lokomotive. Iste su se skidale u Gračacu. Ložionica Gračac je isto tako od Gospića vršila potiskivanje i zaprezanje skoro svih vlakova prema Gračacu. Usponi su sa obje strane bili veliki, preko 20%o. U Zagrebu je bio i posebni lički turnus u vuči vlakova. To se odnosilo na brze vlakove. Iz Zagreba do Gračaca su išle parne lokomotive i tamo je bio lom vuče (izmjena lokomotiva. U tom turnusu su čini mi se išla po 2 ložača. Taj lički turnus je bio dobro plaćen. Poznavao sam jednog strojovođu koji mi je rekao da je on sa tim ličkim turnusom izgradio kuću. Dolaskom dizelki postepeno prestaje potreba za upotrebu ložionice. Poslije toga je ložionicu preuzela JNA i u njoj je bilo nekoliko lokomotiva serije 33 kao RR. Krajem osamdesetih JNA je te parnjače prodala kao staro željezo u željezaru Jesenice. Najdivnije je da su sve te lokomotive bile ispravne i mogle su se odmah potpaliti. Prije nego su lokomotive stigle u Gračac za RR bile su u Šinovozu, Zrenjanjin i napravljen je generalni remont. Od tih lokomotiva serije 33 još su 2 na životu. Prva je 33-098 koja se nalazi u HŽ muzeju. Još ima sve dijelove i mogla bi se relativno za male novce osposobiti za vuču. Druga je lokomotiva SŽ 33-037. To je sada muzejska slovenska lokomotiva. Tadašnji ŽG (Železniško gospodarstvo) Ljubljana je otkupilo tu lokomotivu i čini mi se još 2 od željezare Jesenive. Oni su ustvari za istu težinu te 3 lokomotive željezari dali istu količinu starog željeza. To su bile stare tračnice, željezo od izrezanih vagona itd. 1 lokomotiva je muzejska a što je bilo sa ostale 2? One su kupljene da posluže kao izvor rezervnih dijelova. Ono što je još interesantno ta lokomotiva je 1942 kupljena za potreba ondašnje NDH i imala je oznaku 30-022. Poslije 1945. ako se ne varam bila je u Ogulinu i kasnije u Osijeku. Iz Osijeka je otišla u Gračac kao RR. Od dizel vuče po ličkoj pruzi su najprije vozile po 2 lokomotive serije 642/643. Početkom sedamdesetih prvenstveno za ličku prugu u Americi su nabavljene lokomotive serije 664. Jake lokomotive sa osovinskim pritiskom od 16t. Kako te lokomotive nisu mogle grijati naručeno je od tvornice ĐĐ 10 vagona parni kotao/službeni. Pola vagona je bilo sa parnim kotlom i čovjekom koji je to opsluživao a pola je bio službeni vagon. Voda se u kotlu zagrijavala na naftu. Kad sam naveo da su lokomotive 664 nabavljene za ličku prugu bilo ih je i u drugim depoima koji su obavljali vuču na prugama sa manjim osovinskim pritiskom (Varaždin, Osijek i Vinkovci. U kontigentu isporuke lokomotiva 664 i ŽTO Priština je dobila 5 komada. Osim ovih lokomotiva serije 664 još su kupljene lokomotive serije 663 za unsku prugu i Split. To su bile velike, jake i teške lokomotiv. Čak nisu smjele ni po svim kolosijecima voziti unskom prugom. Za svaki je kolodvor pisalo ukoliko ide u skretanje brzina i na koji kolosijek smije u knjižici VR. Toliko od mene.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Najlepše hvala g.mali.paja na obilju informacija o stanici Gračac !!!

Da ja nastavim..............

Čuli smo da je bila u stanici i velika ložionica. Kad je tako , onda su bile i radionice za popravke manjih kvarova :
109768364_361518998169598_6643885155526742368_n.jpg
109768364_361518998169598_6643885155526742368_n.jpg (42.59 KiB) Pregledano 3440 puta
Železnička stanica Gračac danas :
Gracac.j1.jpg
Gracac.j1.jpg (63.26 KiB) Pregledano 3440 puta
109688873_349855533034461_517934821684248192_n.jpg
109688873_349855533034461_517934821684248192_n.jpg (90.48 KiB) Pregledano 3440 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Gračac bila je dosta velika i lepo sređena :
109695446_725254924956943_1356646477785203181_n.jpg
109695446_725254924956943_1356646477785203181_n.jpg (126.2 KiB) Pregledano 3439 puta
109817467_731364017406919_2792048418777924969_n.jpg
109817467_731364017406919_2792048418777924969_n.jpg (148.64 KiB) Pregledano 3439 puta
Tu je i nagibni voz :
109703559_689200574969702_6784923293733580167_n.jpg
109703559_689200574969702_6784923293733580167_n.jpg (88 KiB) Pregledano 3439 puta
Izvor : Milan Jakšić

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od mali.paja »

Inače prostor ložionice se ne vidi iz kolodvora. Nije se ni prije vidio.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Dizel vuča teretnih vozova u okolini stanice gračac :
Gracac.j1.jpg7.jpg
Gracac.j1.jpg7.jpg (155.86 KiB) Pregledano 3384 puta
Gracac.j1.jpg4.jpg
Gracac.j1.jpg4.jpg (141.34 KiB) Pregledano 3384 puta
Izvor : Milan Jakšić

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Canfanaro 1910.godine na pruzi Divača-Pula,

Od ove stanice se odbvajala pruga ka Rovinju.
337_001 Canfanaro 1910 istra.jpg
337_001 Canfanaro 1910 istra.jpg (219.84 KiB) Pregledano 3221 put

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Sušak i pored nje veliko stovarište :
395_001.jpg
395_001.jpg (231.01 KiB) Pregledano 2851 put

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Detalj sa železničke stanice Split 1949.godine :
560_001 Split 49.jpg
560_001 Split 49.jpg (172.16 KiB) Pregledano 2784 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Detalj sa železničke stanice Zagreb 1950.godine :
131_001 ZG 50.jpg
131_001 ZG 50.jpg (204.94 KiB) Pregledano 2695 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Poruka od PECELJ »

Doseljenici iz verovatno Like i Korduna i BIH na železničkoj stanici Osijek, na svom putu ka Baranji :
122571824_399864814365484_2411364235890515334_n.jpg
122571824_399864814365484_2411364235890515334_n.jpg (293.45 KiB) Pregledano 2541 put
122555785_645886922740822_8494388841458503930_n.jpg
122555785_645886922740822_8494388841458503930_n.jpg (240.33 KiB) Pregledano 2541 put
122661796_362731151632642_5139804507596752778_n.jpg
122661796_362731151632642_5139804507596752778_n.jpg (321.58 KiB) Pregledano 2541 put
Izvor : Aca Z.Jovanović

Pošalji Odgovor

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta