Sarajevo-Ploče
Poslato: 05 Feb 2014, 21:32
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
Rodio se u Dubrovniku. Otac iz Jablnice bio je u službi u dubrovniku. Za vrijeme rata bili izbjeglice u Srbiji. Završio školu u Vogošći. Sa Kecmanom iz Drvara bio najbolji u klasi. Po završetku škole prvo radno mjesto u Zelenici. Sa lokomotivom Brenom (442-001) dovukao iz Beograda Plavi vlak sa članovima Predsjedništva i diplomatskim zborom u Sarajevo na otvaranje ZOI. Moj pokojni otac je već bio stari strojovođa u Zelenici kad je on došao (sam kraj pedesetih, početak šezdesetih). Nedugo iza toga mi smo se vratili u Mostar. Još nešto?
Interesantno pitanje. Gdje je završilo osoblje po ukidanju uzanih pruga u BiH? Dosta strojovođa je mlado oišlo u mirovinu. Dosta ih je zaposleno i na normalnim prugama. Ukidanjem uzane pruge Teslić-Doboj-B.Brod/S.Brod je završilo u Hrvatskoj (najveći dio) i Sloveniji. Pogotovo manevristi i kočničari. Prometnici su raspoređivani po ostalim kolodvorima BiH. Sa ZOK-ove pruge (Zavidovići-Olovo-Kusače) su također raspoređni po ostatku BiH. Sa Šipadove pruge sam si naveo da su neki završili u Prijedoru. Bilo ih je i u B.Luci i Bihaću. Dospjelo ih je i do Zagreba. Normalizacijom uzane pruge Ploče-Sarajevo najviše ih je završilo na toj novoj pruzi. Ukidanjem uzane pruge Uskoplje-Zelenika 1968. strojovođe su završili u Čapljini a ostalo osoblje na pruzi Ploče-Sarajevo. Tada je već počela i dizelizacija tako da ono malo ložača je ili umirovljeno ili prešlo isto na normalnu prugu. Na normalnoj pruzi Ploče-Sarajevo su negdje do početka sedamdesetih parnjače bile na manevri. Permanentnu manevru sa serijom 20 je imao kolodvor Mostar Teretna. Čapljina i Metković su imali 1 lokomotivu serije 12. (ne znam točno). Ta lokomotiva je posluživala oba kolodvora. Ploče su imali lokomotivu serije 20 na manevri. Pločanska lokomotiva se pojavljuje i u jednom filmu snimanom u Pločama. Film se zvao "Horoskop". Osim u teretnom dijelu Ploča sniman je na Neretvi u Čapljini. Glume: Milena Dravić, Pavle Vujsić, Miša Janketić, Dragan Nikolić itd.cvijic piše:Vjerujem.Negdje sam imao sliku gdje je neko vjerovatno greskom napisao Bozidar. Kazi ti meni kad smo vec tu,gdje je najveci broj tih stojovodja sa uskotracne po ukidanju otisao i u koju sekciju. Kecmana poznajem,po ukidanju uskotracne vozio je u VV Prijedor na 661.
Da nastavim sa ovim!mali.paja piše:Interesantno pitanje. Gdje je završilo osoblje po ukidanju uzanih pruga u BiH? Dosta strojovođa je mlado oišlo u mirovinu. Dosta ih je zaposleno i na normalnim prugama. Ukidanjem uzane pruge Teslić-Doboj-B.Brod/S.Brod je završilo u Hrvatskoj (najveći dio) i Sloveniji. Pogotovo manevristi i kočničari. Prometnici su raspoređivani po ostalim kolodvorima BiH. Sa ZOK-ove pruge (Zavidovići-Olovo-Kusače) su također raspoređni po ostatku BiH. Sa Šipadove pruge sam si naveo da su neki završili u Prijedoru. Bilo ih je i u B.Luci i Bihaću. Dospjelo ih je i do Zagreba. Normalizacijom uzane pruge Ploče-Sarajevo najviše ih je završilo na toj novoj pruzi. Ukidanjem uzane pruge Uskoplje-Zelenika 1968. strojovođe su završili u Čapljini a ostalo osoblje na pruzi Ploče-Sarajevo. Tada je već počela i dizelizacija tako da ono malo ložača je ili umirovljeno ili prešlo isto na normalnu prugu. Na normalnoj pruzi Ploče-Sarajevo su negdje do početka sedamdesetih parnjače bile na manevri. Permanentnu manevru sa serijom 20 je imao kolodvor Mostar Teretna. Čapljina i Metković su imali 1 lokomotivu serije 12. (ne znam točno). Ta lokomotiva je posluživala oba kolodvora. Ploče su imali lokomotivu serije 20 na manevri. Pločanska lokomotiva se pojavljuje i u jednom filmu snimanom u Pločama. Film se zvao "Horoskop". Osim u teretnom dijelu Ploča sniman je na Neretvi u Čapljini. Glume: Milena Dravić, Pavle Vujsić, Miša Janketić, Dragan Nikolić itd.cvijic piše:Vjerujem.Negdje sam imao sliku gdje je neko vjerovatno greskom napisao Bozidar. Kazi ti meni kad smo vec tu,gdje je najveci broj tih stojovodja sa uskotracne po ukidanju otisao i u koju sekciju. Kecmana poznajem,po ukidanju uskotracne vozio je u VV Prijedor na 661.
Nastavak!mali.paja piše:Da nastavim sa ovim!mali.paja piše:Interesantno pitanje. Gdje je završilo osoblje po ukidanju uzanih pruga u BiH? Dosta strojovođa je mlado oišlo u mirovinu. Dosta ih je zaposleno i na normalnim prugama. Ukidanjem uzane pruge Teslić-Doboj-B.Brod/S.Brod je završilo u Hrvatskoj (najveći dio) i Sloveniji. Pogotovo manevristi i kočničari. Prometnici su raspoređivani po ostalim kolodvorima BiH. Sa ZOK-ove pruge (Zavidovići-Olovo-Kusače) su također raspoređni po ostatku BiH. Sa Šipadove pruge sam si naveo da su neki završili u Prijedoru. Bilo ih je i u B.Luci i Bihaću. Dospjelo ih je i do Zagreba. Normalizacijom uzane pruge Ploče-Sarajevo najviše ih je završilo na toj novoj pruzi. Ukidanjem uzane pruge Uskoplje-Zelenika 1968. strojovođe su završili u Čapljini a ostalo osoblje na pruzi Ploče-Sarajevo. Tada je već počela i dizelizacija tako da ono malo ložača je ili umirovljeno ili prešlo isto na normalnu prugu. Na normalnoj pruzi Ploče-Sarajevo su negdje do početka sedamdesetih parnjače bile na manevri. Permanentnu manevru sa serijom 20 je imao kolodvor Mostar Teretna. Čapljina i Metković su imali 1 lokomotivu serije 12. (ne znam točno). Ta lokomotiva je posluživala oba kolodvora. Ploče su imali lokomotivu serije 20 na manevri. Pločanska lokomotiva se pojavljuje i u jednom filmu snimanom u Pločama. Film se zvao "Horoskop". Osim u teretnom dijelu Ploča sniman je na Neretvi u Čapljini. Glume: Milena Dravić, Pavle Vujsić, Miša Janketić, Dragan Nikolić itd.cvijic piše:Vjerujem.Negdje sam imao sliku gdje je neko vjerovatno greskom napisao Bozidar. Kazi ti meni kad smo vec tu,gdje je najveci broj tih stojovodja sa uskotracne po ukidanju otisao i u koju sekciju. Kecmana poznajem,po ukidanju uskotracne vozio je u VV Prijedor na 661.
Ukidanjem pruga Čapljina-Dubrovnik i Hum-Bileća 1976. strojno osoblje je završilo na normalnoj pruzi. U to vrijeme je bila i izgradnja niza elektrana na Neretvi i reverzibilne HE Čapljina. Bilo je potrebe za novim radnicima tako da su neki strojovođe tamo završavali. Prometnici su završili po cijeloj BiH. Kondukteri domicila Dubrovnik su završili u Pločama. Ploče su imale i svoju VV.
Svi koji su imali domicil u Pločama su bili prijavljeni na mirovinsko u Split (SV/MV,KDK, KOČ. itd). Sad imaš ljudi od Čapljine do Sarajeva koji primaju Hrvatsku mirovinu. Oni su prema ovim umirovljenicima iz BiH bogataši. Dosta prometnika je završilo i na putničkim blagajnama. Moraš znati da je dosta ljudi (prometnika) bilo strah na tim prugama raditi pa su sami tražili za blagajnika. Dok su na tim uzanim prugama uvijek znali situaciju na normalnim nije bilo vremena. Daš odjavu odmah slijedi signal za sljedeći vlak itd. Mala digresija sa dvokolosiječne pruge gdje sam radio. Došao je jedan prometnik iz Like u Podsused. Taj nije sjeo 12 sati. Jedva mu je nekako sjelo dva različita polazna signala a vlakovi još na pruzi.