Hrvatska

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1415
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod mali.paja » 21 Jul 2020, 14:21

Ne vjerovatno je bila i ložionica nego je bila velika ložionica. Iz Knina su skoro pa svi vlakovi išli sa 2 (putnički) ili 3 (teretni) lokomotive. Iste su se skidale u Gračacu. Ložionica Gračac je isto tako od Gospića vršila potiskivanje i zaprezanje skoro svih vlakova prema Gračacu. Usponi su sa obje strane bili veliki, preko 20%o. U Zagrebu je bio i posebni lički turnus u vuči vlakova. To se odnosilo na brze vlakove. Iz Zagreba do Gračaca su išle parne lokomotive i tamo je bio lom vuče (izmjena lokomotiva. U tom turnusu su čini mi se išla po 2 ložača. Taj lički turnus je bio dobro plaćen. Poznavao sam jednog strojovođu koji mi je rekao da je on sa tim ličkim turnusom izgradio kuću. Dolaskom dizelki postepeno prestaje potreba za upotrebu ložionice. Poslije toga je ložionicu preuzela JNA i u njoj je bilo nekoliko lokomotiva serije 33 kao RR. Krajem osamdesetih JNA je te parnjače prodala kao staro željezo u željezaru Jesenice. Najdivnije je da su sve te lokomotive bile ispravne i mogle su se odmah potpaliti. Prije nego su lokomotive stigle u Gračac za RR bile su u Šinovozu, Zrenjanjin i napravljen je generalni remont. Od tih lokomotiva serije 33 još su 2 na životu. Prva je 33-098 koja se nalazi u HŽ muzeju. Još ima sve dijelove i mogla bi se relativno za male novce osposobiti za vuču. Druga je lokomotiva SŽ 33-037. To je sada muzejska slovenska lokomotiva. Tadašnji ŽG (Železniško gospodarstvo) Ljubljana je otkupilo tu lokomotivu i čini mi se još 2 od željezare Jesenive. Oni su ustvari za istu težinu te 3 lokomotive željezari dali istu količinu starog željeza. To su bile stare tračnice, željezo od izrezanih vagona itd. 1 lokomotiva je muzejska a što je bilo sa ostale 2? One su kupljene da posluže kao izvor rezervnih dijelova. Ono što je još interesantno ta lokomotiva je 1942 kupljena za potreba ondašnje NDH i imala je oznaku 30-022. Poslije 1945. ako se ne varam bila je u Ogulinu i kasnije u Osijeku. Iz Osijeka je otišla u Gračac kao RR. Od dizel vuče po ličkoj pruzi su najprije vozile po 2 lokomotive serije 642/643. Početkom sedamdesetih prvenstveno za ličku prugu u Americi su nabavljene lokomotive serije 664. Jake lokomotive sa osovinskim pritiskom od 16t. Kako te lokomotive nisu mogle grijati naručeno je od tvornice ĐĐ 10 vagona parni kotao/službeni. Pola vagona je bilo sa parnim kotlom i čovjekom koji je to opsluživao a pola je bio službeni vagon. Voda se u kotlu zagrijavala na naftu. Kad sam naveo da su lokomotive 664 nabavljene za ličku prugu bilo ih je i u drugim depoima koji su obavljali vuču na prugama sa manjim osovinskim pritiskom (Varaždin, Osijek i Vinkovci. U kontigentu isporuke lokomotiva 664 i ŽTO Priština je dobila 5 komada. Osim ovih lokomotiva serije 664 još su kupljene lokomotive serije 663 za unsku prugu i Split. To su bile velike, jake i teške lokomotiv. Čak nisu smjele ni po svim kolosijecima voziti unskom prugom. Za svaki je kolodvor pisalo ukoliko ide u skretanje brzina i na koji kolosijek smije u knjižici VR. Toliko od mene.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod PECELJ » 22 Jul 2020, 10:29

Najlepše hvala g.mali.paja na obilju informacija o stanici Gračac !!!

Da ja nastavim..............

Čuli smo da je bila u stanici i velika ložionica. Kad je tako , onda su bile i radionice za popravke manjih kvarova :

109768364_361518998169598_6643885155526742368_n.jpg
109768364_361518998169598_6643885155526742368_n.jpg (42.59 KiB) Pregledano 538 puta


Železnička stanica Gračac danas :

Gracac.j1.jpg
Gracac.j1.jpg (63.26 KiB) Pregledano 538 puta

109688873_349855533034461_517934821684248192_n.jpg
109688873_349855533034461_517934821684248192_n.jpg (90.48 KiB) Pregledano 538 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod PECELJ » 22 Jul 2020, 10:34

Železnička stanica Gračac bila je dosta velika i lepo sređena :

109695446_725254924956943_1356646477785203181_n.jpg
109695446_725254924956943_1356646477785203181_n.jpg (126.2 KiB) Pregledano 537 puta

109817467_731364017406919_2792048418777924969_n.jpg
109817467_731364017406919_2792048418777924969_n.jpg (148.64 KiB) Pregledano 537 puta


Tu je i nagibni voz :

109703559_689200574969702_6784923293733580167_n.jpg
109703559_689200574969702_6784923293733580167_n.jpg (88 KiB) Pregledano 537 puta

Izvor : Milan Jakšić

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1415
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod mali.paja » 22 Jul 2020, 19:24

Inače prostor ložionice se ne vidi iz kolodvora. Nije se ni prije vidio.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod PECELJ » 23 Jul 2020, 11:19

Dizel vuča teretnih vozova u okolini stanice gračac :

Gracac.j1.jpg7.jpg
Gracac.j1.jpg7.jpg (155.86 KiB) Pregledano 482 puta


Gracac.j1.jpg4.jpg
Gracac.j1.jpg4.jpg (141.34 KiB) Pregledano 482 puta

Izvor : Milan Jakšić

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod PECELJ » 11 Sep 2020, 12:02

Železnička stanica Canfanaro 1910.godine na pruzi Divača-Pula,

Od ove stanice se odbvajala pruga ka Rovinju.

337_001 Canfanaro 1910 istra.jpg
337_001 Canfanaro 1910 istra.jpg (219.84 KiB) Pregledano 319 puta


Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron