Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
Dumus
Pružni radnik
Poruke: 9
Pridružen: 25 Okt 2015, 23:51
Kontakt:

Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Porukaod Dumus » 16 Okt 2017, 20:35

Dodatak na registar naših lokomtiva.
Slučajno sam e-bay našo ovu fotku koju prodaje jedan Austrijanac.
Kako postoji samo jedna fotka 104 i to ona 008-ce u Tadej Brate-ovoj knjizi ,
mislim da je vredna pogotovu što je za sad prva 104-007.
104-007 1963g..jpg
104-007 1963g..jpg (107.45 KiB) Pregledano 627 puta


P.S. Nisam baš siguran da je snimljena 1963 , kako navodi prodavac, već mislim da će pre biti 1933g.

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1977
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Porukaod cira-1 » 17 Okt 2017, 09:59

Evo još jedne 104-018

104-018.jpg
104-018.jpg (182.21 KiB) Pregledano 615 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5623
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Porukaod PECELJ » 18 Okt 2017, 11:40

Ista lokomotiva (104-018) samo sada snimljena u Rijeci 1947.godine :

104-018 Rijeka - 1947. - lokomotiva na kolodvoru.jpg
104-018 Rijeka - 1947. - lokomotiva na kolodvoru.jpg (178.96 KiB) Pregledano 598 puta
Poslednje učitavanje od PECELJ dana 18 Okt 2017, 11:44, učitano 1 put ukupno.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5623
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Porukaod PECELJ » 18 Okt 2017, 11:43

Tehnički podaca :

Stara oznaka serije: SudB/kkstB 106=SHS 106,
Nova oznaka serije: JDŽ 104, TIP: 2B,
Godina prestanka rada: 1940.
Najveća brzina: 90Km/h
Snaga 265 kW
Masa lokomotive u službi: 55 t
Duljina lokomotive s tenderom: 10.200 mm

Za ondašnje carske i kraljevske državne željeznice (kkStB) austrijske tvornice gradile su brzovoznu lokomotivu te serije tipa 2B za velike brzine u poboljšanoj kompaundnoj varijanti. U konstrukciji tih lokomotiva povećanje promjer niskotlacnoga cilindra. Uz tu lokomotivu vezano je i veće iskustvo na izradbi ložišne rešetke od čeličnoga lijeva i nastojanje da se zadrži limitirano veće osovinsko opterećenje.
Njezine posebnosti bile su plosnati parorazvodnici, kormilo Heusinger, zračna kočnica Westinghouse i dva dopadljiva parna doma. Prednji slobodni kotači bili su postavljeni kao dvoosovinsko okretno postolje. Posebno obilježje te, kao i drugih lokomotiva tipa 2B, bila je veća grijaća površina kotla, mala adhezijska težina i veliki promjer pogonskih kotača.
Na željeznicama u Hrvatskoj ta lokomotiva imala je pogonske kotače najvećega promjera (2.149 mm). U prometu su bile iskorištavane do pred kraj II. svjetskoga rata. Vukle su brze vlakove i putničke vlakove, i to uglavnom po nizinskim prugama u Sloveniji, a na području Hrvatske vozile su do Zagreba i na pruzi Maribor – Čakovec.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5623
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Porukaod PECELJ » 23 Okt 2017, 11:36

Lokomotiva JDŽ 104-008 na nepoznatoj lokaciji :

JDZ 104-008.jpg
JDZ 104-008.jpg (96.45 KiB) Pregledano 570 puta

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1977
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Porukaod cira-1 » 23 Okt 2017, 18:18

G. PECELJ je napisao :
Lokomotiva JDŽ 104-008 na nepoznatoj lokaciji :

Trebalo bi da je Maribor

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1043
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotiva JDŽ-SDŽ 104-007

Porukaod železocestnik » 21 Feb 2020, 01:08

Pozdravljeni,

cira-1 već je stavio fotografiju JŽ 104-018, ali ova je bolje resolucije i zna se da je snimljena u Mariboru prije drugog svetskog rata...

Slika

detajl...

Slika

pozdrav
Darko


Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost