Lokomotive serije JŽ 109
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Lokomotive serije JŽ 109
- Prilozi
-
- 109-001-1936-Otto-Zell.jpg (87.65 KiB) Pregledano 2246 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serij JŽ 109
Pozdravljeni,
prema Pospichalu dobile su JDŽ numeraciju samo tri lokomotive Südbah serije 32 f: JDŽ 109-001 do 003,
dakle SB 32f sa brojevima SB: 1701, 1707 i 1723 služile su do podele 1923 u Tirolu.
Ova SB 1718 radila je do podele 1923 u Trstu...
Fotografija preuzeta iz wikipedije: https://de.wikipedia.org/wiki/SB_32f
pozdrav
Darko
prema Pospichalu dobile su JDŽ numeraciju samo tri lokomotive Südbah serije 32 f: JDŽ 109-001 do 003,
dakle SB 32f sa brojevima SB: 1701, 1707 i 1723 služile su do podele 1923 u Tirolu.
Ova SB 1718 radila je do podele 1923 u Trstu...
Fotografija preuzeta iz wikipedije: https://de.wikipedia.org/wiki/SB_32f
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serij JŽ 109
Tehničke karakteristike
Stara oznaka serije: SudB 32f=DRB 38=SHS 32f,
Nova oznaka serije: JDŽ 109, TIP: 2C,
Godina prestanka rada: 1933.
Najveća brzina: 70Km/h
Snaga 352 kW
Masa lokomotive u službi: 60,2 t
Duljina lokomotive s tenderom: 16.622 mm
Lokomotive te serije vukle su brze i putničke vlakove prugom od Šentpetera (tj. Svetoga Petra, danas Pivke) u Sloveniji do Rijeke te preko Ljubljane do Zagreba. Te troosovinske lokomotive novoga tipa s prednjim dvoosovinskim okretnim postoljem gradile su austrijske tvornice za Društvo južnih željeznica, koje je radi pristupa luci u Rijeci 1873. sagradilo prugu Šentpeter (Pivka) – Rijeka.
Prva lokomotiva bila je sagrađena u tvornici StEG u Beču da bi dopunila vuču vlakova na brdskim prugama u Istri. Njezine posebnosti bile su plosnati parorazvodnici ili parorazvodnici s ventilima tipa Lentz, kormilo Heusinger, jednostavna vakuumska kočnica Hardy ili zračna kočnica Westinghouse te sanduk pjeskare na boku kotla.
Sto se tiče konstrukcije, postojale su lokomotive serije JDZ 109 s jednim parnim domom i lokomotive s dva parna doma. Prema dispoziciji kotla, razvodu pare i drugim pojedinostima imale su velike sličnosti s kompaundnim lokomotivama koje su vukle brze vlakove na prugama Austrijskih državnih željeznica
Stara oznaka serije: SudB 32f=DRB 38=SHS 32f,
Nova oznaka serije: JDŽ 109, TIP: 2C,
Godina prestanka rada: 1933.
Najveća brzina: 70Km/h
Snaga 352 kW
Masa lokomotive u službi: 60,2 t
Duljina lokomotive s tenderom: 16.622 mm
Lokomotive te serije vukle su brze i putničke vlakove prugom od Šentpetera (tj. Svetoga Petra, danas Pivke) u Sloveniji do Rijeke te preko Ljubljane do Zagreba. Te troosovinske lokomotive novoga tipa s prednjim dvoosovinskim okretnim postoljem gradile su austrijske tvornice za Društvo južnih željeznica, koje je radi pristupa luci u Rijeci 1873. sagradilo prugu Šentpeter (Pivka) – Rijeka.
Prva lokomotiva bila je sagrađena u tvornici StEG u Beču da bi dopunila vuču vlakova na brdskim prugama u Istri. Njezine posebnosti bile su plosnati parorazvodnici ili parorazvodnici s ventilima tipa Lentz, kormilo Heusinger, jednostavna vakuumska kočnica Hardy ili zračna kočnica Westinghouse te sanduk pjeskare na boku kotla.
Sto se tiče konstrukcije, postojale su lokomotive serije JDZ 109 s jednim parnim domom i lokomotive s dva parna doma. Prema dispoziciji kotla, razvodu pare i drugim pojedinostima imale su velike sličnosti s kompaundnim lokomotivama koje su vukle brze vlakove na prugama Austrijskih državnih željeznica
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serij JŽ 109
Lokomotiva JDŽ 109-001 snimljena u Ljubljani 1933.godine :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serij JŽ 109
Pozdravljeni,
lokomotive na slikama izgledajo drugačije, pa i lokomotive, koje nose isti broj kod Južne železnice (Südbahn).
Kako to ?
Potrebno je reći, da je SB od svega 27 lokomotiva serije 32f preradio na pregrijanu paru samo dve lokomotive ove serije. Pregradio jih je na pregrijanu paru u godini 1922/1923.
Ove dvije lokomotive bile su SB broj 1701 i 1707 i dobile su posle podeljenja lokomotiva posle WW1 brojeve JDŽ 109-001 i JDŽ 109-002 (posle 1933).
Dakle sve lokomotive serije 32f izgledale su u početku kao ona Südbahn sa brojem 1718, koju sam stavio gore i preuzeu je iz wikipedije.
Samo dve lokomotivi ove serije izgledale su drugčije posle godine 1922/1923, kada su bile prerađene na pregrijanu paru i imaju samo jedan dom.
U stvari drži ova tvrdnja gore, koju je stavio PECELJ, da su postojale lokomotive serije JDZ 109 s jednim parnim domom i lokomotive s dva parna doma, jer več došle JDŽ 109-001 i JDŽ 109-002 sa jednim domom, a JDŽ 109-003 je došla sa dva doma.
Ali do zbrke je došlo zbog toga, jer se nije znalo za ovu preradu ovih dviju lokomotiva, ali ako se je znalo, nije se znalo, kada je bila izvršena, pa niko nije bio siguran, da li je to ista lokomotiva, ili je došlo do greške.
Sada, kada znamo, za ovu preradu i godinu prerade, možemo ustanoviti, da je prva fotografija, koji je u prvi post ove teme stavio PECELJ, greška.
Zašto?
Jer Otto-Zell nije mogao fotografirati JDŽ 109-001 godine 1936, jer je tada već bila prerađena.
Sada je pitanje, kde je fotografirano i koje godine, jer na lokomotivi se ne vide oznake. Vide se oznake vagona pozadi ali isto slabo. Potrebno bo potražiti fotografiju sa boljom resolucijom. Moguće je to fotografija lokomotive JDŽ 109-003.
Potpuno je jasno, da je bila lokomotiva sa kasnijom oznakom JDŽ 109-002 prerađena još za vrijeme, kada je imala Südbahn broj 1707:
Preuzete po knjizi: Pawlik-Slezak: Südbahn-Lokomotiven
Lokomotivu JDŽ 109-001 trebao bi prema ovom zapisu prof. Kumarja gore fotografirati Prof. Gjivović na stanici Jesenice godine 1935, dakle već na poslu u Sloveniji posle prerade.
Iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani
Poslednja fotografija, koju je stavio PECELJ (JDŽ 109-001, Ljubljana, Foto Zell-Griebl) je tačna i pored nosi i dopis, da je bila preurađena u pregrijanu paru (dograđen pregrijevač i predgrijevač Dabeg te dograđena Lentzova regulacija ventila).
pozdrav
Darko
Da ne bi bilo zbrke u vezi JDŽ lokomotiva sa jednim ili sa dva parna doma, treba reći, kako je došlo do toga.PECELJ piše:Tehničke karakteristike
Stara oznaka serije: SudB 32f=DRB 38=SHS 32f,
Nova oznaka serije: JDŽ 109, TIP: 2C,
Sto se tiče konstrukcije, postojale su lokomotive serije JDZ 109 s jednim parnim domom i lokomotive s dva parna doma.
lokomotive na slikama izgledajo drugačije, pa i lokomotive, koje nose isti broj kod Južne železnice (Südbahn).
Kako to ?
Potrebno je reći, da je SB od svega 27 lokomotiva serije 32f preradio na pregrijanu paru samo dve lokomotive ove serije. Pregradio jih je na pregrijanu paru u godini 1922/1923.
Ove dvije lokomotive bile su SB broj 1701 i 1707 i dobile su posle podeljenja lokomotiva posle WW1 brojeve JDŽ 109-001 i JDŽ 109-002 (posle 1933).
Dakle sve lokomotive serije 32f izgledale su u početku kao ona Südbahn sa brojem 1718, koju sam stavio gore i preuzeu je iz wikipedije.
Samo dve lokomotivi ove serije izgledale su drugčije posle godine 1922/1923, kada su bile prerađene na pregrijanu paru i imaju samo jedan dom.
U stvari drži ova tvrdnja gore, koju je stavio PECELJ, da su postojale lokomotive serije JDZ 109 s jednim parnim domom i lokomotive s dva parna doma, jer več došle JDŽ 109-001 i JDŽ 109-002 sa jednim domom, a JDŽ 109-003 je došla sa dva doma.
Ali do zbrke je došlo zbog toga, jer se nije znalo za ovu preradu ovih dviju lokomotiva, ali ako se je znalo, nije se znalo, kada je bila izvršena, pa niko nije bio siguran, da li je to ista lokomotiva, ili je došlo do greške.
Sada, kada znamo, za ovu preradu i godinu prerade, možemo ustanoviti, da je prva fotografija, koji je u prvi post ove teme stavio PECELJ, greška.
Zašto?
Jer Otto-Zell nije mogao fotografirati JDŽ 109-001 godine 1936, jer je tada već bila prerađena.
Sada je pitanje, kde je fotografirano i koje godine, jer na lokomotivi se ne vide oznake. Vide se oznake vagona pozadi ali isto slabo. Potrebno bo potražiti fotografiju sa boljom resolucijom. Moguće je to fotografija lokomotive JDŽ 109-003.
Potpuno je jasno, da je bila lokomotiva sa kasnijom oznakom JDŽ 109-002 prerađena još za vrijeme, kada je imala Südbahn broj 1707:
Preuzete po knjizi: Pawlik-Slezak: Südbahn-Lokomotiven
Lokomotivu JDŽ 109-001 trebao bi prema ovom zapisu prof. Kumarja gore fotografirati Prof. Gjivović na stanici Jesenice godine 1935, dakle već na poslu u Sloveniji posle prerade.
Iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani
Poslednja fotografija, koju je stavio PECELJ (JDŽ 109-001, Ljubljana, Foto Zell-Griebl) je tačna i pored nosi i dopis, da je bila preurađena u pregrijanu paru (dograđen pregrijevač i predgrijevač Dabeg te dograđena Lentzova regulacija ventila).
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serij JŽ 109
Pozdravljeni,
još jedna fotografija lokomotive JDŽ 109-001 na stanici Jesenice...
Iz fototeke: Železniški muzej Ljubljana
Za one, koji ne vjeruju
pozdrav
Darko
još jedna fotografija lokomotive JDŽ 109-001 na stanici Jesenice...
Iz fototeke: Železniški muzej Ljubljana
Za one, koji ne vjeruju
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotive serij JŽ 109
- Prilozi
-
- 109-001.jpg (42.56 KiB) Pregledano 2163 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 58 gostiju