Parna lokomotiva serije JŽ 150
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
Osnovni tehnički podaci :
- dužina 7,93 m
- visina 3,6 m
- težina 30,6 t
- max.brzina 35 km/h
Lokomotive ove serije su vozile, neposredno pred WW I u Sloveniji na relacijama : Gorica - Ajdovščina, Novo Mesto - Straža i Kranj - Tržič.
Inače lokomotiva 150-003 je bila izgrađena u leto 1893.godine i danas je ona očuvana i muzejska je postavka, mislim u Mariboru.
Lokomotiva 150-003 :
- dužina 7,93 m
- visina 3,6 m
- težina 30,6 t
- max.brzina 35 km/h
Lokomotive ove serije su vozile, neposredno pred WW I u Sloveniji na relacijama : Gorica - Ajdovščina, Novo Mesto - Straža i Kranj - Tržič.
Inače lokomotiva 150-003 je bila izgrađena u leto 1893.godine i danas je ona očuvana i muzejska je postavka, mislim u Mariboru.
Lokomotiva 150-003 :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
Kod mene u računaru postoji i ova fotografija serije 150 ali se dosta razlikuje od predhodne fotografije ?
Bolji poznavaoci će možda rešiti ovu zagonetku.
Bolji poznavaoci će možda rešiti ovu zagonetku.
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
Na poslednjoj slici je lokomotiva koja je trebala da dobije seriju 150 prilikom prenumeracije 1933. ali je kasirana neposredno posle toga i nikad nije stvarno dobila tablu sa tim brojem.
Na prethodne dve slike su lokomotive (dve italijanske i jedna nemačka a sve tri ex kkStB- carsko-kraljevske austriske državne železnice) koje su ostale nakon 1945. na teritoriji Jugoslavije i koje su kao ratni plen uvršćene u naš vozni park. Pošto taj tip nije bio pre rata u voznom parku JDŽ morale su da dobiju novi seriski broj. Izabrana je serija 150 pošto je bila slobodna a odgovarajuća za ovaj tip lokomotiva.
Lokomotive 150-002 i 003 su vozile u Sloveniji a završile su kao industriske lokomotive u Jesenicama i Mariboru.
Lokomotiva 150-001 je radila kao manevarka u Nišu i Crvenom Krstu. Ova lokomotiva je radila relativno kratko u Nišu i ova, ne baš dobro kadrirana fotografija iz ložionice Crveni Krst je jedina meni poznata slika ove lokomotive.
Na prethodne dve slike su lokomotive (dve italijanske i jedna nemačka a sve tri ex kkStB- carsko-kraljevske austriske državne železnice) koje su ostale nakon 1945. na teritoriji Jugoslavije i koje su kao ratni plen uvršćene u naš vozni park. Pošto taj tip nije bio pre rata u voznom parku JDŽ morale su da dobiju novi seriski broj. Izabrana je serija 150 pošto je bila slobodna a odgovarajuća za ovaj tip lokomotiva.
Lokomotive 150-002 i 003 su vozile u Sloveniji a završile su kao industriske lokomotive u Jesenicama i Mariboru.
Lokomotiva 150-001 je radila kao manevarka u Nišu i Crvenom Krstu. Ova lokomotiva je radila relativno kratko u Nišu i ova, ne baš dobro kadrirana fotografija iz ložionice Crveni Krst je jedina meni poznata slika ove lokomotive.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
- Prilozi
-
- 150-003-Maribor-1971.jpg (96.19 KiB) Pregledano 2966 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
Pozdravljeni,
postavljam ovdje pored ove fotografije u boji i onu 150-003 Maribor - Sa EBFO foruma,scheef49, koju je stavio cira-1 na početku teme:
Toliko da se vidi, koliko znači boja
pozdrav
Darko
postavljam ovdje pored ove fotografije u boji i onu 150-003 Maribor - Sa EBFO foruma,scheef49, koju je stavio cira-1 na početku teme:
Toliko da se vidi, koliko znači boja
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
Pozdravljeni,
lokomotiva 150-003 našla je poslednje mesto u muzejskoj zbirci u Železniškem muzeju u Ljubljani.
U godini 2000 još nije imali ni krova...
Foto: Johann Sturm
Više podataka o lokomotivi: https://www.dampflok.at/index2.html?/267.htm
Sada ima i krov iznad sebe...
Foto: wikimedia
pozdrav
Darko
lokomotiva 150-003 našla je poslednje mesto u muzejskoj zbirci u Železniškem muzeju u Ljubljani.
U godini 2000 još nije imali ni krova...
Foto: Johann Sturm
Više podataka o lokomotivi: https://www.dampflok.at/index2.html?/267.htm
Sada ima i krov iznad sebe...
Foto: wikimedia
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
Pozdravljeni,
na fotografiji gore, koju je stavio ivanjz u boji, a kod koje piše da je fotografirana u Mariboru 1971, možemo reći, da su tačni podaci.
Dakle 150-003 radila je u tvornici železničkih vagona (TŽV Boris Kidrič) do 1972. godine, kada su je darovali Železniškemu muzeju v Ljubljani.
U 1973. godini restaurirali su lokomotivu, a u godini 1974 postavili kao muzejski eksponat ispred željezničke stanice u Mariboru.
Iz Ljubljane dovukli su je do Maribora po putu...
U Mariboru nije bila dugo, 6 godina, jer se je počelo da se kaže bolest u obliku rđe, pa je otišla opet na restauraciju u Ljubljano i tamo ostala za uvijek...
Ova lokomotiva (51-003) došla je između drugog svetskog rata u Sloveniju i dobila je oznaku posle rata: 151-023. Od 1947. godine dalje dobila je nov broj: 150-003.
pozdrav
Darko
na fotografiji gore, koju je stavio ivanjz u boji, a kod koje piše da je fotografirana u Mariboru 1971, možemo reći, da su tačni podaci.
Dakle 150-003 radila je u tvornici železničkih vagona (TŽV Boris Kidrič) do 1972. godine, kada su je darovali Železniškemu muzeju v Ljubljani.
U 1973. godini restaurirali su lokomotivu, a u godini 1974 postavili kao muzejski eksponat ispred željezničke stanice u Mariboru.
Iz Ljubljane dovukli su je do Maribora po putu...
U Mariboru nije bila dugo, 6 godina, jer se je počelo da se kaže bolest u obliku rđe, pa je otišla opet na restauraciju u Ljubljano i tamo ostala za uvijek...
Ova lokomotiva (51-003) došla je između drugog svetskog rata u Sloveniju i dobila je oznaku posle rata: 151-023. Od 1947. godine dalje dobila je nov broj: 150-003.
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
Još jedna fotografija lokomotive JŽ 150-003 snimljene u Mariboru :
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 150
- Prilozi
-
- s-l400 (2).jpg (31.11 KiB) Pregledano 2562 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Bing [Bot] i 80 gostiju