Stranica 1 od 8

Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 30 Sep 2012, 18:56
od cira-1
Теретна локомотива за равне пруге серије 20
Производњу ових локомотива започела је берлинска фабрика Борсиг 1912. године за Отоманске железнице у европском делу Турске. Приликом ослобађања Скопља 1912. године (први балкански рат), српска војаска је у станици Скопље затекла три нове, још некоришћене локомотиве серије СО 521 до 523, намењене за пругу Солун – Битољ (Монастир). Ове локомотиве су једно време радиле на пругама у Србији, али су касније предате грчким железницама, јер се пруга за коју су набављене већим делом налазила у Грчкој.
Slika

Због одличних конструкционих особина, СДЖ су 1913. године од исте фабрике набавиле 20 локомотива за ове серије (СДЖ 601 до 620), а одмах затим је наручено још 12 локомотива, али су до избијања рата стигле само три. По завршетку првог светског рата, на име репарације, немачке фабрике Борсиг, Хеншел, АЕГ, Раинметал и Краус – Минхен, испоручиле су 200 локомотива серије СХС 6001 до 6200. Ове, као и локомотиве набављене до 1914. године. 1933. године пренумерисане су у ЈДЖ 20-001 до 225.
Локомотива серије 20 припада типу локомотива „Могул”, распореда осовина 1-Ц-0.

У ЖТО „Београд” домицилне локомотиве серије 20 биле су у Београду, Лапову, Краљеву и Зајечару. Ове локомотиве су служиле за вучу теретних возова и то најчешће за вучу сабирних возова.

Ове локомотиве вукле су сабирне возове на пругама Земун – Батајница, Лапово – Крагујевац, Параћин – Стари Поповац, Чачак – Сталаћ, као и на пругама тимочког региона. Све локомотиве серије 20 касиране су, осим локомотива 20-149 која је у Зрењанину (у јако лошем стању) и локомотиве 20-100 из ложионице Лапово, која је конзервирана и као музејски експонат изложена на железничкој станици Ниш.

Korišćen članak Dr. Zorana Bundala

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 11 Nov 2012, 00:40
od sencica
Parna lokomotiva 20-113.

Slika
fotografija sa interneta

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 06 Jan 2013, 11:20
od ivanjz
Lokomotiva 6107 snimljena 1925. godine,
nekoliko godina nakon dolaska na mrežu JDŽ.

Slika

Na lokomotivi Ivan Penkin mašinovođa i Milivoj Ujević ložač, u kuhinji
Stjepan Ujević.

Ova lokomotiva kasnije će dobiti numeraciju JDŽ 20-107.

Lokacija nepoznata.

http://www.google.com

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 07 Jun 2013, 18:11
od zokivoz
20-075. Belišće.

Slika

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 28 Jul 2013, 13:35
od milanp
Fabrički snimak lokomotive serije 20 koje su isporučene na mrežu SDŽ 1913. godine.

Slika

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 06 Avg 2013, 16:39
od presa
Lokomotiva serije 20 sa nepoznatim brojem u stanici Crveni Krst.

http://www.google.com

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 07 Avg 2013, 11:13
od PECELJ
Tehnički detalji serije JŽ 20 :

Slika

Skica :

Slika

Slika

SERIJA 20

Izvedba: 1'Ch2
Proizvođači: Henschel (20), Hanomag, AEG, Rheinmetall, Krauss
Proizvodnja: 1913-1922
Komada: 225
Snaga: 700 kW
Masa: 54 t
Promjer pogonskog kotača: 1350 mm
Najveća brzina: 65 km/h

Tipična višenamjenska lokomotiva. Prvih 20 kom naručila je Srbija, ostale isporučene kao ratna odšteta. Prometovala na prugama Hrvatske i Srvije vukavši putničke vlakove, ponekad lake brze a na ravničarskim prugama i teške teretne vlakove.

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 20 Mar 2014, 00:58
od mali.paja
Serija 20. Na ovoj slici na poleđini piše KP. Po meni bi to bila Koprivnica? Slika je najvjerovatnije iz kraja šezdesetih ili početak sedamdesetih.

Slika

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 21 Mar 2014, 23:34
od mali.paja
Mislim da je kraj šezdesetih/prijelaz na sedamdesete. Nepoznata lokacija.

Slika

Re: Lokomotiva serije JŽ 20

Poslato: 11 Jul 2014, 02:22
od cvijic
mali.paja piše:Mislim da je kraj šezdesetih/prijelaz na sedamdesete. Nepoznata lokacija.

Slika
ovo bi trebala biti lozionica u Osijeku.