Lokomotive serije JŽ 33

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1006
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 33

Porukaod železocestnik » 16 Mar 2020, 16:05

PECELJ, pozdravljen,

kod lokomotiva JŽ 33 ne važi matematika, da samo promeniš prva dva broja 52 za 33 i sve si uradio :!:

I na stranici 10 ove teme je greška ali u CB varianti:
Poruka od ivanjz » 20 Maj 2017, 11:17

Lokomotiva 33-320 u stanici Beograd.
33-320-Beograd-1966.jpg (94.19 KiB) Pregledano 735 puta

Dakle na fotografijama je JŽ 33-330, vjerovatno obe fotografije snimljene u 1966. godini, kad je tek stigla u Jugoslaviju.

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5414
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 33

Porukaod PECELJ » 16 Mar 2020, 17:53

Pogledao sam : https://www.pospichal.net/lokstatistik/20033-jdz33.htm

52-7237 1964.g u 33-320 a onda 33-320 1966.g. prešla u 33-330 ?

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1006
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 33

Porukaod železocestnik » 16 Mar 2020, 21:05

PECELJ, pozdravljen,

kod Pospichala je ispravno:

WLF 9692/43 52 320 MPS ´52> TЗ-5422; xx.05.1966> JŽ 33-330, Beograd, Ruma

Na lokomotivi je broj: 52 320

JŽ broj: 33-330

JŽ broj posle crtice nema nikakve veze sa brojem, kojeg je lokomotiva imala prije JŽ numeracije.

Ako ne vjeruješ Pospichalu, možeš provjerit kod Halliwella (The Locomotives of Yugoslavia), kde su isti podaci.


Jugoslavija je nabavila stare lokomotive sa novom numeracijom JŽ 33-266 do JŽ 33-320 u 1964. godini.
Lokomotive sa numeracijom JŽ 33-321 do JŽ 33-341 je nabavila 23.3.1966 od SZD (Sovjetskaja železnaja doroga), dakle i JŽ 33-330.
Isti podatak, da je Jugoslavija kupila lokomotive sa JŽ numeracijom 33-321 do JŽ 33-341 u 1966. godini od USSR je i kod Zorana Veresića: Steam in Serbia.

Zbog toga je tačan podatak, da je fotografirana lokomotiva 1966. godine, kad je imala još stare oznake (sovjetske: 52-320).

Kada su stavili nove oznake na lokomotivu, baš ne bi znao.

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1367
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 33

Porukaod mali.paja » 16 Mar 2020, 23:47

Tad u 1966. se na veliko nastavljala dizelizacija i počinjala elektrifikacija. Zašto se išlo u velikom broju nabava tih lokomotiva? Ne samo da smo mi to nabavljali nego su i Poljaci veliki broj tih lokomotiva nabavili. Možda su dobili lokomotive badava ili skoro za badava? Da li su lokomotive bile normalnog kolosijeka ili širokog ruskog? Lokomotive ako su bile širokotračne morale su frem mijenjati? Neke Češke lokomotive ove serije su završile u Vijetnamu na uzanim prugama kolosijeka širine 1000mm.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1006
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 33

Porukaod železocestnik » 17 Mar 2020, 01:37

mali.paja, pozdravljen,

zašto se je kupovalo još 1964 i 1966 iz USSR još toliko Kriegs-lokomotiva (vojnih lokomotiva) je u arhivima JA.

Odlučili su, da bude JŽ 33 vojna rezerva, stavili su jih posle završetka parne vuće na više mesta po Jugoslaviji.
Iz ove vojne rezerve javlja Zoran Veresić u knjizi Steam in Serbia, da je bilo u toj vojni rezervi do 1990. godine u Jugoslaviji 32 komada JŽ 33. U BiH bilo je 15 lokomotiva JŽ 33, u Srbiji 9 a u Hrvatskoj 8.

U 1990. godini zamjenili su vojnu rezervu parnih lokomotiva sa dizel lokomotivama serije 661.

Većinu lokomotiva JŽ 33 bilo je sasećeno, nekoliko bilo je rasprodatih, neke u Sloveniju, neke po svetu.


pozdrav
Darko


Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta