Stranica 1 od 1

Dizel lokomotive serije JŽ 743

Poslato: 20 Maj 2020, 10:32
od PECELJ
Dizel
743-.jpg
743-.jpg (101.3 KiB) Pregledano 853 puta


LokomotivaJŽ 743-001 :

743.jpg
743.jpg (123.82 KiB) Pregledano 853 puta

Re: Dizel lokomotive serije JŽ 743

Poslato: 03 Nov 2020, 11:48
od PECELJ
Fabrički crtež lokomotive JŽ 743-001 :

JŽ_743_locomotive_drawing.jpg
JŽ_743_locomotive_drawing.jpg (88.94 KiB) Pregledano 558 puta

Re: Dizel lokomotive serije JŽ 743

Poslato: 03 Nov 2020, 15:54
od cvijic
Lok. 743-001 je pripadala lozionici Vinkovci.Radio sam u Zagreb GK kao otpravnik vlakova i znam da je svakodnevno vukla putnicki vlak Vinkovci-Zagreb br.2210. Znaci svaki dan,ujutro iz Vinkovaca i dolazio u Zagreb u 9.20.Lok. je isla u lozionicu na namirenje i vracala popodne u 14.40 putnicki vlak Zagreb-Vinkovci 2211.Tako je radila sve do jeseni 1979. kad je klasika vlaka 2211/2210 zamjenjena "madjarima" EMV serije 411.Koliko se sjecam nikad defekta,ni problema,zimi je parni generator radio besprekorno.Vozilo je osoblje VV Vinkovci.Po noci je izmedju vlakova 2210 i 2211 u depou Vinkovci pregladana i odrzavana.Poslije toga je vozila klasiku putnicki Vinkovci-Vukovar i Vinkovci-Brcko sve do 1991.Od tad je bivsa JZ postala nuzno zlo i socijalni slucaj sto je jos i danas.Laz je da se vise nije proizvodila zbog visokih troskova i losih iskustava sa lok.serije 741 i 742 jer i te lok. i danas rade.Nije se proizvodila dalje zbog velikog posla u Djuri Djakovicu na proizvodnji svog dijela posla na elok.serije 441 i 442 kao i dizel lok. serije 664 i 645.Tad je Djuro Djakovic radio u tri smjene.I poslije 1995. normalno-prodaj sve sto se prodati moze,eto vidite da i danas radi u Italiji.

Re: Dizel lokomotive serije JŽ 743

Poslato: 05 Nov 2020, 00:06
od mali.paja
cvijic piše:Lok. 743-001 je pripadala lozionici Vinkovci.Radio sam u Zagreb GK kao otpravnik vlakova i znam da je svakodnevno vukla putnicki vlak Vinkovci-Zagreb br.2210. Znaci svaki dan,ujutro iz Vinkovaca i dolazio u Zagreb u 9.20.Lok. je isla u lozionicu na namirenje i vracala popodne u 14.40 putnicki vlak Zagreb-Vinkovci 2211.Tako je radila sve do jeseni 1979. kad je klasika vlaka 2211/2210 zamjenjena "madjarima" EMV serije 411.Koliko se sjecam nikad defekta,ni problema,zimi je parni generator radio besprekorno.Vozilo je osoblje VV Vinkovci.Po noci je izmedju vlakova 2210 i 2211 u depou Vinkovci pregladana i odrzavana.Poslije toga je vozila klasiku putnicki Vinkovci-Vukovar i Vinkovci-Brcko sve do 1991.Od tad je bivsa JZ postala nuzno zlo i socijalni slucaj sto je jos i danas.Laz je da se vise nije proizvodila zbog visokih troskova i losih iskustava sa lok.serije 741 i 742 jer i te lok. i danas rade.Nije se proizvodila dalje zbog velikog posla u Djuri Djakovicu na proizvodnji svog dijela posla na elok.serije 441 i 442 kao i dizel lok. serije 664 i 645.Tad je Djuro Djakovic radio u tri smjene.I poslije 1995. normalno-prodaj sve sto se prodati moze,eto vidite da i danas radi u Italiji.

Slika ove lokomotive je sa Zagrebačkog velesajma gdje je lokomotiva bila izložena. Pa da nešto napišem o ovoj lokomotivi. Navedeno je da su prije bile još serije 741 i 742. Ove dvije serije lokomotiva radio je MIN Niš. Najprije je napravljeno 3 lokomotive serije 741 da bi na osnovu te serije napravljeno 24 lokomotive serije 742. Sve su bile u vlasništvu ŽTP-a Beograd. Sada je samo živa koliko znam 1 lokomotiva od tih i nalazi se u Lapovu. Navodno u očajnom stanju? Koliko imam informacije te lokomotive se nisu baš iskazale? Radi toga je tvornica ĐĐ htjela napraviti lokomotivu sa manjim osovinskim pritiskom a dosta snažnu za sporedne pruge. Ova jedina lokomotiva je bila na testiranju u Splitu. Imala je za putničku vuču i grijanje zimi generator pare. Ja se sjećam nje da je jedanput odvukla neki teretni vlak u Dobovu i strojna se vratila u Zagreb. Jedanput ili dvaput se sjećam nje na izvanrednom vlaku za Kumrovec. Ona je taman odgovarala za tu prugu. Nekad na proljeće je išlo dosta izvanrednih vlakova u Kumrovec, Titovo rodno selo. Ovaj teretni vlak i vlak za Kumrovec je bio u nedelju ili možda čak za blagdan Prvi maj praznik rada. Ovo moje sjećanje je kad sam ja dežurao. Možda je i koji put bila više? Cvijić je naveo da je jedno vrijeme imala turnus na putničkim vlakovima Vinkovci-ZGK. Domicil joj je bio u Vinkovcima. Nakon prestanka turnusa prema Zagrebu uglavnom se motala po prugama oko Vinkovaca. Lokomotiva 743-001 je bila poznata po imenu Plava ptica. Zašto Plava ptica? Bila je plave boje a stariji se mogu prisjetiti da je nekad bio trkaći automobil i trkaći čamac pod tim imenom pa je valjda to bila asocijacija? Zašto je sve ostalo na tom jednom prototipu. U to vrijeme je stigla i ponuda jače lokomotive a isto tako manjeg osovinskog pritiska za sporedne pruge i plus toga puno jednostavnijeg elektrogrijanja. To su lokomotive serije 645. Na postoljima srednja osovina nije bila pogonska (bez elektromotora) što je smnjilo ukupnu težinu. Zimi je lokomotiva mogla grijati 32 osovine (8 četvoro ili 16 dvo osovaca). Lokomotiva je kod grijanja smanjivala ukupnu snagu za otprilike 500ks (nešto i malo manje). Sve lokomotive su napravljene u tvornici ĐĐ u S.Brodu. Napravljeno je 3o lokomotiva serije 645 za ŽTP Zagreb '81 i '82 i još 4 za ŽTO Priština '84. Sada jedna od tih bivših prištinskih lokomotiva (645-033) ponovno tamo vozi. Predhodno je u Gredelju u Zagrebu preuređena.
Ova lokomotiva Plava ptica, serija 743-001 je prodata u Italiju gdje negdje na sjeveru i dosta je fizički promjenjena. Na kraćem kraju joj je nos odrezan. Vozi na materijalnim vlakovima (valjda na remontu)?