Lokomotive elektro serije 363

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni ...
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Lokomotive elektro serije 363

Porukaod PECELJ » 09 Jan 2020, 12:58

Elektro lokomotive serije JŽ 363 tipa C'C popularno nazvane BRIŽIT su proizvedene 1975. u francuskoj fabrici ALSTHOM.
Nabavljene su za vuču putničkih i teretnih vozova na brdskim prugama u okviru ŽG Ljubljana.

Tehnički podaci:
Raspored osovina C'C
Snaga motora 2750 kW
V max 75/125 km/h

Elekto lokomotiva JŽ 363-014 na nepoznatoj lokaciji :

35mm-ORG-NEGATIVE-COLOUR-TRAIN-JZ-YUGOSLAVIA 363-014.jpg
35mm-ORG-NEGATIVE-COLOUR-TRAIN-JZ-YUGOSLAVIA 363-014.jpg (187.94 KiB) Pregledano 1022 puta

Izvor : ebay

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod PECELJ » 09 Jan 2020, 13:04

Elektro lokomotiva JŽ 363-001 snimljena u stanici Maribor :

JZ_363-001_Maribor.jpg
JZ_363-001_Maribor.jpg (173.34 KiB) Pregledano 1020 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod PECELJ » 10 Jan 2020, 11:29

Dobih informaciju od prijatelja da je za prvu sliku (363-014) lokacija žel.stanica Postojna a snimak je iz 1988.godine.
Za drugu (363-001) je snimak iz 1984.godine.

JŽ 363
Kondukter
Poruke: 54
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod JŽ 363 » 21 Jan 2020, 23:23

Ko bi rekao da smo na temu o Brižitkama čekali sve do ove godine! Prijatno iznenađenje.

Ja sam takođe bio naišao na obe fotografije - prva (iz Postojne) je navodno iz maja 1990. Druga je fotografisana u Mariboru - interesantan detalj je grb JŽ na nosu lokomotive, neuobičajen za seriju 363. Brižitke su iz Francuske originalno isporučivane sa okruglim amblemima s natpisom "JŽ" (što je interesnatno, budući da su 1975. godine sve elektrolokomotive uobičajeno imale JŽ grb). Pojava grba na lokomotivi 001 je verovatno posledica nedostatka (ili gubitka nakon neke nezgode?) originalnog čeonog logotipa. Mislim da su svega dve lokomotive 363 imale ovakve grbove.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1415
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod mali.paja » 22 Jan 2020, 22:01

Grbovi sa zvijezdom i krilima ponovno se pojavljuju negdje sam kraj sedamdesetih ili početak osamdesetih. Moja prva crvena kapa kao i plave iz 1976. nisu imale zvijezdu i krila. Ovaj okrugli grb JŽ najvjerovatnije je orginal?

JŽ 363
Kondukter
Poruke: 54
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod JŽ 363 » 22 Jan 2020, 22:14

mali.paja piše:Ovaj okrugli grb JŽ najvjerovatnije je orginal?


To je isti grb kakav se nalazio na lokomotivama (parnim, elektro i dizel) tokom 60-ih. Kada je tokom 70-ih usvojen stilizovani logotip "JŽ" u narandžastom krilatom točku, lokomotive ŽTP Ljubljana (ili kako se tada zvalo) su i dalje zadržale stare metalne grbove. Početkom 80-ih, usvojena je nova varijanta logotipa, na bazi remodeliranog grba iz 60-ih. Međutim, ŽG ni tada nije prihvatilo novu varijantu, već su do kraja decenije zadržali stare metalne grbove - i tek na kraju 80-ih počeli da ih zamenjuju prostim štampanim ispisom "JŽ".

Meni je interesantno da Brižitke od dolaska na JŽ, pa sve do razdruživanja, originalno nisu bile obeležene tadašnjim standardnim logotipima.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5786
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod PECELJ » 17 Mar 2020, 11:48

Lokomotive JŽ 363-019 i JŽ 363-007 negde na pruzi Graz - Koper :

94126 363-019 i 007 2003 Graz-Koper.jpg
94126 363-019 i 007 2003 Graz-Koper.jpg (170.45 KiB) Pregledano 705 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1415
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod mali.paja » 17 Mar 2020, 22:56

PECELJ piše:Lokomotive JŽ 363-019 i JŽ 363-007 negde na pruzi Graz - Koper :

94126 363-019 i 007 2003 Graz-Koper.jpg

Uh, prevelika ili bolje reći predugačka relacija. Od Graza do granice Slovenije je pedesetak kilometara. Dalje je do Kopra oko 300km. Ja ću pokušati biti malo precizniji ili kraći? Ovo bi bilo negdje između Divače i Pivke ili možda Postojne (Divača-Pivka-Postojna 23+12km). Čak bih pretpostavio da vlak ide prema Ljubljani?

JŽ 363
Kondukter
Poruke: 54
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod JŽ 363 » 17 Mar 2020, 23:00

PECELJ piše:Lokomotive JŽ 363-019 i JŽ 363-007 negde na pruzi Graz - Koper


G. Pecelj, lokomotive s fotografija su svakako pod SŽ upravom, ne više JŽ. Na fotografiji lokomotive 019 i 007 vuku IC voz "Pohorje", koji je upravo oko 2003. godine počeo da vozi na produženoj relaciji Koper - Maribor - Graz. Lokacija na kojoj je voz fotografisan se nalazi negde između Postojne i Divače, da malo preciziramo.

Možda ne bi bilo loše da uz fotografije posredujete i detaljniju (da ne kažem potpunu) informaciju o njihovom izvoru (npr. u vidu direktnijeg linka). Ukoliko se radi o javno dostupnom izvoru, to može samo koristiti radi utvrđivanja detalja i otklanjanja potencijalnih nedoumica.

JŽ 363
Kondukter
Poruke: 54
Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
Kontakt:

Re: Lokomotive elektro serije 363

Porukaod JŽ 363 » 17 Mar 2020, 23:21

mali.paja piše:
PECELJ piše:Lokomotive JŽ 363-019 i JŽ 363-007 negde na pruzi Graz - Koper :

94126 363-019 i 007 2003 Graz-Koper.jpg

Uh, prevelika ili bolje reći predugačka relacija. Od Graza do granice Slovenije je pedesetak kilometara. Dalje je do Kopra oko 300km. Ja ću pokušati biti malo precizniji ili kraći? Ovo bi bilo negdje između Divače i Pivke ili možda Postojne (Divača-Pivka-Postojna 23+12km). Čak bih pretpostavio da vlak ide prema Ljubljani?


IC Pohorje je baš s voznim redom 2003/04 (možda i 2002/03) produžen s tradicionalne relacije Koper - Maribor do Graca. U to vreme (pa sve do postepenog ukidanja), garnitura se sastojala od dve kursne grupe.

Prva grupa (glavna, relacija Koper - Maribor) je imala u sastavu vagon 1. razreda, vagone 2 razreda, vagon-restoran te vagon za prevoz praćenih pošiljki. Svi vagoni osim poslednjeg su bili modernizovani Goša Y vagoni (automatska vrata, suknjice, verovatno i klime), preuređeni specijalno za ovaj IC voz još oko 1994. godine. Drugu grupu su činili klasični Y vagoni (našao se tu čak i pokoji stari X) koji su saobraćali na relaciji Koper - Pragersko - Hodoš.

Kuriozitet je da je za potpuni obrt korišćena samo jedna "glavna" kursna grupa, pošto je broj modernizovanih Y vagona bio svega oko 5 komada (sic!) ako se ne varam. To naglašavam zbog toga što je, nakon produženja, IC Pohorje iz Kopra kretao oko 14h i stizao u Grac između 22 i 23 časa (jako okvirno računam). Garnitura je tamo bila čišćena i "odmarana" svega par sati, nakon čega je sledio povratak za Koper, u koji je voz trebalo da stigne pet minuta pred podne. Uprkos maksimalnoj iskorišćenosti samo jedne garniture, ne sećam se da su modernizovani Y vagoni ispadali. Što se ne može reći i za tačnost voza, koji je često imao kašnjenje pri dolasku u Koper.

Što se destinacije s fotografije tiče, rekao bih da je namenjen u Koper. Od Ljubljane do Kopra, kompoziciji bi se često priključivala druga Brižitka. To je bilo toliko učestalo, da sam smatrao kako su dve lokomotive bile potrebne radi spusta teške kompozicije niz Kraški rub. Međutim, pre će biti da je druga lokomotiva dodavana zbog potreba Luke Koper, pošto se iz Kopra voz vraćao s jednom lokomotivom.

Izvinjavam se na OT, ali kad je već iskrsla fotografija što evocira uspomene...


Povratak na “Vozna sredstva današnje železnice”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta