Lokomotive serije JŽ 178
Poslato: 28 Jul 2014, 12:16
Prve kvalitetetnije lokomotive koje su vozile vozove na pruzi od Bosanskog Broda prema Sarajevu, kao i na pruzi Mostar – Metković su
lokomotive serije IIa4 sa Bauart klose mehanizmom. Prva iz serije od
osam ovih lokomotiva proizvedena je u fabrikama Kraus Linc 1894. godine fabričkog broja 3082 i prikazana je na slici dole.
Lokomotive serije IIa4(kasnije JZ 178) bile su sistema 2-4-2 sa
dvoosovinskim tenderom. Mogle su da savladaju i krivine od 50m pa su za prugu Bosanski Brod – Sarajevo koja je tada imala dosta krivina malog poluprečnika bile prilagođene. Mogle su da razviju brzinu i do 45 km/h.Tender je mogao da primi 5t vode i 3t uglja. Radna težina lokomotive iznosila je 21.3 t. 1895. godine proizvedene su još tri a 1896. godine još četiri lokomotive ove serije što znači da je ukupno proizvedeno osam lokomotiva ove serije. Lokomotiva na slici nosi broj 201 Bosnabahn železnica dok će kasnije na BHStB dobiti broj 101. Nažalost ova lokomotiva kao i lokomotiva broja 107 neće dočekati JDŽ notaciju. Šta je sa njima tačno bilo teško je reći pa je na mreži JDŽ ostalo svega šest ovih lokomotiva 178-001 do 006. 1939. godine svih šest ovih lokomotiva pripadale su ložionici Doboj.
http://www.google.com
lokomotive serije IIa4 sa Bauart klose mehanizmom. Prva iz serije od
osam ovih lokomotiva proizvedena je u fabrikama Kraus Linc 1894. godine fabričkog broja 3082 i prikazana je na slici dole.
Lokomotive serije IIa4(kasnije JZ 178) bile su sistema 2-4-2 sa
dvoosovinskim tenderom. Mogle su da savladaju i krivine od 50m pa su za prugu Bosanski Brod – Sarajevo koja je tada imala dosta krivina malog poluprečnika bile prilagođene. Mogle su da razviju brzinu i do 45 km/h.Tender je mogao da primi 5t vode i 3t uglja. Radna težina lokomotive iznosila je 21.3 t. 1895. godine proizvedene su još tri a 1896. godine još četiri lokomotive ove serije što znači da je ukupno proizvedeno osam lokomotiva ove serije. Lokomotiva na slici nosi broj 201 Bosnabahn železnica dok će kasnije na BHStB dobiti broj 101. Nažalost ova lokomotiva kao i lokomotiva broja 107 neće dočekati JDŽ notaciju. Šta je sa njima tačno bilo teško je reći pa je na mreži JDŽ ostalo svega šest ovih lokomotiva 178-001 do 006. 1939. godine svih šest ovih lokomotiva pripadale su ložionici Doboj.
http://www.google.com