G. sdž361 je u jednom od svojih postova naveo je sledeće za ovaj tip lokomotiva.
“Kada je pruga Ćuprija (tačnije rečeno Donja Ćuprija kako je bio zvanični naziv male stanice za uski kolosek) - Senjski rudnik otvorena SDŽ su nabavile tri troosovne lokomotive obične konstrukcije od nemačke fabrike Hartmann iz Kemnica (Saksonija). Lokomotive su imale oznake SDŽ 351-353 (sistem označavanja lokomotiva uskog koloseka na SDŽ je bio da počev od 350 svaka serija lokomotiva ima svoju "deseticu". Sledeći tip lokomotive je počinjao sa brojem 361. Ako bi u seriji bilo više od deset lokomotiva onda se ta desetica preskakala. Ovaj sistem je važio do formiranja železnica SHS ali mi ne bi bili Srbi da neki put iz potpuno nepoznatih razloga nije odstupljeno od ovog sistema).
U početku su ove lokomotive zadovoljavale ali vremenom sa rastom prevoza došlo je do potrebe za jačim lokomotivama. Takođe zbog "zdepaste" konstrukcije i pomalo visokog težišta prilikom problema sa kočenjem lako su ispadale iz šina. Već sam pominjao da je bilo dosta teških nesreća na ovoj pruzi. Nakon što su pristigle u većem broju malet lokomotive mašine SDŽ 351-353 su poslate na druge pruge za manevarsku službu. Jedna je nestala tokom I svetskog rata (najverovatnije u udesu prilikom povlačenja srpske vojske u jesen 1915.). Preostale dve su nastavile da manevrišu po raznim stanicama Srbije sa SHS brojevima 11001 i 11002. Kasirane su oko 1933. godine tako da nikad nisu dobile JDŽ oznaku serije. Podatak iz knjige Tadeja Bratea da su korišćene i na šumskoj pruzi Ćićevac - Sveti Petar nije tačan.“
Lokomotive SDŽ 351, 352 i 353
Lokomotive, motorni vozovi, vagoni...
Urednik: ivanjz
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Povratak na “Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka”
Skoči na
- ULAZ
- ↳ O forumu
- ↳ Za naše nove članove
- ŽELEZNICA
- ↳ Putnički saobraćaj
- ↳ Železničke stanice danas
- ↳ Železničke pruge u Srbiji - stanje danas
- ↳ Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada
- ↳ Vozna sredstva današnje železnice
- ↳ Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži
- ↳ Infrastruktura
- ↳ Železnica na filmu i televiziji
- ↳ Putopisi
- ↳ Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice
- ↳ Knjige, časopisi....
- ↳ Zanimljivosti
- ↳ Priče o ljudima i železnici
- ↳ Priče iz života
- ↳ Strane pruge
- USKI KOLOSEK
- ↳ Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji
- ↳ Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Sloveniji
- ↳ Pruge uskog koloseku u svetu nekada i sada
- ↳ Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka
- ↳ Priče sa uskog koloseka
- ↳ Lokomotivske knjige
- INDUSTRIJSKE PRUGE
- ↳ Industrijske pruge u Srbiji danas
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uzanog koloseka u Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje lokomotive uskog koloseka na industrijskim prugama
- TRAMVAJI I ŽIČARE
- ↳ Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima
- MODELARASTVO
- ↳ Makete, modeli, upravljanje...
- INFO
- ↳ Pitanja, predlozi, ankete, kritike...
- ↳ Zanimljivi linkovi vezani za železnice
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 12 gostiju