Lokomotive serije JZ 83
Poslato: 28 Okt 2012, 12:50
Na forumu hrvatskih železnica Great Cornholio dao je lep uvodni
članak vezan za ovu seriju lokomotiva.
"Serija 83 je najuspjesnija, najpoznatija i najbrojnija serija uzanih lokomotiva
na bivsim prugama JZ-a. Ukupno ih je numerisano 182 (napravljeno 185), sto ovu
seriju pravi najbrojnijom serijom lokomotiva na prugama 760 mm u svijetu.
Jos jedna zanimljiv podatak je da je ova serija bila u skoro konstantnoj proizvodnji,
sa malim izmjenama punih 46 godina. Prva je napravljena u Krauss/Linz 1903,
posljednja u Djuri Djakovicu 1949. Jos 3 lokomotive ove serije su napravljene i
koristene na teritoriji bivse Jugoslavije, ali nikad numerisane u sistem JZ-a.
Lokomotive su orginalno pravljenje za BHStB/BHLB, serija IVa 5.
U orginalnoj numeraciji brojevi ovih lokomotiva su pocinjali od 1000,
tako da je prva dobila broj BHLB 1001. Do ulaska teritorije BiH u Kraljevinu
SHS ukupno ih je proizvedeno 84. Od ove 84, prvih 29 su bile na zasicenu paru, ostale na pregrijanu.
Masine na zasicenu paru su numerisane od 1001 do 1029. masine na pregrijanu paru
(pocetni br 1100) su numerisane od 1101 do 1155. Ujedno, ugradnja pregrijaca pare je
bilo i jedino bitno unaprijedjenje ove serije u 46 godina proizvodnje, ostala unaprijedjenja su bila minimalna.
Za vrijeme SHS/JDZ/JZ isporuceno je jos 98 lokomotiva ove serije.
Cetiri fabrike su ucestvovale u isporuci ovih lokomotiva i to:
Krauss-Linz 67
Mavag-Budapest 67 (4 nikada isporucene JZ-u)
Jung-Jungenthal 24
Djuro Djakovic-Sl.Brod 20
Zanimljivo je da nakon stvaranja SHS/Jugoslavije niti jedna lokomotiva ove serije nije narucena od
orginalnog konstruktora, Krauss/Linz-a. Jungove masine su sve napravljene i isporucene 1923.
Djuro Djakovic je sve masine isporucio nakon II.sv.rata, tacnije 1948 i 1949.
Jedino je Mavag konstantno pravio masine ove serije, prvu 1908, posljednju 1948.
Sada malo tehnickih podataka.
Raspored osovina D'1 ili 0-8-2.
Radijus tockova 900 mm.
Pritisak bojlera 13 atm.
Tezina prazne 31 tona.
Tezina pune 36 tona.
Kapacitet vode 7.00 kubnih metara (sa orginalnim tenderom)
Kapacitet uglja 3.00 kubna metra (sa orginalnim tenderom)
Snaga oko 400 KS (na pregrijanu paru), 350 KS (na zasicenu paru)
Radijus okr. 80 metara , Jung lokomotive 60 metara (ovo je sdz361 negdje pojasnio, zamolit cu da me ispravi ako sam pogrijesio)
Maksimalna brzina 35-40 km/h (zavisi gdje nadjete podatak)"
http://www.google.com
članak vezan za ovu seriju lokomotiva.
"Serija 83 je najuspjesnija, najpoznatija i najbrojnija serija uzanih lokomotiva
na bivsim prugama JZ-a. Ukupno ih je numerisano 182 (napravljeno 185), sto ovu
seriju pravi najbrojnijom serijom lokomotiva na prugama 760 mm u svijetu.
Jos jedna zanimljiv podatak je da je ova serija bila u skoro konstantnoj proizvodnji,
sa malim izmjenama punih 46 godina. Prva je napravljena u Krauss/Linz 1903,
posljednja u Djuri Djakovicu 1949. Jos 3 lokomotive ove serije su napravljene i
koristene na teritoriji bivse Jugoslavije, ali nikad numerisane u sistem JZ-a.
Lokomotive su orginalno pravljenje za BHStB/BHLB, serija IVa 5.
U orginalnoj numeraciji brojevi ovih lokomotiva su pocinjali od 1000,
tako da je prva dobila broj BHLB 1001. Do ulaska teritorije BiH u Kraljevinu
SHS ukupno ih je proizvedeno 84. Od ove 84, prvih 29 su bile na zasicenu paru, ostale na pregrijanu.
Masine na zasicenu paru su numerisane od 1001 do 1029. masine na pregrijanu paru
(pocetni br 1100) su numerisane od 1101 do 1155. Ujedno, ugradnja pregrijaca pare je
bilo i jedino bitno unaprijedjenje ove serije u 46 godina proizvodnje, ostala unaprijedjenja su bila minimalna.
Za vrijeme SHS/JDZ/JZ isporuceno je jos 98 lokomotiva ove serije.
Cetiri fabrike su ucestvovale u isporuci ovih lokomotiva i to:
Krauss-Linz 67
Mavag-Budapest 67 (4 nikada isporucene JZ-u)
Jung-Jungenthal 24
Djuro Djakovic-Sl.Brod 20
Zanimljivo je da nakon stvaranja SHS/Jugoslavije niti jedna lokomotiva ove serije nije narucena od
orginalnog konstruktora, Krauss/Linz-a. Jungove masine su sve napravljene i isporucene 1923.
Djuro Djakovic je sve masine isporucio nakon II.sv.rata, tacnije 1948 i 1949.
Jedino je Mavag konstantno pravio masine ove serije, prvu 1908, posljednju 1948.
Sada malo tehnickih podataka.
Raspored osovina D'1 ili 0-8-2.
Radijus tockova 900 mm.
Pritisak bojlera 13 atm.
Tezina prazne 31 tona.
Tezina pune 36 tona.
Kapacitet vode 7.00 kubnih metara (sa orginalnim tenderom)
Kapacitet uglja 3.00 kubna metra (sa orginalnim tenderom)
Snaga oko 400 KS (na pregrijanu paru), 350 KS (na zasicenu paru)
Radijus okr. 80 metara , Jung lokomotive 60 metara (ovo je sdz361 negdje pojasnio, zamolit cu da me ispravi ako sam pogrijesio)
Maksimalna brzina 35-40 km/h (zavisi gdje nadjete podatak)"
http://www.google.com