Prepoznavanje fotografija
Urednik: alend
-
- Mašinovođa
- Poruke: 171
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
- Kontakt:
-
- Pružni radnik
- Poruke: 2
- Pridružen: 22 Maj 2013, 18:48
- Kontakt:
Re: Prepoznavanje fotografija
To je lokomotiva serije 20 ili popularno nazvana medju zeleznicarima "BORZIG" iako nije jedina proizvedena od Borsig-a ona je dobila takav nadimak. Kako se izrazio jedan zeleznicar u penziji "to su bile interesantne lokomotive, ni male, ni velike". Duzina 18.82m, brzina 55 km/h, 8t uglja i 20t vode.
-
- Šef stanice
- Poruke: 422
- Pridružen: 29 Maj 2012, 10:18
- Kontakt:
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
Re: Prepoznavanje fotografija
Lokomotiva sa brojem 21 je sa "Slavonsko-podravskih zeleznica" , inace METARSKOG koloseka...
Sto se lokomotive JDZ 20 tice, to je bila jedna univerzalna mazgica
Zanimljiva je njena predistorija .
Izvorno su gradjene za Turske (Otomanske ) zeleznice i njihova isporuka se obavljala i preko teritorije kraljevine Srbije, do granice sa Turskom kod Preseva.
Prodorom na jug, u prvom Balkanskom ratu, Srpska vojska zatice u Skopju nekoliko ovih lokomotiva na putu iz fabrike ka domicilu. Uvidevsi veliki potencijal ove male -velike masine, direkcija SDZ narucuje od Bosiga jos lokomotiva , ali sa cetvoroosovinskim tenderom.
Identicnu lokomotivu je posedovala i TCDD....
Sto se lokomotive JDZ 20 tice, to je bila jedna univerzalna mazgica
Zanimljiva je njena predistorija .
Izvorno su gradjene za Turske (Otomanske ) zeleznice i njihova isporuka se obavljala i preko teritorije kraljevine Srbije, do granice sa Turskom kod Preseva.
Prodorom na jug, u prvom Balkanskom ratu, Srpska vojska zatice u Skopju nekoliko ovih lokomotiva na putu iz fabrike ka domicilu. Uvidevsi veliki potencijal ove male -velike masine, direkcija SDZ narucuje od Bosiga jos lokomotiva , ali sa cetvoroosovinskim tenderom.
Identicnu lokomotivu je posedovala i TCDD....
-
- Mašinovođa
- Poruke: 171
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
- Kontakt:
-
- Desetar pruge
- Poruke: 20
- Pridružen: 31 Mar 2012, 08:00
- Kontakt:
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
Re: Prepoznavanje fotografija
Meni ova lokomotiva jako lici na JDZ 110 (ex. Sudbahn 110).
Ovako visoko pozicionirane cilindre pod nagibom je imala jos samo JDZ 07, no ovde je parni dom isti kao na 110.
Heraldika...
Zastava na lok. je UGARSKA (MAV) pre Prvog svetskog rata, a ambijent mi asocira na primorje KuK monarhije.
...Trst,Pula, Rovinj, Rijeka...?????
Lokomotiva sasvim levo bi mogla biti JDZ 28.
Ovako visoko pozicionirane cilindre pod nagibom je imala jos samo JDZ 07, no ovde je parni dom isti kao na 110.
Heraldika...
Zastava na lok. je UGARSKA (MAV) pre Prvog svetskog rata, a ambijent mi asocira na primorje KuK monarhije.
...Trst,Pula, Rovinj, Rijeka...?????
Lokomotiva sasvim levo bi mogla biti JDZ 28.
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Prepoznavanje fotografija
Sve austriske lokomotive iz tog perioda liče međusobno jer imaju tu zaobljenu elegantnu liniju, bez "džidžabidža" po kotlu. Ali ovo nije JŽ 110 (ex sb 110) već JŽ 07 (ex kkStB 380.1). Najbolje se vidi po osovinama, 110-ka je imala 3 velike vezane osovine a ova na slici ima 5 manjih vezanih osovina.
Slika je sigurno iz međuratnog perioda jer je levi grb ppojednostavljena verzija (bez štita i krune)grba Kraljevine SHS tj. Jugoslavije. Lepo se vidi kombinacija srpskog grba, krst sa ocilima (levo gornje polje), hrvatska šahovnica (desno gornje polje) i slovenački polumesec sa zvezdama (donje horizontalno polje). Drugi desni grb mi nije poznat ali je moguće da je ovo bio neki specijalni voz i da je to grb zemlje čiji je zvaničnik bio u vozu.
Lokacija je najverovatnije Split jer su ove lokomotive u tom periodu korišćene na prugama od Zagreba ka Splitu i Sušaku. Ali ovaj ambijent sa palmama i tornjem u pozadini više liči na Split.
Slika je sigurno iz međuratnog perioda jer je levi grb ppojednostavljena verzija (bez štita i krune)grba Kraljevine SHS tj. Jugoslavije. Lepo se vidi kombinacija srpskog grba, krst sa ocilima (levo gornje polje), hrvatska šahovnica (desno gornje polje) i slovenački polumesec sa zvezdama (donje horizontalno polje). Drugi desni grb mi nije poznat ali je moguće da je ovo bio neki specijalni voz i da je to grb zemlje čiji je zvaničnik bio u vozu.
Lokacija je najverovatnije Split jer su ove lokomotive u tom periodu korišćene na prugama od Zagreba ka Splitu i Sušaku. Ali ovaj ambijent sa palmama i tornjem u pozadini više liči na Split.
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
Re: Prepoznavanje fotografija
Hvala na ispravkama SDZ 361...
Krajnje je vreme da zamenim svoj monitor male rezolucije, i kupim nesto bolje.
Niti vidim ocila nit zvezde....
Da, JDZ 07.... A ovo je JDZ 110. E, sa, imam i ja nesto za prepoznavanje....
Ne mogu otkriti o kojoj se stanici radi...Neka veca je u pitanju jer se u pozadini vidi veliki stub sa reflektorima..
Krajnje je vreme da zamenim svoj monitor male rezolucije, i kupim nesto bolje.
Niti vidim ocila nit zvezde....
Da, JDZ 07.... A ovo je JDZ 110. E, sa, imam i ja nesto za prepoznavanje....
Ne mogu otkriti o kojoj se stanici radi...Neka veca je u pitanju jer se u pozadini vidi veliki stub sa reflektorima..
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Prepoznavanje fotografija
Uf, za ovo bi moglo da ima baš puno kandidata a ne vidi se ništa karakteristično. Prvo mi na pamet pada Ruma zbog krajnjih koloseka koji nisu elektrificiranih i šinobusa. Ali uopšte nisam siguran, može i mnogo toga drugog da bude.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 18 gostiju