Re: Stare razglednice, fotografije
Poslato: 06 Sep 2020, 12:16
ПОШТАНСКИ ВАГОНИ
Прва пруга Београд – Ниш пуштена је у редовни путнички саобраћај 3. септембра 1884. године, а убрзо је започет и пренос поште железницом.
Да би се пренос поште обављао правилно и безбедно, било је потребно да се набаве поштански вагони за пренос поште и организује служба путујуће (амбулантне) поште, где се током пута могло манипулисати пошиљкама. Први поштански вагони били су преправљени путнички вагони, из којих су избачена седишта, а унутрашњост прилагођена за прераду пошиљки, као и смештај пакета и врећа.
Крајем јуна 1886. године, набављено је пет поштанских вагона компаније „Ганц”. Пре њихове израде, комисија из Србије отпутовала је у Будимпешту ради давања инструкција о изгледу унутрашњег распореда вагона.
Пошта за превоз железницом прикупљана је у београдској Главној пошти, превожена до железничке станице и предавана путујућој пошти, а на железничкој станици у Београду установљена је самостална пошта „Београд – Станица”.
Прве српске путујуће поште саобраћале су на линији Београд – Ниш, затим на линијама Смедерево – Велика Плана, Лапово – Крагујевац, Ниш – Пирот, током година и на другим линијама, и на њима је обављана манипулација и прерада пошиљака из међународног и унутрашњег саобраћаја.
Извор : ПТТ Србија
Прва пруга Београд – Ниш пуштена је у редовни путнички саобраћај 3. септембра 1884. године, а убрзо је започет и пренос поште железницом.
Да би се пренос поште обављао правилно и безбедно, било је потребно да се набаве поштански вагони за пренос поште и организује служба путујуће (амбулантне) поште, где се током пута могло манипулисати пошиљкама. Први поштански вагони били су преправљени путнички вагони, из којих су избачена седишта, а унутрашњост прилагођена за прераду пошиљки, као и смештај пакета и врећа.
Крајем јуна 1886. године, набављено је пет поштанских вагона компаније „Ганц”. Пре њихове израде, комисија из Србије отпутовала је у Будимпешту ради давања инструкција о изгледу унутрашњег распореда вагона.
Пошта за превоз железницом прикупљана је у београдској Главној пошти, превожена до железничке станице и предавана путујућој пошти, а на железничкој станици у Београду установљена је самостална пошта „Београд – Станица”.
Прве српске путујуће поште саобраћале су на линији Београд – Ниш, затим на линијама Смедерево – Велика Плана, Лапово – Крагујевац, Ниш – Пирот, током година и на другим линијама, и на њима је обављана манипулација и прерада пошиљака из међународног и унутрашњег саобраћаја.
Извор : ПТТ Србија