Stranica 2 od 2

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 03 Maj 2017, 12:15
od PECELJ
Detalj sa žel.stanice Ljubija :
10544856364_0767cb9e2c_b.jpg
10544856364_0767cb9e2c_b.jpg (91.11 KiB) Pregledano 4101 put

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 03 Maj 2017, 12:17
od PECELJ
Rudnik Ljubija - panorama :
10545673104_5e257633f5_b Ljubija.jpg
10545673104_5e257633f5_b Ljubija.jpg (221.01 KiB) Pregledano 4100 puta

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 04 Maj 2017, 10:41
od PECELJ
I na kraju, kada je ukinuta uzana paruga 1948.godine izgrađen je normalni kolosek na ovoj relaciji.

Red vožnje 1954/55 na ovoj novoj pruzi :
RV Prijedor -Ljubija 54-55 morm.kolosek.jpg
RV Prijedor -Ljubija 54-55 morm.kolosek.jpg (80.92 KiB) Pregledano 4091 put

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 06 Dec 2018, 00:43
od železocestnik
Pozdravljeni,

koje lokomotive su radile u rudniku Ljubija može se vidjet kod Pospichala.
Problem je to, što se nezna tačno u kojim godinama su tamo radile.

link do lokomotiva rudnika Ljubija (Pospichal): http://pospichal.net/lokstatistik/29406 ... 8-1945.htm

pozdrav
Darko

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 26 Apr 2019, 18:39
od Igor Legaz
Odlomci iz publikacije:

DEVEDESET GODINA INDUSTRIJSKE PROIZVODNJE ŽELJEZNIH RUDA U RUDNICIMA ŽELJEZNE RUDE “LJUBIJA"
Pod otpremnim bunkerom rude, kapaciteta 2400 tona, na nivou ranžirne stanice, ruda je utovarana u željezničke uskotračne vagone, nosivosti tri tone. Da bi se saobraćaj normalno odvijao na uskotračnoj pruzi Ljubija - Prijedor, širine 760 mm, postojale su četiri stanice za ukrštanje vozova: u Donjoj Ljubiji, Ljeskarama, Dubočaju i Baltinim Barama. Na željezničkoj stanici u Prijedoru ruda je pretovarana u vagone normalnog kolosijeka, kojima je odvožena u željezare. Dnevno je ovom prugom otpremano do 24 kompozicije vozova, a radilo se od 4 do 24 časa.

Tehnologija rada nije se mijenjala sve do otvaranja radilišta "Kozin", 1939. godine. Naredne godine završena je izgradnja žičare za prevoz rude dužine 5260 metara na relaciji Kozin - Ljubija. U pogonu ove žičare je bilo 90 korpi zapremine jedan kubni metar i nosivosti oko 1200 kilograma. Učinak prevoza žičarom je iznosio 125 tona rude na sat.

U partizanskim akcijama u toku rata srušeni su svi važniji objekti i na taj način onemogućena proizvodnja za potrebe okupatora. Uništena je žičara za prevoz rude sa Kozina, pretovarni bunker rude, izbačena iz pogona kompresorska stanica i električna centrala, minirane lokomotive na etažama, zatrpan tunel kod Dubočaja, srušen most na rijeci Sani kod Žegera itd.

Ubrzanim radom 1947. godine izgrađena je pruga normalnog puštanjem u rad žičare Gradina - Kozin, dužine 2.2 kilometra sa automatskom vagom. U novembru 1953. godine organizovana je proizvodnja na lokalitetu Nova Litica koji je povezan žičarom Nova Litica - Kozin dužine 1.7 kilometara.

Do drugog svjetskog rata u Rudniku "Ljubija" nije postojalo niti jedno motorno vozilo i svi transporti odvijali su se industrijskom željeznicom i konjskim zapregama.

Sve do 1960. godine prevoz na relaciji Ljubija - Prijedor odvijao se, prvo, uskotračnom prugom do 1949. godine, a potom prugom normalnog kolosijeka, da bi 1960. godine bio organizovan prevoz autobusima Rudnika "Ljubija".
Vladimir Krčkovski, prof.

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 26 Apr 2019, 19:07
od Igor Legaz
sdz361 piše: Ono što je interesntno da je pruga rudnika Ljubija koja je dolazila sa zapada presecala prugu Srnetica - Prijedor i zatim sa njene desne strane išla paralelno do Prijedora gde je napravljena poseban deo stanice 0,76 m sa ložionicom samo za "Ljubiske" vozove. Iako se radilo o prugama istog koloseka u mestu Baltine Bare je napravljena raskrsnica, dakle nije bio moguć prelazak vozila sa pruge Ljubija - Prijedor na Šipadovu prugu. Kolosečna veza je postojala tek u stanici Prijedor.

U Železničkom muzeju u Beogradu postoji plan stanice Prijedor gde se lepo vidi kolosečna situacija stanica normalnog koloseka, Šipadaova i Rudnika Ljubije.
Na ovim kartama iz tridesetih, nisu ucrtani "paralelni" kolosijeci (760 mm) od Prijedora do Baltine Bare

http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10113

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 27 Apr 2019, 08:12
od Igor Legaz
Kad je od Ljubije do Prijedora izgrađena pruga kolosijeka "1435", onda pripadajuća trasa nije Sanu prelazila mostom zapadno od Baltine Bare, nego mostom južno od Brezičani

Re: Rudnik Ljubija i njegova železnica :

Poslato: 27 Apr 2019, 08:31
od Igor Legaz
Zato na skicama stanice Prijedor iz 1960. (prilog 1), odnosno iz 1963. (prilog 2), nije označen "normalni" kolosijek za Ljubiju.

Međutim, na skici ukrsnice Baltine Bare iz 1960. (prilog 3), prikazan je ukinuti "uski" kolosijek, koji je prelazio na lijevu stranu Sane. Na toj skici je naznačeno da je kolosijek vodio prema rudniku Ljubija. Na skici nije označen neki ukinuti "paralelni" kolosijek, koji je (navodno) postojao između Baltine Bare i Prijedora, tako da navod "sdz361" valja preispitati:
Ono što je interesntno da je pruga rudnika Ljubija koja je dolazila sa zapada presecala prugu Srnetica - Prijedor i zatim sa njene desne strane išla paralelno do Prijedora gde je napravljena poseban deo stanice 0,76 m sa ložionicom samo za "Ljubiske" vozove. Iako se radilo o prugama istog koloseka u mestu Baltine Bare je napravljena raskrsnica, dakle nije bio moguć prelazak vozila sa pruge Ljubija - Prijedor na Šipadovu prugu