Stranica 2 od 6

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 10 Jun 2013, 15:59
od ivanjz
Na fotografiji dole lepo se vidi jedna od lokomotiva sa Solunskog fronta
koloseka 0.60 kako tankira vodu.

Slika

Kao što se vidi iz fotografija lokomotiva je troosovinska sistema 0-C-0, tj.
može se slobodno reći klasična lokomotiva koloseka 0.60. Vrlo je slična
seriji 99.3 ako ne i ista. Kako su lokomotive na solunskom frontu
isporučena od strane Amerikanaca i Francuza teško je reći ko je njen
proizvođač.

Verovatno neke od ovih lokomotiva posle rata su se našle i na
industrijskim prugama u Srbiji.

http://wwww.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 10 Jun 2013, 16:03
od ivanjz
Cira1-1 je napisao:

"Da se i ja malo pridružim g. Ivanjzu, priložiću par fotografija na zadatu temu. Nažalost fotografije su lošijeg kvaliteta jer su iz kjige, ali neznam koje pošto sam dobio samo fotografije i nadam se da se autor neće ljutiti.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

http://www.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 14 Jun 2013, 08:56
od ivanjz
Nemačka vojska je 1917. godine pustila u saobraćaj prugu uskog koloseka 0,60 na relaciji Veles – Starigrad - Stepanci u dužini od 52.2 km. Na slici dole(sa nemačkog železničkog foruma) pruga u blizini Stepanaca.

Slika

http://www.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 15 Jun 2013, 12:20
od ivanjz
Od Soluna postojale su tri železnička pravca koje je izgradila Turska imperi i to: prvac prema Bitolju, pravac prema Đevđeliji i prevac prema Seresu-Turskoj. 1916. godine je sagrađena velika mreža pruga koloseka 0,60 koje su povezivale ove glavne pruge normalnog koloseka. Pruge koloseka 0,60 povezivale su železničku stanicu Topčin(pruga Solun - Đevđelija) sa železničkom stanicom Nareš na pruzi Solun-Carigrad, a zatim i sa železničkom stanicom Tekeli na pruzi Solun - Bitolj. Dužina ovih pruga iznosila je oko 60 km. Građenje ovih pruga završeno je do kraja aprila 1916. godine. Mrežu su gradile 6. i 10. francuska železnička četa, deo 7. ratne francuske železničke sekcije, 1. vod srpske železničke čete i veliki broj civilnih radmnika.

Od voznog paraka za potrebe ove mreže dopremljeno je iz Francuske 10 lokomotiva i oko 100 vagona. Celokupna eksploatacija bila je poverena sedmoj ratnoj francuskoj železničkoj sekciji, čija je uprava bila u Topčinu.

Nekoliko fotografija sa pruge Nareš - Ingliš - Topčin - Vatiluk.

Slika

Slika

Slika

Slika

http://www.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 15 Jun 2013, 12:38
od ivanjz
Železnička stanica Topčin.

Slika

http://www.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 15 Jun 2013, 12:40
od ivanjz
Železnička stanica Ingliš.

Slika

http://www.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 18 Jul 2013, 12:11
od ivanjz
Bugarski general Žekov obilazi gradilište pruge Gostivar - Kičevo 3. maja 1917. godine.

http://wwww.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 20 Jul 2013, 09:02
od ivanjz
Vojnici 14 makedonskog puka u transportu na front dekavilskom prugom.

http://www.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 25 Okt 2013, 11:54
od ivanjz
Bugarski vojnici na zanimljivoj drezini na Solunskom frontu ili kako ga oni nazivaju - Južni front.

http://www.google.com

Re: Železnice na solunskom frontu

Poslato: 07 Nov 2013, 18:28
od ivanjz
Železnička stanica Gradsko bila je deo pruge koloseka 0,60 koju su izgradili Nemci i Bugari za potrebe fronta prema saveznicima. Na slici kompozicija u stanici Gradsko.

Slika[/quote]

Železnička stanica Gradsko je na pruzi Skoplje - Đevđelija. Jedna fotografija iz vremena I svetskog rata na stanici normalnog koloseka.

http://www.google.com