Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Sve vezano za nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Igor Legaz »

Na detalju "Skizze des Bahnnetzes mit der Einteilung der BahnerhaltungsSectionen und der Bahnmeisterstrecken“, [Bosnisch-Herzegowinische Staatsbahnen, 1907, ÖSTA], ucrtana je pruga iz ove teme.
Prilozi
IMG-66fe4ee26c2a7a760014d1f97ef7c006-V.jpg
IMG-66fe4ee26c2a7a760014d1f97ef7c006-V.jpg (157.28 KiB) Pregledano 4856 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Igor Legaz »

železocestnik piše:za Igor Legaz:

Odlično, sada je jasno, da je karta iz Bečkog prometnog arhiva.

To, da si stavio nacrte po različitim temama je veoma dobro. Sada imamo nacrt iz 1907 godine sa stanicama.
Svuda gdje sam napisao da je "nacrt" iz 1907., treba da stoji precrt.

Stanja na "Skizze" nisu bila iz 1907. godine, nego najkasnije iz 1901., jer se vidi da pruga u Konavlima još nije bila dovršena, a "Krivajathal - Bahn" nije nacrtana

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Herceg Novi juli 1901.godine :
Prilozi
10653621_550345645106611_2550541339585879088_n.jpg
10653621_550345645106611_2550541339585879088_n.jpg (85.7 KiB) Pregledano 4791 put

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Igor Legaz »

Ove detalje karte (M = 1 : 2780) iz 1923. sam izdvojio samo zato je označena stanica "Zvekovica". Ne znam je li kartograf zapisao točan tadašnji naziv željezničke stanice, koju "forumaši" znaju kao "Cavtat".
Prilozi
IMG-76c6d76ca57386254e3b9c30987bc804-V.jpg
IMG-76c6d76ca57386254e3b9c30987bc804-V.jpg (129.96 KiB) Pregledano 4534 puta
IMG-d6a5c4e16ebab4f96d2fcc6dc617cce2-V.jpg
IMG-d6a5c4e16ebab4f96d2fcc6dc617cce2-V.jpg (134.81 KiB) Pregledano 4534 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od železocestnik »

Igor, pozdravljen,

kartograf, koji je nacrtao ovu kartu iz 1923. godine bio je lijen/trom. ;) :D

zašto :?:

Pošto se uopšte nije interesovao za železničke stanice. Nije nabavio ni vozni red :?

Ako bi nabavio vozni red, našao bi ime stanice.
Ovdje na forumu imamo vozni red za 1928. godinu: Cavtat
Slika

Imamo i vozni red za 1910. godinu: Cavtat (Ragusa vecchia)
Slika

Imamo i listu stanica iz 1901. godine:
Slika

Imamo i fotografiju stanice za vrijeme otvaranja pruge sa nazivom CAVTAT - RAGUSA VECCHIA

Slika

A znamo i za ideje, da se stanica zove Zvekovice...

Slika

Imamo i nacrt stanice iz godine 1900:

Slika

Dakle, o stanici Cavtat (Ragusa vechia) znamo ...sve ;) :D

Igor, ako bi pogledao malo po ovoj temi, na kojoj si sada stavio nacrt, znao bi, da je to greška kartografa, ali znao bi, da je ovdje na forumu već sve, za što si napisao:
Ne znam je li kartograf zapisao točan tadašnji naziv željezničke stanice, koju "forumaši" znaju kao "Cavtat".

Ali ionako znamo, da ne gledaš stranica, prije nešto staviš ;) :D

pozdrav
Darko

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Igor Legaz »

Zahvaljujem Vam se, g. Darko, na objekciji glede mjerila karte. Ispravno je M = 1 : 75000 , a ja sam ono "M = 1 : 2780", prepisao s krivog mjesta.

O ostalom ja ne znam i ne ulazim u diskusiju o pretpostavci, da li je kartograf bio lijen.
Prilozi
IMG-5cf51162e537b9792ef0fd6cad2aac0c-V.jpg
IMG-5cf51162e537b9792ef0fd6cad2aac0c-V.jpg (108.9 KiB) Pregledano 4491 put

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Igor Legaz »

železocestnik piše:Kartograf, koji je nacrtao ovu kartu iz 1923. godine bio je lijen.

Pošto se uopšte nije interesovao za železničke stanice. Nije nabavio ni vozni red.

Ako bi nabavio vozni red, našao bi ime stanice.
Ovdje na forumu imamo vozni red za 1928. godinu: Cavtat.

Imamo i vozni red za 1910. godinu: Cavtat (Ragusa vecchia).

Imamo i listu stanica iz 1901. godine:


Imamo i fotografiju stanice za vrijeme otvaranja pruge sa nazivom CAVTAT - RAGUSA VECCHIA


A znamo i za ideje, da se stanica zove Zvekovice...


Dakle, o stanici Cavtat (Ragusa vechia) znamo ...sve.

Igor, ako bi pogledao malo po ovoj temi, na kojoj si sada stavio nacrt, znao bi, da je to greška kartografa, ali znao bi, da je ovdje na forumu već sve, za što si napisao.

Ali ionako znamo, da ne gledaš stranica, prije nešto staviš.
Da ste Vi, g. Darko, pogledali ranije stranice, možda biste uočili post od 26.09.2014.
mali.paja piše:
Nikad ljudi nisu u svom razgovoru spominjali Cavtat. Čak je i željezničko osoblje to zvalo Zvekovica. Sam Cavtat je na obali mora. Mjesto je od Zvekovice udaljeno oko 3-4 kilometra. Bilo je ideja da se izgradi i odvojak od samog kolodvora do Cavtata na moru.
Kartograf nije bio "lijen", već je za stanicu (očito) napisao onakav naziv, kako su je svi znali, bez obzira što je pisalo na staničnoj zgradi, odnosno na voznom redu.

Lokacija stanice nema nikakve veze sa Cavtatom, a Zvekovica je vrlo blizu. Ljudi se nisu mogli naviknut na naziv "Cavtat" za nešto što nije Cavtat.

Dakle, u onim situacijama, kada tvrdoglava željeznička uprava namjerno hoće nemetat nazive, a svo to ignoriraju, onda je za kartografa službeno onako, kako narod kaže.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od železocestnik »

Igor, imaš pravo,

stanice bi trebale imati naziv, kakav žele ljudi u okolini stanice.

Ali po drugoj strani ovdje imamo primjer stanice, koja je bila izgrađena zbog toga, da se udovolji želja meštana Cavtata.
Trasa u početku uopšte nije ni bila mišljena, da ide po toj trasi, koju mi sada poznajemo, ali na molbe građana bila je trasa produžena do Zvekovice.
Meštani Cavtata nisu bili zadovoljni ni sa tom variantom do Zvekovice, tražili su kasnije da se sagradi i odvojak do Cavtata.

Po drugoj strani čovek, koji je dolazio u Cavtat, trebao je znati, kada da izađe sa vlaka. Tada niko nije znao za kraj Zvekovica/Zvekovice.

Na raspolaganju imamo i originalnu "Preponiznu molbu opčinskog upraviteljstva u Cavtatu" iz 1897. godine, u kojoj su se obratili na njegovu C.kr. apostolsku veličanstvo Franju Josipa I.
U molbi se "smjerno moli, da se udostoji premilostivo željeznička pruga Trebinje-Hercegnovi bude graditi tako, kako će ovom žiteljstvu biti od prave koristi i blagodati".

Slika

dalje samo povečava:
Slika


Slika


Slika


pozdrav
Darko

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Igor Legaz »

Igor Legaz piše: Dakle, u onim situacijama, kada tvrdoglava željeznička uprava namjerno hoće nemetat nazive, a svi to ignoriraju, onda je za kartografa službeno onako, kako narod kaže.
Od vremena sastavljanja tog pisma mještana Cavtata, pa do 1923., prošlo je mnogo desetljeća.

Kartograf Nikola N. Zagnjejev, je po svemu sudeći, sin pukovnika ruske carske armije (punog imena: Николай Григорьевич Загнеев) koji je, nakon WW1, kao bjelogardijski oficir, s porodicom emigrirao iz СССР i doselio u Jugoslaviju.

Ako je to tako, onda se za kartografa ne može reći da je bio lijen, zato jer je bio "ruska škola"! Sumnjam da je on nešto mogao prepustit slučaju. Čak sam uvjeren, da je, nakon "promjene države" (iz Austrougarske u Jugoslaviju) stanici neko vrijeme naziv doista mogao biti baš: Zvekovica.

Vidim ja kako je Nikola N. Zagnjejev zapisao neke druge nazive u Dubrovniku i okolici. Na primjer, zapisao je točno Loznica (danas: Lozica), zapisao je točno Marinovo (danas: Mirinovo), itd. Napisao je Šitkovica (danas: Štikovica), ali još nisam uspio utvrdit da li je i taj toponim precizno unesen na kartu.
Prilozi
IMG-f7a002b2e91685fe4b69927e6ef2ccc9-V.jpg
IMG-f7a002b2e91685fe4b69927e6ef2ccc9-V.jpg (155.85 KiB) Pregledano 4467 puta
IMG-9b8a594df6622cb428e86c45b48e79a6-V.jpg
IMG-9b8a594df6622cb428e86c45b48e79a6-V.jpg (90.09 KiB) Pregledano 4467 puta
IMG-8b535b666258c18c3f72ce3da1c81a41-V.jpg
IMG-8b535b666258c18c3f72ce3da1c81a41-V.jpg (69.33 KiB) Pregledano 4467 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

stvarno nam fale vozni redovi...

Poslednji iz Austro-ugarske je od 1.5.1914 dalje...

Slika

Najnoviji iz kraljevine SHS je iz Železničkog almanaha 1928-1929:

Slika

Dakle fale nam vozni redovi baš za vrijeme, kada je 1923. godine Nikola N. Zagnjejev izradio kartu Plan Dubrovnika sa okolicom.

Pošto je kartograf Nikola N. Zagnjejev tek 1922 prebjegao u kraljevinu SHS, stvarno mu je bilo teško odmah se snači i početi raditi u drugoj sredini. Tako da treba, da povučem riječ, da je bio lijen.
Radio je u teškim uslovima, možda su mu pomagali i domaćini, ali ni oni neznaju sve, pa mu je ko na pamet rekao, da se stanica zove Zvekovica.

Treba pronaći vozne redove od 1918 do 1928. godine...

pozdrav
Darko

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta