Porukaod mali.paja » 19 Sep 2020, 21:03
Da malo prokomentiram ovu zadnju sliku? Piše da je dupla vuča. U željezničkom žargonu dole su za ovako uvrštene lokomotive govorili ide u duplo (L+L-----) neovisno da li je teretni ili putnički vlak. Ukoliko su bile 2 lokomotive ali različito postavljene u vlaku na čelu vozna i na kraju potisak (L - - - - -L) onda su govorili da ide u dva. Znalo se dogoditi da nekad idu 2 lokomotive samo sa službenim vagonom. Zašto to? Zato jer je znala biti potreba za 2 lokomotive radi težine kad se vlak vraća iz Huma. Ili je znala 1 lokomotiva ostati u Cavtatu radi vožnje lokalnog vlaka iz Cavtata za Zeleniku. Iz Huma je uspon bio čini mi se 18%o a iz Uskoplja do Glavske 25%o Od Glavske je veliki pad od 25%o do Cavtata. Tu bi ostajala 1 lokomotiva za lokal. Iz Cavtata je bilo malo uspona dalje par promila i onda veliki pad kod spuštanja u Igalo.
Kada su u vlaku bile 3 lokomotive, zaprega, vozna i potisak (L+L - - - - - L) onda su znali reći: Voz ide u tri.
Ovaj vlak ide iz Zelenike prema Uskoplju. Težak je oko 120t. Jedna lokomotiva nije dovoljna za izvući vlak. Ustvari možda i može ali kojom brzinom, posebno na usponima.
Moja pretpostavka je da je 1 lokomotiva ložionice Dubrovnik i njihovo strojno osoblje. Dubrovčani su imali po turnusu 1 par vlakova za Zeleniku. Vlak je popodnevni i najvjerovatnije ima i grupu vagona za Sarajevo? Oko 18 sati je išao iz Dubrovnika putnički za Sarajevo i uzimao tu grupu vagona. Druga lokomotiva je ložionice Zelenika sa svojim osobljem. 1 grupa vagona se dodala za Sarajevo a ostatak su Zeleničani vraćali natrag. Na Uskoplju bi čekali vezu brzog iz Sarajeva za Dubrovnik. Čak mislim da su putnički iz Dubrovnika i brzi za na Uskoplju imali i ukrštavanje.