KRATAKA ISTORIJA OVE PRUGE :
Pruga Hum-Trebinje je otvorena za saobraćaj 1901. godine .
Pruga Trebinje-Lastva je puštena u saobraćaj 1930.godine
a Lastva-Bileća 1931.godine.1962.godine gradi se akumulacija na reci Trebišnici i hidrocentrala. Zbog toga dolazi do promene trase pruge a istovremeno se menja i lokacija železničke stanice Trebinje.
1966.godine gradi se akumulacija „Bilećko jezero“ na Trebišnici pa i tu dolazi do delimične promene trase.
Pregled stanica pre i posle izgradnje hidroelektarana :
Službena mesta sa međusobnim rastojanjem 1938. godine :
Trebinje
Arslanagića Most 5,3 km
Lastva 6,6 km
Parež 6,8 km
Manastir Kosijerovo 3,8 km
Kosovsko Dobričevo 2,1 km
Miruše 6,1 km
Bileća 6,2 km
Službena mesta sa međusobnim rastojanjem 1970. godine :
Trebinje
Arslanagića Most 5,7 km
Stara Lastva 6,0 km
Lastva 1,8 km
Grančarevo 7,0 km
Parež 2,4 km
Dubočani 2,6 km
Crvena Stijena 2,7 km
Rogačevići 3,6 km
Miruše 3,7 km
Bileća 6,8 km
To se najbolje vidi na ovoj delimičnoj karti K.Chestera :

- Hum-Bilec trasa.jpg (101.22 KiB) Pregledano 3296 puta
Dana 26.05.1976 godine iz Nikšića ka Humu i Čapljini je krenuo poslednji voz.